Citat:
Ursprungligen postat av
BoISaren
Jag är fräck och skriver samma inlägg till dig som till CoySnitch
Frågan inte ställd till mig, men tycker du inte att det är oaktsamhet (likgiltigt) att inte söka vård på 18 dagar när Donia blir sämre och sämre? Jag sa det tidigt, och det togs upp idag: Antibiotika kunde (troligen) ha räddat Donia. Ett samtal till 112 kunde ha räddat Donia. Om paret Alvesparr inte ljugit till andra om att de hade läkarkontakt hade säkerligen någon av dem larmat. Men nej, lugnande besked. Vi har koll.
Detta är kärnan!
Det verkar inte som om detta är detta som används som argument utan att de inte sökt vård för att dölja något .
Självfallet borde de sökt vård men frågan är om förloppet varit så fluktuerande som det ofta är vid körtelfeber där den sjuke blir bättre och sämre hela tiden och då inte märker att det går åt helt fel håll.
Tydligen ska det ha blivit sepsis och det är något som inte ens sjukvård tagit på allvar förrän det för några år sedan ändrades innan dess skickades människor hem från akuten med råd att ta symtomlindrande vilket ledde till att människor avled
Hade själv sepsis en gång där gick förloppet på ca 2 timmar från att ha nått lite konstigt och ha väldigt ont i ryggen vilket jag trodde var ryggskott . I mitt fall hade det kanske gått illa om jag varit hemma men nu råkade jag vara på inbokat besök på sjukhus när jag kände mig dålig och bad om att ta blodtryck som var mycket lägre än vad jag brukade ha
. Mottagningen tyckte att jag skulle gå till akutmottagningen vilket jag var tveksam gick dock dit hade då temp på 37 grader , 1 timme senare fick jag frossa och hade 40 grader . Trodde fortfarande att jag kunde åka hem om några timmar bara jag hämtat penicillinet ska skulle få , blev 1 vecka inlagd med intravenöst medicinering . Hade jag åkt hem och tagit panodil och bara bäddat ner mig vet jag inte hur det gått om jag fått medvetande rubbning och inte haft vett eller förmåga att ringa ambulans