Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Har tagit samma dos Xanor i 22 år. Jag är lite dum i huvudet av den men det är värt det. All den värsta ångesten är borta och innan levde jag med panikattacker. Jag kan dock även på benso känna mig stressad för jag är lättstressad. För mig tar den bort en viss sorts ångest enbart.
Det jag ångrar är att jag på inrådan av läkare efter kanske ett år var att ta varje dag, inte bara vid behov. Då blir man inte fysiskt beroende.
Jag har inga problem med att vara beroende eftersom jag inte söker rus eller ökar dos. Men skräcken att få medicinen indragen med döden som följd finns där. Flera läkare har tagit bort medicinen för mig och trott att man kan sluta från en dag till en annan. Och när min läkare som jag haft till förra året slutade, fick jag hyrläkare som inte ville ge mig 50 dagar per gång utan bara 10 dagar. Plus 5 dagar för dem att förnya receptet och tre dagar för apoteket att beställa. Så 10 dagar på medicin, sedan 8 dagar utan, 10 på. De fattade inte hur farligt det var. Som tur var hade en kompis Xanor hemma som jag fick av för de dagarna som fattades.
Måste dessutom ha en läkare i annan region då min region har bannlyst Xanor vilken är den enda benso jag kan ta eftersom jag bryter ner medicin långsamt och den är den snabbaste.
För dem som får sina liv helt ruinerade av ångest tycker jag man ska få ha benso. Särskilt när man som jag redan hade prövat 30 andra mediciner.
Jag fattar inte det där med att man inte får bli beroende. Jag är även beroende av min SSRI. Jag blir extremt sjuk om jag missar doser. Men den medicinen kastar de efter mig. Jag kan väl inte hjälpa att ANDRA missbrukar benso och blir höga. För mig är det bara ångestlindring som gäller. Inte att må för bra.
Du har så rätt, jag har gåt genom allt va de de heter Mirtazapin Quentapin/Serouquel Sertalin Lergigan Almemazin Theralen Propavan Ventalaxin Citalopram Cipralex bla och då är de även sömntabletter jag skrivit men dessa är dom jag kommer på just nu men jag har käkat fler. Ett tag käkade jag 14 st tabletter om dagen och blev givetvis svullen och gick upp i vikt.
VARFÖR ska dom tvinga på än så här många saker istället för att tex 10 mg stesolid de måste väl vara hälsosammare? Men är de för man kan bli beroende framkallande?
Min fråga är hur lyckades du få medicin i en annan region? Tyvärr så hade jag 200 mg Lyrica (barn dos typ) och 10 mg Zolplidem var 3e dag (vidbehov) men jag fick 30 st var tredje månad så det blir en tablett var tredje dag men det blev tyvärr att jag käka en varje kväll. Sen i skit staden jag bor i så hamnade jag på avgiftningen för mitt Opiat missbruk (ej på recept).
Då skriver kuk läkaren till min vanliga läkare och sa åt honom att inte skriva ut narkotika klassade medel till mig. Även fast jag varken missbrukat lyrican eller zolplidemen 😡😡😡
Så nu tänkte jag fråga dig hur får ut Xanor I en annan Region för jag funderar på att åka till en annan stad helst stor stad som Gbg Sthlm Uppsala fast till privat läkare då dom ej kan se i journalen att jag har haft missbruks problem.
Hur gjorde du när du åkte till en annan Region för att få ut dina Xanor? Glad för din skull att du har dom i 22 år för att kunna fungera.
En annan sak jag bor i en mellan stor stad i mitten Sverige och där ska dom försöka dra in på sååå mycket narkotikaklassade substanser så mycket dom kan det ska bara vara dom sån VERKLIGEN behöver dom (vad dom anser) och det är helt sjukt. En vän till min morsa bla han och hans fru har haft Stesolid i över 40 år båda två och jag vet bara vad den ena har och han har 20 mg om dagen.
Dom har inte misskött sig på nått sätt dom är inga missbrukare dom är vanliga svennebananer som dricker några bärs på helgerna. Så nu är dom båda nere på 2 mg Stesolid om dagen.... ja tycker detta är skandal kanten tillägga att dom är i 55-60 års åldern.
Mvh