Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Med tanke på att du accepterar SEs närvaro på brottsplatsen och hans påstådda handlingar utan något bevis som helst så bedömer jag dig som oseriös. Du köper hans historia ”för att han säger att det är så”. Skrattretande. Noll stödbevisning finns för hans historia men det behövs tydligen inte för dig?
Vem annars tror på hans historia? Det finns de som tror att han kan ha varit där som åskådare ja. Men inte i den rollen som han påstår, med de aktiva handlingarna som han hittar på. Du är, vad jag vet i alla fall, helt ensam om att tro på att SE flängde runt som osynliga mannen på brottsplatsen.
Det kanske inte var tydligt från min sida. Men det var absolut inte min mening att påstå att det var just det som hände. Jag beskrev bara ett scenario med SE som vittne som är bra mycket mer lättsmält än ett med han som gm.
Ett scenario som har stöd i materialet dessutom. Och som beskrivs av honom själv. Det behöver ju inte betyda att det är sant. Men eftersom det finns mer som stödjer hans historia, förutsatt att det är vissa försköningar ska erkännas. Än det som stödjer att han istället är gm, så får vi väl utgå från att det är mer troligt.
Jag menade inte att det AH och KJs berättelser gör det styrkt att SE var framme. Det visar bara att det är fullt möjligt att han var det utan att han noterades.
Du missar också GS observation av mannen som pekar in mot gränden och dirigerar dom.
Jag beskrev heller inte en man som var framme och var aktiv heller. Jag beskrev en man som var i händelsernas ytterkant men ändå var med. Det är lätt att missa en sådan när det finns så mycket annat som tar ens uppmärksamhet. De flesta andra vittnena är bara beskrivna för att de var där i en grupp. Och som sagt.
ingen får frågor om SE i någon närtid efter mordet . Långt ifrån alla på mordplatsen är överhuvudtaget nämnda.
Och när han väl utmärker sig med dirigeringen så finns det ju faktiskt en man som observerar det och anger det.
Jag vill påstå att det är fler som köper en historia där han förskönar lite än den extremt osannolika historien med SE som gm.