2023-01-22, 03:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Eddie Meduza var en genialisk musiker, riktigt bra låtskrivare också. Favoritplattan är hans självbetitlade från 79.

När det kommer till snusklåtarna är, "när knugen knulla silvia" en favorit

Ja, håller med jävligt bra skiva med många klassiska låtar. Men min favorit skiva är ändå West A Fool Away från 1984.

När Knugen knullar Silvia är en skön låt, han fick till musiken rätt bra där och texten är klockren.
Citera
2023-01-22, 09:57
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, håller med jävligt bra skiva med många klassiska låtar. Men min favorit skiva är ändå West A Fool Away från 1984.

När Knugen knullar Silvia är en skön låt, han fick till musiken rätt bra där och texten är klockren.

När han drog ut sin balle var den blank och fin
Och Silvias fitta droppa' som en soppterrin
.

😃
Citera
2023-01-22, 11:37
Medlem
Eleganten från vidderna är också en riktigt skön låt. Man kan riktigt föreställa sig den där gamla enstöringen "mannen som bor i det slitna huset ute på landet och bara skiter i allting och njuter av livet.

kultlåt
Citera
2023-01-22, 15:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Eleganten från vidderna är också en riktigt skön låt. Man kan riktigt föreställa sig den där gamla enstöringen "mannen som bor i det slitna huset ute på landet och bara skiter i allting och njuter av livet.

kultlåt

Den låten handlar om honom själv.
Citera
2023-01-22, 15:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
När han drog ut sin balle var den blank och fin
Och Silvias fitta droppa' som en soppterrin
.

😃

Haha! Han fick till rimmen väldigt bra.
Citera
2023-01-22, 15:25
Medlem
Citat:
Den låten handlar om honom själv.

Jaha det visste jag ej! Klockren låt ändå.
Citera
2023-01-22, 15:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jaha det visste jag ej! Klockren låt ändå.
Jodå, klockren låt! Det var hans grannfru som sa någonting om att han var eleganten från vidderna. Och då for han hem snabbt, för då hade han fått inspiration till låten.
Citera
2023-01-22, 15:31
Medlem
Citat:
Jodå, klockren låt! Det var hans grannfru som sa någonting om att han var eleganten från vidderna. Och då for han hem snabbt, för då hade han fått inspiration till låten.

Ha ha! kan tänka mig det, fan han var ett geni. Han kunde slänga ihop låtar kors och tvärs när som helst. Minns att han gjorde en låt till Bert Karlssons son en gång om hockeydomare, den skrev han på några minuter bara
Citera
2023-01-22, 15:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ha ha! kan tänka mig det, fan han var ett geni. Han kunde slänga ihop låtar kors och tvärs när som helst. Minns att han gjorde en låt till Bert Karlssons son en gång om hockeydomare, den skrev han på några minuter bara
Ja, han hade verkligen den kunskapen att kunna göra en låt om vad som helst när som helst. Ja, han låten Berts son. Texten skrev han fort och musiken snodde han från Herreys.

Domeri Domerej
https://www.youtube.com/watch?v=QL2UKs8KGvo
Citera
2023-01-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ja, han hade verkligen den kunskapen att kunna göra en låt om vad som helst när som helst. Ja, han låten Berts son. Texten skrev han fort och musiken snodde han från Herreys.

Domeri Domerej
https://www.youtube.com/watch?v=QL2UKs8KGvo

Ja juste ja denna var det! Tack för länken :-)
Citera
2023-01-22, 21:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Löfberg borde återutge den. Samt att göra det som han lovade för snart 18 år sedan att återutge alla kassetter på CD.

Det blev en kassett & det är Dubbelidioterna & Raggare.
Men alla kassetter kom ut på Spotify istället för på CD.

Misstänker att Atenzia inte var så sugna på att ge ut kassetterna på CD.
Citera
2023-01-24, 20:03
Medlem
Tommy hade en cadillac är en fantastisk låt! Gillar även punkarn och raggarn, den väcker enorma nostalgikänslor från när man var i moppeåldern och lyssnade på Meduza

Sen scoop skivan var faktiskt också bra, Ragga runt, american truck,The man in the sky, etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in