2023-02-17, 00:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Detta eviga tjat om judar.

Fattar du inte hur ni upplevs varje gång ni gnäller på judar?

Fullständigt jävla hjärndöda.

Nu vet du det.

Och värre blir det, nu har Juden besökt Nazisten i Kiev oxå :

Israel's Foreign Minister Eli Cohen said Thursday his country was "committed to the sovereignty" of Ukraine during the first visit by an Israeli minister to the war-torn nation since the Russian invasion began nearly a year ago.

https://www.france24.com/en/live-news/20230216-israel-foreign-minister-in-first-post-invasion-visit-to-kyiv

Det är inte lätt att få ihop dessa ytterst komplexa ras/geografiska/geopolitiska ekvationer..
Citera
2023-02-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Jag var ute med 3 ukrainska brudar i Göteborg en kväll i december. Runt 20 år och från olika delar av Ukraina där de bott framtill 2014 eller därefter typ. Pratade båda språken och engelska och ok svenska.

Ingen stödjer Ukrianas sak fullt ut. Inte heller Rysslands. Men de resonerar och ser olika poänger och ganska neutrala. Detsamma gäller mina ukrainska/ryska kollegor. De vet inte om de är ukrainare men de vill inte kalla sig ryssar eftersom vi har miljontals aftonbladetrunkare här så skulle de kunna få problem om de sa så. Men väldigt neutrala och om något väldigt resonerande och de vet definitivt om alla problem med nazistiska förbanden, kievs korruption, att krim är och måste förbli ryskt och sådana självklara saker. Sen kan ingen påstå att denna invasionen är frisk någonstans men den sticker knappt ut för mig i en övrigt sjuk värld. Och jag ser det som väldigt logiskt att så som USA och väst samhällen hanterat många frågor kommer stor delar av övriga världen och även inom väst ifrågasätta
Så du träffade Peskov i peruk 3 gånger, vad gjorde han i Göteborg? Hade de varit ukrainskor hade de inte pratat om nazistiska förband då dessa endast finns i Kreml-propaganda och de hade heller inte tyckt att en del av deras land ska ges till ett annat land som tagit det med våld. De hade säkert inte varit nöjda med den nivå av korruption som finns i Ukraina. Och Ivan, gör något åt ditt översättningsprogram!
Citera
2023-02-17, 00:13
Medlem
Citat:
Titta på den jag länkade men att ens ifrågasätta mig är efterblivet.

DPR och LPR hade inget med eller från Kreml från början. De vart snarare en jobbig fråga för dem.

Även Kharkivs, Mariupil och Odessa är dels mycket mer ryska dels ville inte vara del av Ukraina. Men innebär inte att de vill vara del av Ryssland såsom Krims befolkning till 99% ville.

Inte så konstigt med språklagar som fuckat upp folks vardag och plötsligt kommer polacker (för dem upplevdes dem som det men var ukrainska från andra regioner) både i maktpositioner och gäng på gatan som hetsar mot allt ryskt och sedan finns nationalistiska paramillitärer nära. Detta utöver 6 gånger lägre lön än ryska på andra sidan gränsen och korruptionen. Så det kan hända att man tittar mot ett mindre dåligt alternativ om man ändå har samma språk, kultur, religion, historia och alla gräser är däråt.
Källan du delade sa uttryckligen att ryska federationens specialstyrkor invaderade Krematorsk och Sloviansk
Citera
2023-02-17, 00:15
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag var ute med 3 ukrainska brudar i Göteborg en kväll i december. Runt 20 år och från olika delar av Ukraina där de bott framtill 2014 eller därefter typ. Pratade båda språken och engelska och ok svenska.

Ingen stödjer Ukrianas sak fullt ut. Inte heller Rysslands. Men de resonerar och ser olika poänger och ganska neutrala. Detsamma gäller mina ukrainska/ryska kollegor. De vet inte om de är ukrainare men de vill inte kalla sig ryssar eftersom vi har miljontals aftonbladetrunkare här så skulle de kunna få problem om de sa så. Men väldigt neutrala och om något väldigt resonerande och de vet definitivt om alla problem med nazistiska förbanden, kievs korruption, att krim är och måste förbli ryskt och sådana självklara saker. Sen kan ingen påstå att denna invasionen är frisk någonstans men den sticker knappt ut för mig i en övrigt sjuk värld. Och jag ser det som väldigt logiskt att så som USA och väst samhällen hanterat många frågor kommer stor delar av övriga världen och även inom väst ifrågasätta
Jag var ute med fyra ukrainska brudar mellan 17-25 i Stockholmstrakten. Samtliga har kommit under kriget 2022. Samtliga hatar ryssar och postar ständigt på sociala medie om ukrainska vinster och ryska terrorattacker.

De HATAR ryssar.
Citera
2023-02-17, 00:17
Medlem
Video med ryssar som jämrar sig över ammunitionsbrist.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/113vkvp/wagner_mercenaries_begging_the_russian_ministry/
Citera
2023-02-17, 00:18
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Inte så märkligt, de ser nog inte var granaten är på väg att landa och de är säkrare i gropen än utanför (om det inte blivit fullträff)
Jo men nog f-n är det märkligt. Ett halvdussin gubbar som grävt en grop på en åker, utan något skydd mot kylan eller drönare, ingen som spanar eller bemannar ett vapen. Tveksamt om de ens alla har vapen eller någon annan utrustning. Vad gör de där…?
Citera
Medlem
Börjar bubbla under ytan i Tjetjenien.

Kadyrovs mamma

Kadyrovs mamma är negativ till hans aktiva deltagande i kriget. Hon grälade till och med med sin son på denna grund och lämnade huset som han byggde åt henne, hon bor hos sin bror för tillfället, säger Dzhambulat Suleymanov, chef för den europeisk baserade Ichkerian Tolam State Foundation Committee, till den kaukasiska tjänsten Radio Liberty (Kavkaz.Realii). . Med hänvisning till sina källor i Tjetjenien förklarade han att orsaken till Aimani Kadyrovas "pacifistiska" ståndpunkt berodde på rädslan för att " republikens invånares ständiga död i kriget kommer att leda till en social explosion. "

Riskerna med ett sådant scenario ökar på grund av att huvuddelen av Kadyrovs väpnade styrkor finns i Ukraina, och bland invånarna i Tjetjenien växer missnöjet på grund av många förluster och en försämrad ekonomisk situation. Dessutom är Kadyrovs ställning i den ryska makteliten nu mycket mindre tydlig än på tröskeln till kriget. Detta beror på hans förvärrade konfrontation (i allians med Prigogine) med arméns generaler. Dessutom är Kadyrovs status i makthierarkin helt beroende av Kremls nuvarande ägare, och efter "överlämnandet" av Cherson har missnöjet med Putin från det "patriotiska lägret" ökat avsevärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Detta går så inåt helvete käpprätt för ryssen att det nästan är läge för Japan att göra slag i saken och "lösa" territoriella knutar som häng kvar alldeles för länge. De få minoriteter som lever på kurilerna måste vara rätt leda på att verka i en sådan oerhörd loser-nation som Ryssland.
Och läge för kineserna att arrangera en "folkomröstning" i Sibirien kanske. Börjar ryssarna få pisk igen på slagfältet så kan nog puttler råka ut för en "jaktolycka" ganska snart, men jag misstänker att hen som tar över har egna idéer om hur shitshowen ska vinnas (och det leder till minst lika eländigt resultat)
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Korruptionen är säkert ett frätande gift överallt i Ryssland.

Den chefskvinnan för ett finansdepartement för västra militärdistriktet hade nog också smusslat undan pengar eller så hade hon upptäckt korruption men följd att hon trillade ut genom fönstret.
Att avslöja korruption är förmodligen en enormt mycket större anledning att falla ur ett fönster än att vara korrumperad. För vore det tvärtom, skulle förmodligen de flesta ryssar vara döda.
Men kan finnas andra anledningar också som har med kriget att göra. Men hota med att avslöja korruption tror jag är mest troligt.
Citera
2023-02-17, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Youtubern "Reporting from Ukraine" säger att Ukraina bedrivit ett intensivt luftkrig i söder. Det har omfattat både Kherson region, Zhaporitzia region och några platser på Krim.

Bland annat skall man ha helt förstört en kolonn på väg mot Melitopol.

Det verkar som om Ukraina slår hårt mot luftförsvarssystemen för att kunna sända in drönare, missiler och kanske även flyg.

Intressant!

Hmm.., kanske Ukraina förväntar sig att ryssen skall pröva sig på ett drag.., ifrån söder ?
(det borde klarna snart, klockan börjar närma sig 5 på 12 om ryssen skall göra något större innan ler-perioden kör igång igen)
Citera
2023-02-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Nej det behöver man inte, det finns väldigt många anledningar att ogilla Rysslands styre. Ukraina är såklart inte perfekt men det är ändå självklart att stödja deras frihetskamp mot imperialismen. Ryssland är ju till sin natur expansivt och det är bättre att stoppa dem här än när de börjar invadera nästa granne.

Bra klipp om hur Ryssland fungerar:
https://youtu.be/kF9KretXqJw

Så ge dem stödet och det Ukriana är fritt på nolltid, med minimal men något ökad risk för spridning.

Men den risken är inte värd tiotusentals ukrainares liv
Citera
2023-02-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Russian MoD har väl informerat om minst 100 förstörda HIMARS-fordon vid det här laget. Alla dock på låtsas.

I verkligheten är antal förstörda HIMARS-fordon fortfarande noll. Precis som tidigare.

Ja. I fantasin.
Det finns nog en anledning till att man snålar med himars och lurar i ryssarna att väst har slut på lagren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in