2023-02-16, 20:12
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man väcker inga 15-åringar på natten om de har körtelfeber

Hur kan du ens skriva så här?

Donia var ju sjuk i flera veckor Och i början var hon ändå tvungen att hjälpa till i stallet tills hon blev för svag, då fick hon skit för det och INGEN hjälp.

Jag kan lätt börja gråta när jag tänker på Donia, så utsatt hon var och hos en helt fel och störd familj, det var inte ens ett familjehem, barnen var gratisarbetare samtidigt som familjen Alvesparr fick sjukt mycket pengar för att "ta hand om missanpassade barn"..🙁

Donia hade inte legat i en kista om hon hade fått vård 🙁
Senast redigerad av Gold94 2023-02-16 kl. 20:24.
Citera
2023-02-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hur kan du ens skriva så här?

Donia var ju sjuk i flera veckor Och i början var hon ändå tvungen att hjälpa till i stallet tills hon blev för svag, då fick hon skit för det och INGEN hjälp.

Jag kan lätt börja gråta när jag tänker på Donia, så utsatt hon var och hos en helt fel och störd familj, det var inte ens ett familjehem, barnen var gratisarbetare samtidigt som familjen Alvesparr fick sjukt mycket pengar för att "ta hand om missanpassade"..🙁

Donia hade inte legat i en kista om hon hade fått vård 🙁
Jag kan säga så eftersom jag har barn som i samma ålder som D hade körtelfeber och det barnet gick jag självfallet inte in till nattetid och väckte det ., Varför ska man väcka sjuka barn mitt i natten .
Citera
2023-02-16, 20:29
Medlem
Citat:
Jo det gör man!! Donia var allvarligt Sjuk och hur fan vet idioterna om Donia hade körtelfeber eller annat?

Donia dog i sin säng, hon fick aldrig någon läkarvård!
Körtelfeber var konstaterat av läkare , man väcker inga sjuka stora barn mitt i natten om det inte råka vara så att man ska ge medicin var 6 timme och en av tiderna råkar infalla på natten
Citera
2023-02-16, 20:45
Medlem
Citat:

Så trött jag är på folk som tycker och påstår utan koll varken på det här målet, övergripande juridik eller något om sjukdomar och medicinsk behandling över huvudtaget. Körtelfebern var inte ”problemet”. Problemet var att D:s kropp togs över av bakterier vilket inte skedde över en natt. Hennes vävnad var rutten och fullständigt nedbruten av var från svalget ner i lungorna. Hon stank ohyggligt och var döende. Handlar inte om körtelfebern i sig utan konsekvenserna av den och att antibiotika hade räddat livet på henne. Vilken förälder som helst hade förstått att något var fruktansvärt fel och tagit henne till läkare. De sket i det. Finns inte en möjlighet att de inte borde ha insett att hon var döende. De hade som familjehemsföräldrar ett garantansvar och hade de gjort vad de borde ha gjort hade D med hjälp av antibiotika levt. De vållade hennes död.
Citera
2023-02-16, 20:54
Medlem
Citat:
De kommer inte att fällas bland annat för att advokaten uppenbarligen angett att skälet till att sjukvård var att för att D då skulle kunnat avslöja att det fanns en relation med sonen

Men vad? Du är helt ute och cyklar. Har du nån utbildning utöver ”livets hårda skola”? TR gör naturligtvis en saklig bedömning utifrån bevisningen i målet.
Citera
2023-02-16, 20:55
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Jag kan säga så eftersom jag har barn som i samma ålder som D hade körtelfeber och det barnet gick jag självfallet inte in till nattetid och väckte det ., Varför ska man väcka sjuka barn mitt i natten .
Nämen vilken tur att dina barn överlevde, det gjorde inte Donia.

Och det är Donia det handlar om, hon fick ingen hjälp alls hon dog i sin säng efter att hon varit sjuk i flera veckor.

Ett barn som är dödssjuk lämnar man inte oavsett om det är dag eller natt!!

Vad är det för fel på dig?
Citera
2023-02-16, 20:57
Medlem
Citat:
Körtelfeber var konstaterat av läkare , man väcker inga sjuka stora barn mitt i natten om det inte råka vara så att man ska ge medicin var 6 timme och en av tiderna råkar infalla på natten

Jag har redan konstaterat sedan tidigare att du och jag har helt olika syn på hur man agerar när barn blir sjuka.
Hur kan du bara fortsätta upprepa det som ett mantra?
D hade konstaterad körtelfeber och därför behövde inte fosterföräldrarna reagera på att hon blev sämre…
Jag har också haft körtelfeber när jag bodde och jobbade utomlands ( var drygt 20 år) och då tog min värdfamilj mig till läkare efter en veckas sjukdom, de tittade till mig flera gånger/ dag och på kvällarna och jag skulle självklart inte jobba utan bara vila.
När det handlar om någon annans barn är man ju ännu mer försiktig, hellre ett läkarbesök/samtal för mycket….
Så om du t ex har ansvar för någon annans barn och det barnet får en förkylning som övergår i lunginflammation, ska du då fortsätta att hävda att det bara är en förkylning?
Citera
2023-02-16, 21:08
Medlem
BoISarens avatar
Imorgon kan alla som vill börja ta del av rättegången här
http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=30
Citera
2023-02-16, 21:09
Medlem
Citat:

Nu hade hon inte längre EBV utan fullskalig dubbelsidig lunginflammation, med blånat över hela övre ryggen och dessutom inte ätit på 4 dygn! Då kollar man givetvis barnet. Jag trodde att du och jag var förbi detta stadium av förnekelse? Fick du luft och bränsle igen? Vi var ju helt överens om att man skall kolla barnet vid denna typ av sjukdom, eller hur? Sedan behöver man inte väcka barnet, man kollar om barnet andas normalt och dito.
Citera
2023-02-16, 21:14
Medlem
Citat:
Jo det gör man!! Donia var allvarligt Sjuk och hur fan vet idioterna om Donia hade körtelfeber eller annat?

Donia dog i sin säng, hon fick aldrig någon läkarvård!

Felaktigheter i ditt påstående.

Den 10 april 2012 diagnostiserade husläkaren D. för EBV/Körtelfeber. Men husläkaren fick sedan aldrig någon notis om att flickan blev sämre. Socialtjänsten fick långt senare mail om att flickan hade EBV. Efter den 10 april finns det inga journaler som antyder att flickan fick någon form av sjukvård, inte ens förnyelse av ev. mediciner.

Så fosterföräldrarna visste mycket väl att flickan hade EBV och de visste mycket väl att flickan i slutet hade en så allvarlig lunginflammation att lungorna var ruttna. Detta märktes gott och väl, så väl att fosterföräldrarna antecknade detta i sin "journalföring". Men de hade tänkt bota flickans sjukdom med proteindryck.
Citera
2023-02-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Oavsett anledning (ufos, meteorer, inlandsis) så SKA det sökas vård i det här fallet. Det föreligger, enligt mig, ett likgiltighetsuppsåt.

Du har inte kommenterat att paret Alvesparr ljög för folk om att det fanns läkarkontakt de sista dagarna. Varför ljuger dom om detta?
Är det lathet som ligger bakom? Orkade dom inte ta tag i det? Hade dom för mycket att göra? För många fosterbarn kanske? Håll med om att det är ett märkligt beteende att inte berätta sanningen. Deras sanning var ju att hon blivit bättre. Varför, en gång till, ljuger dom om läkarkontakt under Donias sista dagar i livet?

Jag tror inte att det är Alvesparr som har "ljugit" utan jag tror faktiskt att det är Attendo Care som har filtrerat. För Alvesparr skickade sina anteckningar till Attendo Care som sedan skickade de vidare till socialtjänsten när denna kontaktperson hade samlat ihop en bunt anteckningar. Jag börjar bli övertygad om att det är kontaktpersonerna på Attendo Care som har fört socialhandläggaren bakom ljuset med att skriva att flickan fick läkarvård.

MEN, det friar inte makarna Alvesparr från att INTE ta barnet till akutsjukhus när flickan knappt kunde gå själv! Hon hade inte ätit mer än en päronsplitt och en tallrik youghurt på 4 dagar! Detta är försumligt och detta kan inte läggas på Attendo Care.
Citera
2023-02-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Men vad? Du är helt ute och cyklar. Har du nån utbildning utöver ”livets hårda skola”? TR gör naturligtvis en saklig bedömning utifrån bevisningen i målet.

Nej, TR kommer inte göra en saklig bedömning. Förhandlingen är reda våldtagen av självaste statsministern. Han föregick förhandlingen i samma stund som han deklarerade kritik mot socialtjänsterna som "terrorbrott" i ett pressmeddelande till allmänheten på bästa sändningstid. TR kommer också att luta sig på att åklagarmyndigheten har vägrat att ta över åtalet och lagt ned fallet tre gånger. Dock vet inte TR att åklagaren har kontakt med pappans kollegor. De vet inte att åklagaren själv har ljugit när hon i inspelat samtal påstår att socialstyrelsen inte har riktat kritik mot socialtjänsten och fosterhemmet.

TR kommer att ogilla målet och lagmannen kommer att vara skiljeaktig från politikerna. Lagmannen lär argumentera till fördel för de kärande medan politikerna kommer att följa statsministerns råd och se hela drevet som "desinformation".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in