2023-02-19, 02:49
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ser att Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza finns upplagd på tuben igen. Hur var det den här skivan kom till? Och sedan kom det en nyutgåva någon gång 2002/2003 om jag inte minns helt fel? https://www.youtube.com/watch?v=KP9-n-z57Ic

Enligt lufftkaffe Wiki
Från 1985. Den här plattan släpptes aldrig officiellt och pressades enligt uppgift endast i 50 exemplar. Det är en lite annorlunda Meduza-platta ljudmässigt. Flera av låtarna har ett väldigt typiskt 80-tals-pop-sound med trummaskiner och keyboards. Dessutom gör han covers på ett gäng 80-talshits. Två av låtarna är nyinspelningar från West A Fool Away
https://www.luftkaffe.se/wiki/index.php/Nya_Zeebras_Featuring_Eddie_Meduza
Citera
2023-02-19, 02:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Enligt lufftkaffe Wiki
Från 1985. Den här plattan släpptes aldrig officiellt och pressades enligt uppgift endast i 50 exemplar. Det är en lite annorlunda Meduza-platta ljudmässigt. Flera av låtarna har ett väldigt typiskt 80-tals-pop-sound med trummaskiner och keyboards. Dessutom gör han covers på ett gäng 80-talshits. Två av låtarna är nyinspelningar från West A Fool Away
https://www.luftkaffe.se/wiki/index.php/Nya_Zeebras_Featuring_Eddie_Meduza

Ja, precis. Det där är allt som vi vet om skivan. Sedan skulle den (eller om det nu var nyutgåvan?) ha delats ut på någon fest.
Citera
2023-02-19, 02:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, precis. Det där är allt som vi vet om skivan. Sedan skulle den (eller om det nu var nyutgåvan?) ha delats ut på någon fest.

Det vat jag inget om att det skulle finnas en nyutgåva.
Men det är nog en av de stora Rariteterna som borde ges ut igen tycker jag.
Vi fick ju Errol LP:n på CD å på nypressad LP så vem vet
Citera
2023-02-19, 02:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det vat jag inget om att det skulle finnas en nyutgåva.
Men det är nog en av de stora Rariteterna som borde ges ut igen tycker jag.
Vi fick ju Errol LP:n på CD å på nypressad LP så vem vet
Jodå, det ska finnas en nyutgåva med en massa foton på Errol, påminner om bilderna som finns med på skivan Just Like An Eagle.
Citera
2023-02-19, 03:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jodå, det ska finnas en nyutgåva med en massa foton på Errol, påminner om bilderna som finns med på skivan Just Like An Eagle.

Har du skivan Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza i samlingen så lägg in den på Discogs.?
Den saknas där verkar det som
Citera
2023-02-19, 03:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Har du skivan Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza i samlingen så lägg in den på Discogs.?
Den saknas där verkar det som

Nä, tyvärr har jag inte den. Konstigt att jag inte hittar inte den nyutgivna skivan, fast jag har googlat den.
Citera
2023-02-19, 03:20
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nä, tyvärr har jag inte den. Konstigt att jag inte hittar inte den nyutgivna skivan, fast jag har googlat den.

Det kanske inte finns utgiven mer än de där 50 exemplaren.
Tror dock inte att den finns på LP. Men det är väl info som borde gå att kollas upp med tiden
Vi får hoppas att det blir ett nytt intresse nu när skivan verkar komma upp på Youtube igen
Citera
2023-02-19, 03:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det kanske inte finns utgiven mer än de där 50 exemplaren.
Tror dock inte att den finns på LP. Men det är väl info som borde gå att kollas upp med tiden
Vi får hoppas att det blir ett nytt intresse nu när skivan verkar komma upp på Youtube igen

Ja, det är säkert något som inte tillhör de officiella utgivna skivorna. Men det är en intressant skiva och hur det hela uppstod vore ju intressant att få veta.
Citera
2023-02-19, 03:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, det är säkert något som inte tillhör de officiella utgivna skivorna. Men det är en intressant skiva och hur det hela uppstod vore ju intressant att få veta.

Vi får hoppas att Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza skivan kommer ut.
Sedan om folk kommer att köpa den eller inte det återstår att se. Så vi får hoppas som sagt.

Samtidigt så verkar ändå allt med Eddie Meduza säljas rätt så bra.
Kollar man på Ginza så finns det visst bara en skiva kvar att köpa med Eddie Meduza å det är Pitcure-disc utgåvan av Errol. ???
Citera
2023-02-19, 03:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vi får hoppas att Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza skivan kommer ut.
Sedan om folk kommer att köpa den eller inte det återstår att se. Så vi får hoppas som sagt.

Samtidigt så verkar ändå allt med Eddie Meduza säljas rätt så bra.
Kollar man på Ginza så finns det visst bara en skiva kvar att köpa med Eddie Meduza å det är Pitcure-disc utgåvan av Errol. ???

Det vore ju helt klart kul om det kom ut fysik skiva med Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza.

Ja, intresset för Errols musik verkar ju vara lika stort som tidigare. Så hoppningsvis förstår någon det och släpper lite mera skivor med outgivet material.
Citera
2023-02-21, 23:37
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det vore ju helt klart kul om det kom ut fysik skiva med Nya Zeebras Featuring Eddie Meduza.

Ja, intresset för Errols musik verkar ju vara lika stort som tidigare.
Så hoppningsvis förstår någon det och släpper lite mera skivor med outgivet material.

Vi får hoppas att det kommer ut mer med tiden.
Bara vi inte får de gamla hitsen & bara 2-3 nya låtar. Vill väldigt gärna slippa
Spårvagnschauffören / Den Runkande Spårvagnschauffören på ytterligare en samlingsskiva
Citera
2023-02-21, 23:40
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet ifall det är planer på en ny Hyllningskiva till Eddie
Äggtagpes gav ju ut Punkjävlar...En Hyllning Till Eddie Meduza (2005) som ändå är rätt så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in