2023-02-17, 20:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Lämnades inte hunden till Hundstallet https://hundstallet.se/, de har säkert hittat ett nytt hem till den .

Hoppas verkligen att den fick komma till ett bra forever-home! För även om den var inblandad i J:s död (och det kommer vi aldrig att få veta), så har den inte gjort det med flit. När polisen (eller av dem anlitade hundexperter) testade den, verkade den ju vara både rar, villig och lydig.
Citera
2023-02-17, 20:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Detta är rent skitprat, ren rappakalja.
Nej det är det inte.
Varför snackar du rappakalja.
Citera
2023-02-17, 20:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Kanske för att han är normal och hon är psyko? Hon har fortfarande grepp om honom.
Det är så ledsamt att läsa dina inlägg, ditt hat mot män är tydlig, speciellt mot pappor.
Om hon fortfarande har "grepp om honom" fast hon inte vill veta av honom.
Vem av dom två är då psyko?
Citera
2023-02-17, 20:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hoppas verkligen att den fick komma till ett bra forever-home! För även om den var inblandad i J:s död (och det kommer vi aldrig att få veta), så har den inte gjort det med flit. När polisen (eller av dem anlitade hundexperter) testade den, verkade den ju vara både rar, villig och lydig.
Ja till skillnad från vad Lukas påstod.
Enligt honom var hunden helt psyko hjärnskadad och aggressiv.
Sa Lukas
Ingen annan.
Citera
2023-02-17, 20:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon är avrådd från att vara där av åklagaren.
Det är dessutom ganska vanligt att den föräldern som fått sitt barn mördat inte orkar se mördaren i rätten och höra alla detaljer.
Fast du kanske anser att t ex Lisa Holms mamma inte heller brydde sig?

Det var det dummaste jag hört!!!!!
Inte avråds målsägaren att inte medverka på rättegången. Tvärtom
Citera
2023-02-17, 20:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ja, då kan man räkna med friande dom. Det var en lättnad! Fast jag aldrig har träffat de här personerna ens, så har jag känt så mycket sympati med Lukas. Han verkar vara en typisk "snäll och svag" person, och han blev därför utnyttjad till max av en lat och bekväm och förslagen kvinna. Men nu måste han som sagt igenom en sorg... så oerhört tragiskt! Förhoppningsvis har han lärt sig något av det här, och väljer en rar och flitig och ansvarsfull tjej nästa gång, och får fler barn. Han verkar ju vara jättebra pappamaterial!

...någon som vet var det blev av hunden..?
Självklart har du alltid känt sympati med Lukas
Han är av manligt kön och mer än så krävs inte i någon tråd av dig.
Citera
2023-02-17, 20:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja till skillnad från vad Lukas påstod.
Enligt honom var hunden helt psyko hjärnskadad och aggressiv.
Sa Lukas
Ingen annan.

Jag vet. Men jag tror att det kan ha berott på att den var så understimulerad. I brydde sig ju inte om den, och L orkade inte allt. Hundar - och även katter för den delen - är som småbarn. När de inte får uppmärksamhet, så försöker de dra till sig uppmärksamheten genom jobbigt beteende. Hellre det än ingen uppmärksamhet alls, typ. Den här hundrasen behöver stimulans; en husse eller matte som är ute och går och leker med den, flera timmar varje dag.
Citera
2023-02-17, 20:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det var det dummaste jag hört!!!!!
Inte avråds målsägaren att inte medverka på rättegången. Tvärtom
Nej det är faktiskt ganska vanligt att målsägare (anhöriga) avråds från att närvara.
Att du som nämndeman missat det är ju både roligt och jäkligt rättsosäkert om du sätter vikt vid deras närvaro.
Jag har själv en mördad anhörig och åklagaren avrådde från närvaro i rättegången både för att det kommer fram detaljer som kan vara jobbiga och för att man som anhörig kommer att angripas.
så har du inte insett att det fungerar så då undrar jag hur saklig du kan vara som nämndeman.
Citera
2023-02-17, 20:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag vet. Men jag tror att det kan ha berott på att den var så understimulerad. I brydde sig ju inte om den, och L orkade inte allt. Hundar - och även katter för den delen - är som småbarn. När de inte får uppmärksamhet, så försöker de dra till sig uppmärksamheten genom jobbigt beteende. Hellre det än ingen uppmärksamhet alls, typ. Den här hundrasen behöver stimulans; en husse eller matte som är ute och går och leker med den, flera timmar varje dag.
L orkade inte allt?
För han var ju inte kvinna och visste sin plats eller?
Citera
2023-02-17, 20:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
L orkade inte allt?
För han var ju inte kvinna och visste sin plats eller?

Va? Han var uppenbarligen psykiskt svagare än I. Så kan det vara ibland, även om män är fysiskt starkare än kvinnor. Jag ser dem som Selma och Lille Fridolf...

Citat:
Självklart har du alltid känt sympati med Lukas
Han är av manligt kön och mer än så krävs inte i någon tråd av dig.

Hmmm... Du och jag har inte bråkat i någon annan tråd. Så hur vet du det..? Dessutom är det inte sant. Då har du inte läst vad jag tycker om Reinfeld eller Löfven! Eller Martin Jonsson, om vi ska hålla oss till krim-forumet.
Senast redigerad av Merwinna 2023-02-17 kl. 20:27.
Citera
2023-02-17, 20:28
Medlem
Citat:
Så du säger att både Johan och Lukas ljuger.
Gulligt.

När det gäller datumet för den aktuella händelsen så tror jag att det kan ha varit slut mellan dom och att det varit ömsesidigt men när V kom in i bilder tror jag inte det har varit det.

Detsamma gäller med J, när L flyttar in kan det troligen varit det men inte när hon träffade L.

När J dog var hon gift med en person, bor med en annan och "dejtar" en tredje
Citera
2023-02-17, 20:30
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nej det är faktiskt ganska vanligt att målsägare (anhöriga) avråds från att närvara.
Att du som nämndeman missat det är ju både roligt och jäkligt rättsosäkert om du sätter vikt vid deras närvaro.
Jag har själv en mördad anhörig och åklagaren avrådde från närvaro i rättegången både för att det kommer fram detaljer som kan vara jobbiga och för att man som anhörig kommer att angripas.
så har du inte insett att det fungerar så då undrar jag hur saklig du kan vara som nämndeman.

Men skillnaden är kanske att detta aldrig har varit ett självklart mord .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in