2023-02-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Åklagaren missade alltså att ta med att Lukas kan ha kvävt barnet i gärningsbeskrivningen.
Det var ju synd.
Knuts svamlade säger egentligen vare sig bu eller bä
Det ingen av "experterna" kan förklara är hur barnet faktiskt har dött.
Om vi låtsas att Knuts syrebrist är riktigt
Hur uppstod då den.
Lukas verkar lyckas med att både döda ett barn och sen sopa hem ett rejält skadestånd åt sig själv

Det finns nåt som heter plötsligt spädbarnsdöd, barnen slutar andas eller hjärtat som stannar.
Helt av sig själv, helt utan att någon har gjort något. Det hade kunnat hänt oavsett bakgrundshistorian, även om L och I hade varit helt lyckliga i sin relation så hade dom kunnat ha vaknat upp en morgon till att J låg där död.

Det finns ny forskning där man har länkat en genmutation till plötslig spädbarnsdöd för att kunna ta förebyggande åtgärder, tex andningslarm. Du vet en sån som I ansåg att dom inte behövde ha till J.

Det är synd att man inte testar alla barn för det än. Det kan rädda så många liv och som det ser ut nu så är det bara en tragisk historia, men... Isabella är lika rutten morsa som hon alltid varit oavsett. Jag menar vilken mamma behandlar sin dotter sådär: Ska slänga in henne i väggen, vill inte ha henne, vill inte röra henne, vill inte byta blöja på henne. M.m.

Iaf skönt med L med skadestånd, den förtjänar han. Inte som I som trodde sig få pengar efter att ha vanvårdat/negligerat sina barn.
Citera
2023-02-17, 02:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

Det finns ny forskning där man har länkat en genmutation till plötslig spädbarnsdöd för att kunna ta förebyggande åtgärder, tex andningslarm. Du vet en sån som I ansåg att dom inte behövde ha till J.

Det är synd att man inte testar alla barn för det än. Det kan rädda så många liv och som det ser ut nu så är det bara en tragisk historia, men... Isabella är lika rutten morsa som hon alltid varit oavsett. Jag menar vilken mamma behandlar sin dotter sådär: Ska slänga in henne i väggen, vill inte ha henne, vill inte röra henne, vill inte byta blöja på henne. M.m.

Iaf skönt med L med skadestånd, den förtjänar han. Inte som I som trodde sig få pengar efter att ha vanvårdat/negligerat sina barn.

Vad menar du med skadestånd? Domen har inte fallit. Skulle L inte dömas kan han vända sig till JK, Justitiekanslern, med sitt anspråk på ersättning pga sitt långa frihetsberövande.
Men det är ju en senare fråga och inget som har med själva den här rättegången att göra.
Senast redigerad av Kellywoman 2023-02-17 kl. 02:32.
Citera
2023-02-17, 06:12
Medlem
Citat:
Åklagaren missade alltså att ta med att Lukas kan ha kvävt barnet i gärningsbeskrivningen.
Det var ju synd.
Hur uppstod då den.
Lukas verkar lyckas med att både döda ett barn och sen sopa hem ett rejält skadestånd åt sig själv

Men snälla.. åklagaren har ju hela tiden påstått att han har skakat barnet som då skulle ha orsakat dessa skador i hjärnan, vilket du också velat få de till. Det finns ingenting som kan bevisa att han har gjort det, så nu vill du istället få det till att han kvävt barnet?

Syrebrist, alltså andningsstopp, J har slutat andas. Återupplivningen pågick i 50 minuter..
”Experterna” som du så fint lägger upp det har nog betydligt mer erfarenhet än både dig, åklagaren och rättsläkaren i det här fallet som redan en gång tidigare gjort en felbedömning gällande skakvåld där de då visade sig vara på grund av sjukdom, TROTS att hon uteslöt både sjukdomar och andra orsaker..
Citera
2023-02-17, 07:18
Medlem
Citat:
Jag börjar förstå hur du kommer till dom slutsatser du gör i det här fallet.
Du tycks ju ha väldigt svårt för sammanhang och tidslinjer.
Mitt sista inlägg före ikväll var den 13 februari samma dag som jag var här sist.
Du har alltså inte sett mig i någon annan tråd under dom dagar då jag inte har skrivit i den här.

.
Senast redigerad av Trulse53 2023-02-17 kl. 07:24.
Citera
2023-02-17, 07:50
Medlem
Ja det var ändå en lättnad att han släpptes. Tror faktiskt att han blir helt friad. Det är ju inte bevisat att han har gjort något mot J.

Tack för alla uppdateringar från rättegången.
Citera
2023-02-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Det finns nåt som heter plötsligt spädbarnsdöd, barnen slutar andas eller hjärtat som stannar.
Helt av sig själv, helt utan att någon har gjort något. Det hade kunnat hänt oavsett bakgrundshistorian, även om L och I hade varit helt lyckliga i sin relation så hade dom kunnat ha vaknat upp en morgon till att J låg där död.

Jag tror också på plötslig spädbarnsdöd eftersom att hon egentligen faktiskt bara var 3 månader då hon är för tidigt född. Eller de faktumet att hon faktiskt hamnat på mage, antingen utav sig själv eller för att hunden hoppade upp i sängen - alltså sängen och inte hoppade upp på J.

Vad gäller skadestånd så har ju som sagt domen inte fallit än.
Men, jag tror inte att alla pengar i världen skulle vara skönt överhuvudtaget för L som inte bara blivit psykiskt nedbruten av I, suttit häktad i 6 månader med fulla restriktioner och allt vad det innebär, anklagad för att ha dödat sitt barn, utan han har mitt i allt detta faktiskt förlorat sin bebis. Inga pengar i världen kan täcka den sorgen!
Citera
2023-02-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Jag tror också på plötslig spädbarnsdöd eftersom att hon egentligen faktiskt bara var 3 månader då hon är för tidigt född. Eller de faktumet att hon faktiskt hamnat på mage, antingen utav sig själv eller för att hunden hoppade upp i sängen - alltså sängen och inte hoppade upp på J.

Vad gäller skadestånd så har ju som sagt domen inte fallit än.
Men, jag tror inte att alla pengar i världen skulle vara skönt överhuvudtaget för L som inte bara blivit psykiskt nedbruten av I, suttit häktad i 6 månader med fulla restriktioner och allt vad det innebär, anklagad för att ha dödat sitt barn, utan han har mitt i allt detta faktiskt förlorat sin bebis. Inga pengar i världen kan täcka den sorgen!
Är synd att man inte kan anmäla någon för psykiskmisshandel, I om nån borde bli dömd för det.
Citera
2023-02-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast nu vet vi ju inte om han får en friande dom. Att häva en häktning behöver inte betyda att han inte blir dömd. Dock brukar det ge en indikation. Men vi får ju se 3/3
Nej men jag skulle bli enormt förvånad om han blir dömd speciellt med tanke på de som vittnade i dag.
Citera
2023-02-17, 09:07
Medlem
Citat:
Det var ju synd.
Hur uppstod då den.

Tror nog Lukas inte ser det som att lyckas med att döda ett barn,då hans dotter verkade betyda allt för honom,han har nog hellre velat ha sitt barn vid liv än att få något skadestånd hur stort det än är.
Tänk lite på hur du uttrycker dig.
Citera
2023-02-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ditt svar var ett påstående om vad jag gjort dom dagar jag inte varit i den här tråden.
Och du ljög

Läs ditt eget inlägg

(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)

Det ges ingen förklaring alls till hur flickan dött av "experterna".
Nej jag vill inte att han ska ha dödat någon.
Han har gjort det och det förändras inte oavsett om åklagaren lyckas bevisa det eller inte.

Ah, en tvättäkta rättshaverist alltså. Tur att du ej är domare. Puh!
Eller så innebär det att du var på plats vid händelsen? Om du nu så tvärsäkert vet vad som hände. Nja, det är ju rätt tydligt att du antingen: 1) Har något emot L, eller mera troligt: 2) Försvarar I till varje pris, genom att anklaga den andre föräldern in absurdum. I detta fall råkade det vara L.
Detta späs ju på av att du inte ens bemötte anklagelsen här i tråden om att du skulle ha ett nära släktskap till I.
Citera
2023-02-17, 10:38
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottello
Tror nog Lukas inte ser det som att lyckas med att döda ett barn,då hans dotter verkade betyda allt för honom,han har nog hellre velat ha sitt barn vid liv än att få något skadestånd hur stort det än är.
Tänk lite på hur du uttrycker dig.
Det som betyder allt för Lukas är Lukas.
Totalfixeringen både vid den tidigare hunden och bebisen handlar om honom själv och där dom varit objekt som han kan styra över och använda för att höja sig själv till skyarna inför sin omgivning.
Vi får hoppas att ingen skaffar något nytt barn med honom utan att han i framtiden får hålla sig till hundar.
När det gäller att uttrycka sig så antar jag att du inte läst tråden eller att du skojar med tanke på hur folk uttrycker sig om någon som inte dödat något barn och inte var den som lekte att barnet var hans egen lilla ägodel.
Lukas hade ansvaret när barnet dog så även om han skyller på hunden så var det på hans ansvar.
Jag tror inte ett skit på att hunden gjort något.
Det är Lukas själv som var svartsjuk och hämnades på Bella.

Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusting
Ah, en tvättäkta rättshaverist alltså. Tur att du ej är domare. Puh!
Eller så innebär det att du var på plats vid händelsen? Om du nu så tvärsäkert vet vad som hände. Nja, det är ju rätt tydligt att du antingen: 1) Har något emot L, eller mera troligt: 2) Försvarar I till varje pris, genom att anklaga den andre föräldern in absurdum. I detta fall råkade det vara L.
Detta späs ju på av att du inte ens bemötte anklagelsen här i tråden om att du skulle ha ett nära släktskap till I.
Om du inte vet vad ordet rättshaverist betyder så ska du låta bli att använda det.
Jag har bemött den "anklagelsen" även om du missat det.
Citera
2023-02-17, 10:38
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ditt svar var ett påstående om vad jag gjort dom dagar jag inte varit i den här tråden.
Och du ljög

Läs ditt eget inlägg

(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)

Det ges ingen förklaring alls till hur flickan dött av "experterna".
Nej jag vill inte att han ska ha dödat någon.
Han har gjort det och det förändras inte oavsett om åklagaren lyckas bevisa det eller inte.

Du är tvärtemot de flesta andra så tvärsäkert på att han tog livet av sin dotter. Antingen så såg du händelsen eller så vet du att I är en så vidrig människa att hon kan driva folk till att ta livet av sina egna barn . Men eftersom du inte var där så är det sistnämnda närmast sanningen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in