2023-02-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Torpet nästa vecka. Då det visats lite inför nästa vecka, men lägger ändå detta i en spoiler!
Det är möjligt att den inte träffade ,men det kunde den likväl ha gjort så hennes reaktion var inte okej.
2023-02-17, 14:40
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Torpet nästa vecka. Då det visats lite inför nästa vecka, men lägger ändå detta i en spoiler!
Egentligen har jag ingen lust att skydda Assi men det var exakt det JC gjorde mot tuppen också, men då reagerade ingen. Och det är exakt så jag hade gjort mot tuppjäveln också om den attackerade mig. Inte tagit i så att jag sparkar iväg den på riktigt men markerat lite precis som både JC och Assi har gjort.
2023-02-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Vi vet ju inte ens vem hon är än. Folk känns alltid vettiga och empatiska när de inte tar så mycket plats och håller käft.. Men det enda anledningen att hon inte tar mycket plats är för att hon är ny, vi har ingen aning als vem hon är och vad för behov som döljer sig där bakom. Och att hon är händig och jobbar i byggbranschen visar för fan inte att man är vettig heller. Har ni satt in foten i en byggbod någon gång i er liv och hört på vettigetsnivån?

Jag menar det är exakt så 99% av alla människor hade bettet sig när de kommer in i en ny grupp av människor. Ofta så kommer de aldrig in helt heller som de andra så vi kommer antagligen aldrig se riktigt hur hon är eftersom att hon har kommit in efter halva tiden. Men det man vet om man har sett hennes insta är att hon festar mycket med sunkiga raggare, röker, super, poserar naken och lägger upp det på insta, hon retuscherar sönder sina bilder på insta som visar på dålig självkänsla och självinsikt och hon jobbar i byggbranschen.. Vettig människa?... Knappast.. Säkert en av dem mest fucket up där inne, frågan är bara om vi kommer få se nått av det.

En perfekt exempel på det där "fenomenet" är Christoffer (fast han gjorde det i tvärtom ordning). Från början var han rätt högljudd och pratade mycket och då hatade tittarna honom, sen efter bråket med statisten så blev han tyst och mer tillbakadragen och då började folk tycka att han var en favorit och att han är den enda vettiga där och borde vinna.

-Hon har visat ett lugn och förvåning över cirkusen.

- I min bok är det tecken på intelligens att vara bred i kunskap. Till och med virkar snyggt.

Jättekonstigt att dra jämförelser med byggjobbare.
2023-02-17, 14:56
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrelisa123
Det är möjligt att den inte träffade ,men det kunde den likväl ha gjort så hennes reaktion var inte okej.

Citat:
Egentligen har jag ingen lust att skydda Assi men det var exakt det JC gjorde mot tuppen också, men då reagerade ingen. Och det är exakt så jag hade gjort mot tuppjäveln också om den attackerade mig. Inte tagit i så att jag sparkar iväg den på riktigt men markerat lite precis som både JC och Assi har gjort.

Min broder Tuppisch är ju största underhållningen på hela Torpet enl. mig när han springer efter afrikanerna i högsta hugg sen speciellt när han filmas i closeup på hans mördarblick!
2023-02-17, 14:57
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ja det stämmer. Minns du vilken avsnitt det var med JC?
2023-02-17, 14:58
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Man ska veta att tuppars psyke är sånt att de låter sig inte skrämmas, ens om de får en hel del stryk. Har de nåt emot en människa eller ett djur så kommer de att gå till attack om och om igen.

Har man en hönsgård och har fått en sån tupp, då nackar man den och sätter in en annan som är lugnare. Det går inte att uppfostra eller skrämma en tupp. Den slåss tills den dör.
2023-02-17, 15:01
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Nej det minns jag inte, tror det var nån gång när han skulle skydda Tova. Kan ha varit när Tora kom in men jag är inte säker. Jag minns iallafall att han gick fram och sparkade mot den.
2023-02-17, 15:04
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
-Hon har visat ett lugn och förvåning över cirkusen.

- I min bok är det tecken på intelligens att vara bred i kunskap. Till och med virkar snyggt.

Jättekonstigt att dra jämförelser med byggjobbare.
Hon kan virka... Ja men då så.. Själv ser jag inte virkning som bevis på intelligens..
Ja det är jätte konstigt att prata om byggbranschen när hon jobbar i just byggbranschen..
Aja vi får väl tycka olika då.
2023-02-17, 15:18
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Torpet del 12 ca 17 minuter in.
2023-02-17, 15:35
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Man ska veta att tuppars psyke är sånt att de låter sig inte skrämmas, ens om de får en hel del stryk. Har de nåt emot en människa eller ett djur så kommer de att gå till attack om och om igen.

Har man en hönsgård och har fått en sån tupp, då nackar man den och sätter in en annan som är lugnare. Det går inte att uppfostra eller skrämma en tupp. Den slåss tills den dör.
Det handlar inte om att uppfostra den utan att man inte få picksår av tuppjäveln, jag lovar dig att det där är bättre taktik än stå still och låta den picka på. Tuppjäveln vet ju att den ska backa ett par steg när det kommer en fot flygande, det fick vi se när JC gick fram och "sparkade".

Och visst slakta och ersätta kanske är bäst men fram tills det händer måste man reagera på nått sätt.
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-17 kl. 15:41.
2023-02-17, 15:48
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Torpet del 12 ca 17 minuter in.
Ett stort tack ska du ha, annars hade jag kunnat letat själv!

Citat:
Ursprungligen postat av TurboSvenne1994
Min broder Tuppisch är ju största underhållningen på hela Torpet enl. mig när han springer efter afrikanerna i högsta hugg sen speciellt när han filmas i closeup på hans mördarblick!
Vet inte om det är samma tupp från Farmen 2021. En av de som vart jagade var Jennifer.
https://www.tv4play.se/program/farmen-20-%C3%A5r/den-arga-tuppen-g%C3%A5r-till-attack-mot-en-av-farmen-deltagarna/13737985

Riktigt kul att se på.
2023-02-17, 15:52
Medlem
hazard simpsons avatar
Jag ser ingen värdig vinnare denna säsong. Gör ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in