2023-02-16, 15:47
Avslutad
Martin är ett äckligt monster men vi kvinnor är inte dumma och dom flesta av oss springer åt andra hållet om man träffar en Martin typ.

Det finns ingen lag som hindrar en från att ta dåliga beslut, hon visste vem han var och ändå ville hon ha honom.

Synd men samhället kan inte besluta vilken partner man har.
Citera
2023-02-16, 16:01
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Fallet med Lotta är ett tragiskt fall. Ibland går det fel och Lotta hade ingen tillräckligt stark som kunde hjälpa henne. Man hoppas bara aldrig mer bara. Martins bror är heller ingen gullgosse. Ibland måste samhället skyddas mot farliga individer.
Citera
2023-02-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Martin är ett äckligt monster men vi kvinnor är inte dumma och dom flesta av oss springer åt andra hållet om man träffar en Martin typ.

Det finns ingen lag som hindrar en från att ta dåliga beslut, hon visste vem han var och ändå ville hon ha honom.

Synd men samhället kan inte besluta vilken partner man har.

Så klart du har rätt. Lotta misslyckades fullständigt i att överblicka sitt eget öde. Valde en komplett galning och det gick åt helvete.

Man kan egentligen inte råda över sitt eget liv. Lotta gick hand i hand med Martin hela vägen. In i döden för sig och in i fängelset för den värsta av de värsta.

Har omvärderat Lotta... Konsekvensanalys var inte hennes bästa gren.
Citera
2023-02-16, 20:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Tycker det är högst relevant. Man kan inte göra vad som helst utan att det får stora konsekvenser, även om man har "rätten på sin sida".

Du har rätt, och det förstår de flesta människor. Devili står för någon slags konstig, omvänd feminism, och hon fattar inte att det hon gör är att nedvärdera kvinnor. För det hon säger är ju, att kvinnor är dumma och naiva, och måste få lov att vara det. Män däremot, kan man håna och skratta åt och tycka att de får skylla sig själva, när de genom misstag på motsvarande dumhetsnivå orsakar så att de blir avlurade stora summor pengar, misshandlade, rånade eller rånmördade.
Citera
2023-02-16, 20:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var så urdålig jämförelse att det inte skulle fresta mig att ens bemöta det.
Däremot ska jag ge dig info utifrån en annan mening du ställt tidigare:

Vad är det för fel på mannen?
I klorna på en psykopat.

Vore han inom trafficking hade hans inledande metoder kallats grooming eller loverboymetoden.

Ser till att framstå som en fantastisk man initialt - varav tatueringar är helt oväsentligt.
Förstående, omtänksam, lyssnande.

Inom trafficking skulle offren inte ha haft något val. Det där var en kränkande jämförelse. Lotta var svensk medborgare och bodde i Sverige, hon hade inte blivit kidnappad och förd hit, och tvingad att ha sex med många män samma dag på en smutsig madrass. Och skulle de lyckas fly, så står de utan pengar, mat och husrum och har ingen möjlighet att ta sig hem. Du kränker trafficking-offren nu, när du försöker dra ner dem på samma nivå som Lotta!

Och tatueringar ÄR inte oväsentligt för normala människor - fatta det någon gång! I alla fall inte tatueringar i ansiktet, på halsen eller händerna, för alla VET att det bara är kriminella som har det. Det är alltså en varningssignal. Martins muskler var också uppenbart uppblåsta med anabola. Och det var dessutom på en MUCKARFEST från fängelset, som Lotta träffade Martin. En normal kvinna skulle inte ha gått dit. Tvärtom - man skulle ha blockat alla männniskor som hade sådant umgänge, på alla kanaler. För att inte riskera att dras in in någonting farligt.

Och sättet han "uppvaktade" henne, som att fylla hela trappuppgången med rosor (var det väl?). Det är ju så barnsligt, enkelt och dumt! Det var sådant som man drömde om att en tjusig man skulle göra, när man var 14 och läste romantiska romaner. När man blev vuxen, så såg man sådant bara som varningstecken. Och en olämplig man blev inte lämplig, bara för att han gjorde någon överdriven romantisk gest. Det är sådant som dessa nigerianska love scammers sysslar med också (har intresserat mig för ämnet på sista tiden). De skickar blommor och choklad med bud, och kvinnan blir överförtjust. Sedan skickar kvinnan gladeligen pengasummor till mannen, som tillsammans uppgår till 100 000 gånger mer än vad den där blombuketten eller hjärtformade chokladasken kostade... I Lottas fall blev bokslutet dock ännu värre. Hon fick betala med sitt liv.
Citera
2023-02-16, 22:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du är ju helt borta..

Det var ingen saga öht. Det är exakt vad som sker psykologisk mellan ett offer och en psykopat.
Att du däremot är helt okunnig är mer än uppenbart med tanke på ditt infantila svammel.

1. Vem fan går naken genom Rosengård för det första?
Helkorkad jämförelse.

2. Nu börjar du yra om en jävla propeller.

Vem varnade Lotta i det inledande skedet när MJ kör sitt loverboy? Ingen.
Det här går i en extrem hastighet.

När hon varnas är hon livrädd och försöker hitta vägar ut.
Han hotar nämligen att han har vänner som kommer plocka henne om hon anmäler och han åker in.
Han hotar med att sittningen blir kort, att han tar henne när hon kommer ut.
Han hotar att ge sig på hennes väninna och hennes familj.
Tyvärr försöker hon på egen hand. Spelar med för att lugna helvetet och hoppas han ska tröttna och hitta en ny.

Det syntes ju bara på hans utseende, vad han var för något. Du drog upp Ted Bundy och Peter Madsen igår - och på dem syntes det inte. Så där kan man ha större förståelse för att kvinnor initialt litade på dem. Men som sagt, på Martin Jonsson SYNTES det. Han var som en blinkande varningsskylt hela han. Vi andra skulle inte ens ha mött hans blick, vi skulle ha sett honom bara i ögonvrån, annat fara och sprungit därifrån. Det hade inte blivit några tillfällen för honom att SMS:a jolmiga kärleksbetygelser, laga mat åt en, eller fylla trappuppgången med rosor.

Vad har du fått för uppfostran egentligen, när du inte kan se ögonblickligen bara på ett stillbildsfoto, att MJ är en man som man ska gömma sig för (på krogen t.ex., om han tar kontakt där)? Man skyller på att man behöver gå på toa, och sedan smiter man och SPRINGER till närmaste tunnelbanestation. Eller man kanske till och med låser in sig på damtoan, ringer polisen från sin mobil, och ber dem att komma och eskortera en därifrån. Det skulle 999 kvinnor av 1000 ha gjort. Lite färre om man räknar med diagnosticerat begåvningshandikappade kvinnor också.
Citera
2023-02-16, 23:29
Medlem
David_Ss avatar
Jag hörde att Martin sitter på en vanlig kåk (normalavdelning) och att ingen bråkar med honom?!
Det låter så otroligt i mina öron då det finns en hel del andra stora starka grabbar på insidan som verkligen inte gillar personer som honom. Sedan att han Martin utryckt stöd för en viss MC klubb tror jag inte är särskillt poppis i den kretsen heller.

Någon som vet hur han har det på kåken?
Citera
2023-02-16, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det syntes ju bara på hans utseende, vad han var för något. Du drog upp Ted Bundy och Peter Madsen igår - och på dem syntes det inte. Så där kan man ha större förståelse för att kvinnor initialt litade på dem. Men som sagt, på Martin Jonsson SYNTES det. Han var som en blinkande varningsskylt hela han. Vi andra skulle inte ens ha mött hans blick, vi skulle ha sett honom bara i ögonvrån, annat fara och sprungit därifrån. Det hade inte blivit några tillfällen för honom att SMS:a jolmiga kärleksbetygelser, laga mat åt en, eller fylla trappuppgången med rosor.

Vad har du fått för uppfostran egentligen, när du inte kan se ögonblickligen bara på ett stillbildsfoto, att MJ är en man som man ska gömma sig för (på krogen t.ex., om han tar kontakt där)? Man skyller på att man behöver gå på toa, och sedan smiter man och SPRINGER till närmaste tunnelbanestation. Eller man kanske till och med låser in sig på damtoan, ringer polisen från sin mobil, och ber dem att komma och eskortera en därifrån. Det skulle 999 kvinnor av 1000 ha gjort. Lite färre om man räknar med diagnosticerat begåvningshandikappade kvinnor också.
Ge dig nu med ditt självrättfärdigande.
Du var helt fascinerad av en psykopat som var sexualsadist. Du fortsatte trots dom i byreten (TR).
Det vill säga trots exakt alla röda klockor som ringde.
Du hånade offret på exakt samma sätt.

"Han var som en blinkande varningsskylt hela han."
Ja, just..

Du är med andra ord en helt värdelös moralpredikant.
Citera
2023-02-16, 23:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ge dig nu med ditt självrättfärdigande.
Du var helt fascinerad av en psykopat som var sexualsadist. Du fortsatte trots dom i byreten (TR).
Det vill säga trots exakt alla röda klockor som ringde.
Du hånade offret på exakt samma sätt.

"Han var som en blinkande varningsskylt hela han."
Ja, just..

Du är med andra ord en helt värdelös moralpredikant.

Kan du inte skilja på fantasi och verklighet? Jag skrev några inlägg i en chatt på nätet. Lotta följde med mannen i fråga på riktigt.
Senast redigerad av Merwinna 2023-02-17 kl. 00:00.
Citera
2023-02-16, 23:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Så klart du har rätt. Lotta misslyckades fullständigt i att överblicka sitt eget öde. Valde en komplett galning och det gick åt helvete.

Man kan egentligen inte råda över sitt eget liv. Lotta gick hand i hand med Martin hela vägen. In i döden för sig och in i fängelset för den värsta av de värsta.

Har omvärderat Lotta... Konsekvensanalys var inte hennes bästa gren.

Jo, i hög grad kan man det. Förstås kan man drabbas av sjukdom, olyckor diverse trauman och dylikt. Men en störning är i grunden inte medfödd även om förutsättningarna för att utveckla den ofta uppstår under tidiga år, ibland så tidigt att man inte intellektuellt och/eller känslomässigt förstår, eller ens minns, händelserna.
Men de må ju bli varse om det relationsmässiga självskadebeteendet för att ha en chans att freda sig och, ja vad ska man kalla det, återerövra ens egna själ(v). Man kan tycka att de borde vara varse det egna beteendemönstren med hur tanke-känsla-beteende hänger ihop, men nej, jag är inte säker på det faktiskt. Det tar nog otrolig mycket energi i såväl känslomässigt som tankemässigt hänseende att befinna sig i en såpass destruktiv relation. Och att självkänslan gradvis bryts ned, även i de fall den var dålig från början, det är nog sällan det finns en reell botten vad gäller detta.
När det gäller exempelvis barn som far illa av föräldrars missbruk erbjuds i hög grad behandling för föräldern, ofta villkorat med latent "hot" om tvång just för att människor tenderar att ha svårt att se skit när de själva står mitt i det. Kan tycka det borde erbjudas i högre utsträckning än det görs idag även för de som misshandlas i en relation. Hjälpen som huvudsakligen verkar fokuseras på är huruvida de behöver skyddat boende, men innan dess verkar det magert för att ens försöka stoppa att det går dithän.

Även om LR hade kommit ifrån MJ helt så hade hon antagligt gått vidare med fortsatt sjukskrivning, taskig ekonomi, taskig självkänsla, tagit det där brun utan sol medlet som inte får säljas för att det kan orsaka skador, kombinerat antidepressiva med andra droger och harvat på så ett tag till hon letar en ny "spännande" kille. Bättre hade väl varit att erbjuda vård till henne också (hennes plågoande, förövaren, får ju oftast den tillgången i fängelse när han hamnar där) så hon har någon annan möjlig framtid än att dö i förtid eller bli en till kvinnlig fattigpensionär.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-02-16 kl. 23:57.
Citera
2023-02-16, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan du inte skilja på fantasi och verklighet? Jag skrev några inlägg i en chatt på nätet. Lotta följde med mannen i fråga på riktigt.
Några inlägg?!

Det pågick från mord tills du beställde hem domen fr Landsretten (motsv HovR).

Om du sen suktade efter Madsen som en våt fantasi skiter jag blankt i:

Sensmoralen är att just din bedömningsförmåga är out of order när du ondgör dig över offret även i denna tråd.
Citera
2023-02-17, 00:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Några inlägg?!

Det pågick från mord tills du beställde hem domen fr Landsretten (motsv HovR).

Om du sen suktade efter Madsen som en våt fantasi skiter jag blankt i:

Sensmoralen är att just din bedömningsförmåga är out of order när du ondgör dig över offret även i denna tråd.

Jag beställde aldrig domen från hovrätten. Det var den från tingsrätten jag beställde, och det gjorde jag direkt efter att domen fallit (man får ju inte ut förundersökningsprotokoll före rättegången i Danmark, som man får i Sverige.) Hovrättsförhandlingarna var rätt trista, det var ju nästan inga vittnen utan bara uppläsningar ifrån de gamla förhören. Och utgången var given.

Men förstår du inte? Jag överprövar naturligtvis alla fakta mycket mer noga, och har mycket större säkerhetsmarginaler, innan jag bestämmer mig för att bli ensam med en man - än när jag skriver några inlägg (oavsett om det är 10 eller 100) om en man i en anonym chatt på nätet! Jag skulle aldrig ha följt med en främmande man - oavsett hur trevlig han verkade vid det första och enda mötet - i den där ubåten. Tror du jag är dum?

Och den diskussionen handlade dessutom om alla andra faror med att göra så, när man själv inte behärskar en ubåt och vet hur man ska få upp den till ytan igen. Madsen kunde ju även ha fått en hjärtattack eller stroke, satt i halsen och kvävts, ramlat och slagit huvudet och blivit medvetslös. Så det fallet är ingen bra parallell till Lotta-fallet. FÖRUTOM då att det inte handlade om att K blev tokkär i Madsen och kastade all försiktighet över bord (no pun intended) av den anledningen. Det vill säga såvitt vi vet, men om det var så kommer vi aldrig att få veta det. Du får sluta dra upp Madsen-fallet i andra trådar än Madsen-tråden.
Senast redigerad av Merwinna 2023-02-17 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in