2023-02-15, 20:30
Medlem
ifrån GT intervju med Carina bilvittnet som säger att hon såg den vita kombin parkerad på cykelbanan.
hon fick åka runt med polisen, de åkte bla till södra vägen i Mariestad. där bodde då enligt namnlistan denna man; KiMa; Ki* *adsen (m); 1967; Södra v 44 från hösten 91.
vem är det?
Citera
2023-02-16, 09:59
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
ifrån GT intervju med Carina bilvittnet som säger att hon såg den vita kombin parkerad på cykelbanan.
hon fick åka runt med polisen, de åkte bla till södra vägen i Mariestad. där bodde då enligt namnlistan denna man; KiMa; Ki* *adsen (m); 1967; Södra v 44 från hösten 91.
vem är det?

Helt korrekta uppgifter ur namnlistan är "KiMa; Ki* *adsen (m); 1967; Södra v 44 från hösten 91. Tidigare Lockerudsv 73. Senare Bråtenvägen 88"

Han bor på Bråtenv 88 när Helena försvann. Förmodligen är han med på listan såsom en av danskarna i ungefär samma ålder som den i tråden många gånger nämnde PeNi. Namnlistan är nog minst 100 pers lång. Antalet gärningsmän är knappast fler än 3 så det följer av sig självt att de allra flesta namn på listan är fullkomligt oskyldiga personer.

Att polisen letar efter bilen vid Södra vägen skall vi nog inte fästa oss så mycket vid. Många av de tidigaste vittnesmålen i fallet är koncentrerade väster om Tidan så att börja på Södra vägen och pendla söderut och norrut medan man sakta rör sig västerut mot Lockerud Bråten är nog en ganska naturlig strategi.
Citera
2023-02-16, 19:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
En kort fråga: hur stod det till med låsning av ytterdörrarna på Bråten nattetid en lördag/söndagnatt.

Var det
1) olåst
2) låst men alla som hade nyckel till något av husen kom in i alla trappuppgångar
3) låst och man kom bara in i sin egen trappuppgång
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-02-16 kl. 19:54.
Citera
2023-02-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
En kort fråga: hur stod det till med låsning av ytterdörrarna på Bråten nattetid en lördag/söndagnatt.

Var det
1) olåst
2) låst men alla som hade nyckel till något av husen kom in i alla trappuppgångar
3) låst och man kom bara in i sin egen trappuppgång
De låstes om kvällarna Minns dock inte när
Tror att nyckel passade till hela det huset man bodde i An men invändigt var de fördelade två och två med tvättstuga imellan. Iallafall i vissa hus, om det var vartannat Kanske hade inte alla hus tvättstuga Mitt minne är inte det bösta
Något jag kommer ihåg helt klart ändå är att väldigt ofta lade folk entre mattan i kläm vid dörren för att de skulle slippa gå ner och öppna åt ungarna eller gäster. när porten var låst Det var väldigt vanligt Att låsen var så dåliga att dörrarna gick att få upp genom err kraftigt ryck i dörren.
Kom man inte in så kollade man bara en annan dörr Oftast aldrig några problem att ta sig in
Huset hade 4 ingångar mot gården och 2 mot parkeringen
Utslagna rutor i entre dörrarna var heller inget ovanligt.
Citera
2023-02-17, 00:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tänkte uppehålla mig lite till vid PU och den konversation som jag har tagit del av mellan en person och PK. PK fick vid ett tillfälle bland andra den här frågan: "Har du någon koll på om PU var intresserad av Helena och/eller om PU tidigare hade stött på henne men blivit avvisad?" PK svarade på det: "svarar snabbt på den första. Om intresse för helena.JA."

Detta framgick också i tråden. PU har själv medgett att han "bara" morsade på Helena på Stadt. PK hävdar i konversationen att PU tog bilen ner till stan (även om PK i tråden initialt framställer sig som osäker), och i tråden hävdar PK att han såg PU gå mot Trädgårdsskolans parkering efter det att Stadt hade stängt. Sammantaget tyder detta starkt på att PU hade en bil tillgänglig. Eftersom det har spekulerats mycket om en bil - och vems bil - menar jag att den bil som lättast och mest logiskt kan plockas in i händelseförloppet, är PU:s bil.

PU hade visat ett tydligt intresse för Helena långt före den här kvällen, PU morsade på Helena på Stadt, PU tog högst sannolikt bilen ner till stan, PU sågs av PK gå mot Trädgårdsskolans parkering. Helt enkelt: Varför skulle någon ha gått åt det hållet om man inte bodde åt det hållet? Varför skulle någon ha gått mot Trädgårdsskolans parkering om man inte skulle ha haft en bil stående där? Varför skulle någon ha gått mot Trädgårdsskolans parkering när bruden som man trånar efter går i riktning mot där man själv faktiskt bor - om det nu inte hade varit för den där bilen? Det är sannerligen en nära tanke att PU i sin bil kom ikapp Helena när hon gick mot hemmet.

Om PU - om han nu skulle vara gärningsmannen och/eller vara inblandad - var ensam eller inte, är höljt i dunkel, men med ledning av "Hanna" (om man väljer att tro på henne) pratar vi om minst två manliga personer närvarande - en vid bilen ute på Ekuddenvägen och en inne på skogsstigen. (Därför att "Hanna" tyckte att det var konstigt att männen pratade så högt till varandra.) PK satsar hårt på Joh*an Fr*edriksson som den "andra personen" - som enligt PK i konversationen var "okontaktbar" när han efter många om och men till slut fick tag i honom. PK svarade exakt så här: "jag sökte johan med ljus och lykta efter det är. det slutade med att jag ringde på hemma hos hans mor för att fråga efter honom. Han var okontaktbar. fick inget vettigt ur honom. "

Notera: Dessutom skriver PU i tråden att han sålde bilen till en bilhandlare, men PK hävdar bestämt att PU sålde bilen till en privatperson vid namn UO. (Jag låter namnet bero tills vidare.)
Senast redigerad av Ugglan. 2023-02-17 kl. 00:10.
Citera
2023-02-17, 06:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
De låstes om kvällarna Minns dock inte när
Tror att nyckel passade till hela det huset man bodde i An men invändigt var de fördelade två och två med tvättstuga imellan. Iallafall i vissa hus, om det var vartannat Kanske hade inte alla hus tvättstuga Mitt minne är inte det bösta
Något jag kommer ihåg helt klart ändå är att väldigt ofta lade folk entre mattan i kläm vid dörren för att de skulle slippa gå ner och öppna åt ungarna eller gäster. när porten var låst Det var väldigt vanligt Att låsen var så dåliga att dörrarna gick att få upp genom err kraftigt ryck i dörren.
Kom man inte in så kollade man bara en annan dörr Oftast aldrig några problem att ta sig in
Huset hade 4 ingångar mot gården och 2 mot parkeringen
Utslagna rutor i entre dörrarna var heller inget ovanligt.

OK Bra målande beskrivning av hur dörrarna fungerade. Jag kom nämligen igår på att fundera över Loudamus vittnesuppgifter. Vittnet skall ha sett PeNi åka ned i stan i en vit bil. Däremot säger vittnet inget om bilen som PeNi kom hem i. Det enda som sägs är att PeNi gav sig iväg igen på natten i sin egen beiga bil. Följande dag skall PeNi "och co" ha återkommit vid cirka halv elva.

Vittnet har då klart sett tre saker: avfärd med vit bil c:a 22.00, avfärd med beige bil någon gång efter 02:00 samt återkomst med beige bil c:a 10:30.

Det öppnar för ett scenarium där vittnet ligger och sover vid tvåtiden på natten men vaknar av att någon går upp till PeNi, kanske efter ett hårt ryck i entrédörren. Den person som går upp till PeNi kan alltså vara någon annan än PeNi. Om PeNi är inblandad i mordet kan man tycka att han vid hemkomsten borde ha vinnlagt sig om att inte störa grannarna. Skälet till att man byter till PeNi:s bil kan vara att den som stormat in helt enkelt är i ett chockat tillstånd.
Citera
2023-02-18, 07:47
Medlem
ThordOlavssons avatar
Balkongman skriver en del om våldtäkter i Mariestad, bland annat uppger han att RiKe är dömd för våldtäkt samt nämner en våldtäkt på Lockerud kort före mordet.

Jag har två frågor
1) Stämmer balkongmans uppgifter om RiKe
2) Vilken parkering skedde våldtäkten i Lockerud på?

Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
Nja jag får nog säga att just namnet inte är signifikt för det jag menade, men det har ju varit en hel del våldtäkter med män i den kategorin av folk.

Ex. Den våldtäkt som skedde på bråtenvägen (Akasiastigen) där två för polisen välkända män injekterade olika sorters droger i en kvinna som de låste in och våldförde sig på i 4 dygn.
Hon överlevde med mycket små marginaler.
5 våldtäkter utmed stockholmsvägen vid johannesberg också var utförda av personer väl kända av polisen.
så min poäng var väl att man kanske inte ser skogen för träden.

Risto är ju även dömd för våldtäkt och misstänkt för andra våldtäkter.

Förstod ni vad jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
Nu menade jag ju inte att dessa herrar är skyldiga, vad jag menade var att de ingår i ett klienterie som mycket väl kan ha med saken att göra.
Det har ju varit fler mord och våldtäkter genom åren än de flesta verkar känna till.
Ex. vem sköt en 43åring (blandmissbrukare) i huvudet med en dubbelpipig hagelbössa i gamlastan 1995, förövaren går fortfarande fri.
en 30 årig man knivmördad i eljuspåret i leksberg augusti 1993, ingen dömd.
Bara att läsa på i registren......!
Vem våldtog 22 årig kvinna på parkeringen Lockerudsvägen 1 juni 92, förövare okänd.
Det finns fler fall för den som letar.
Med detta vill jag bara göra er uppmärksamma på att det kanske är en person som gjort det förut.
2006 dödar tre ynglingar en person på ett synnerligen rått sätt, de dumpar liket 3 mil från brottsplatsen i en urinbrunn på en gård intill Skövde vägen, de blir avslöjade tack vare att en av dem inte kan vara tyst och skryter om det.
En vecka senare skulle kroppen varit upplöst av ammoniaksyrorna i brunnen.
Citera
2023-02-19, 03:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
Se där, då dyker detta intressanta efternamn upp i tråden igen. Det blir dock inte högintressant förrän man provar det i kombination med nämnde herr Ullbergs förnamn. När det begav sig använde sig dessutom denna i polisens förundersökning förekommande person av initialen S. mellan för- och efternamn. Är det förresten månne någon som känner till i vilken utsträckning ordningsmakten pressat denne P.N. angående de graverande upplysningar som lämnats kring dennes förehavanden kvällen, natten och veckan i anslutning till den aktuella händelsen?

För övrigt var det inte en vit Volvo stadens mässgeneral förfogade över vid den här tiden utan en splitter ny Audi 80. Vad ytterligare ett par i tråden namngivna potentiella gärningsmän anbelangar torde vi kunna avpollettera även U.H. (det som möjligen skulle kunna ha talat emot denne vore väl isf det "evil streak" som så ofta framskymtat i samband med att elever kastats ut ur klassrummen) och P.K. Den senares förehavanden var som bekant inte heller de helt oförvitliga, men lagöverträdelser i stil med inbrott i grannarnas källarförråd och vållande till kroppsskada (nu var det väl kanske i än högre grad den blivande banktjänstemannens eget fel att han försökte stila på den lånade hojen utan vare sig mötta ålderskriterier eller adekvat förarutbildning). Hur som är detta inte grund för lagföring då dessa och övriga småbus idag är preskriberade.

För övrigt kan ovanstående lätt sonas av P.K. (ironin i dessa initialers alternativa innebörd om politisk korrekthet undgår väl ingen? ;-) genom upplysningar rörande trappuppgångsgrannen P.N. (inflyttad från Vasav. 3 till den lgh på tredje och högsta våningen som vetter ut mot den likaledes högintressanta parkeringen norr om huset) och dennes eventuella kopplingar till exv P.U. som bodde ytterligare ett hus bort.

Ska vi säga så så länge?

Citat:
För att inte fastna i en malström av PM kommer här de uppgifter jag tillhandahållit via PM, naturligtvis avidentifierat med avseende på respondenterna:

//
Tack för ditt välkomnande. Det rör sig i stora drag om intressant biltrafik (både i form av en liten vit bil med sluttande bakparti samt även Pers egna bil (en beige golf med antingen danska skyltar eller ngn form av utmärkande dekal/-er) under kvällen respektive natten i kombination med en anomali i form av en veckolång bortavaro med start söndagen samt även något som yppats av Pers flickvän varpå hon blivit omedelbart och aggressivt nedtystad med hänvisning till ngt i stil med att "de aldrig skulle nämna ett endaste ord om Helena igen!" (uppsnappat genom en öppen balkongdörr) dagarna efter hemkomsten.

Förekommer förresten Per öht i spekulationerna eller har han på ngt vis lyckats flyga under radarn så här länge?
//

//
Dessa uppgifter ska ha lämnats till polisen förhållandevis nära inpå försvinnandet. Från ngn vecka till ca en månad efteråt.

Per ska tidigare samma kväll ha talat med sina kompisar om att han/de skulle till Statt. Jag kan varken bekräfta eller dementera ev tidigare umgänge med Helena, men att deras vägar åtminstone ska ha korsats förefaller högst troligt då Per "ska ha varit ute i svängen".

Han bodde längst upp på Bråtenvägen 70, lgh som vetter ut mot parkeringen på husets norrsida.

Vet väldigt lite om hans bekantskapskrets, inte mkt mer än att han som sagt "var ute i svängen" och hängde med en del salta typer varav åtminstone en eller flera hade kopplingar till Norrköping.

Vet inte var han finns nu. Hittade en namne på FB som förefaller passa i ålder (nu verksam i L*stad åt T-dalahållet). Åldern ska vid tillfället för Helenas försvinnande ha varit "ca 22-25 år eller ngt åt det hållet".
//

//
Vet inte om Ullberg och Nielsen umgicks, men förhoppningsvis kan P.K. bringa klarhet i detta efter att han läst vad jag skrivit i tråden.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga.

Det som yppades av flickvännen var hur som helst på nämnda adress, och det ska även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lgh samtidigt då "dom" ska ha tystat ner henne omedelbart och sagt det här om att aldrig nämna ngnting om Helena igen.
//

//
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga. Det ska f ö även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lägenheten när flickvännen tystades ner med uttryckliga instruktioner om att aldrig nämna ngnting om Helena igen. Det hon ska ha sagt var f ö ngt i stil med "Hur har det gått med Helena?"
//

Övrigt som jag diskuterat med en/flera signaturer överlåter jag med varm hand åt dem att yppa om.

Citat:
Om jag förstått saken korrekt försvinner alltså bilen för "Lockerudsvittnet" någonstans vid de två sista husen längst in på det som idag heter Mariegärdes väg.

Nu kan ju bilen förvisso ha gått upp i rök. Själv håller jag för troligare att den svänger ut från det området och in på cykelbanan som löper parallellt med Marieforsleden. Om vi sedan leker med tanken att den svänger av 45 grader åt höger efter ca 100 m, och sedan följer den cykelvägen ca 150 m, så kommer bilen som av en ren slump ut längst in på dåvarande Bråtenvägen (närmare bestämt vid radhusen). Så det kan slumpa sig. ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Bra målande beskrivning av hur dörrarna fungerade. Jag kom nämligen igår på att fundera över Loudamus vittnesuppgifter. Vittnet skall ha sett PeNi åka ned i stan i en vit bil. Däremot säger vittnet inget om bilen som PeNi kom hem i. Det enda som sägs är att PeNi gav sig iväg igen på natten i sin egen beiga bil. Följande dag skall PeNi "och co" ha återkommit vid cirka halv elva.

Vittnet har då klart sett tre saker: avfärd med vit bil c:a 22.00, avfärd med beige bil någon gång efter 02:00 samt återkomst med beige bil c:a 10:30.

Det öppnar för ett scenarium där vittnet ligger och sover vid tvåtiden på natten men vaknar av att någon går upp till PeNi, kanske efter ett hårt ryck i entrédörren. Den person som går upp till PeNi kan alltså vara någon annan än PeNi. Om PeNi är inblandad i mordet kan man tycka att han vid hemkomsten borde ha vinnlagt sig om att inte störa grannarna. Skälet till att man byter till PeNi:s bil kan vara att den som stormat in helt enkelt är i ett chockat tillstånd.

Ett vittne skall alltså ha sett PeNi åka ned till stan i en vit bil.

1) Körde PeNi själv eller var han passagerare? Svar: Enligt loudamus var han passagerare.
2) Vid vilken tid ska detta ha skett? Svar: Enligt loudamus runt 22:30.

-------

3) Vittnet vet alltså inte när PeNi kom hem efter den första vändan med den vita bilen?
4) Är det tänkbart att PeNi skulle ha kunnat vara hemma när någon annan "stormade in" efter 02:00?
5) Skulle den instormande personen ha kunnat storma in utan att veta om PeNi var hemma eller inte?

Eftersom PK:s uppgifter starkt tyder på att PU tog sin egen bil ner till stan, är det inte alls omöjligt att PeNi skulle ha kunnat åka med PU. Det mest logiska borde då för all del ha varit att PeNi också åkte hem med PU, men PeNi kan ha lämnat Stadt - om han nu var där - tidigare.

Den person som mycket väl skulle ha kunnat vara den person som enligt Thords spekulation ovan skulle ha kunnat storma in, är PU. Därför frågar jag: Är det någon/några i tråden som vet om PU och PeNi kände varandra och/eller umgicks? loudamus verkar inte veta, utan hoppas på hjälp i tråden och av PK.

Notera att loudamus inledningsvis skriver: "Se där, då dyker detta intressanta efternamn upp i tråden igen (syftar på PeNi, min anmärkning). Det blir dock inte högintressant förrän man provar det i kombination med nämnde herr Ullbergs förnamn." Det är helt uppenbart att loudamus plockar in PU i sina tankegångar.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-02-19 kl. 03:07.
Citera
2023-02-19, 10:52
Medlem
Sculleys avatar
I dag är det 16 år sedan tråden startades. 16 år utan Ulrikas medverkan.
Citera
2023-02-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
I dag är det 16 år sedan tråden startades. 16 år utan Ulrikas medverkan.

Jasså?
De flesta är ju anonyma här eller utger sej att vara någon, så hur kan du veta?
Vad tror du isfl hon skulle bidra med? Hon vet ju inget, enl vad som framkommit i media.
Citera
2023-02-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tänkte uppehålla mig lite till vid PU och den konversation som jag har tagit del av mellan en person och PK. PK fick vid ett tillfälle bland andra den här frågan: "Har du någon koll på om PU var intresserad av Helena och/eller om PU tidigare hade stött på henne men blivit avvisad?" PK svarade på det: "svarar snabbt på den första. Om intresse för helena.JA."

Detta framgick också i tråden. PU har själv medgett att han "bara" morsade på Helena på Stadt. PK hävdar i konversationen att PU tog bilen ner till stan (även om PK i tråden initialt framställer sig som osäker), och i tråden hävdar PK att han såg PU gå mot Trädgårdsskolans parkering efter det att Stadt hade stängt. Sammantaget tyder detta starkt på att PU hade en bil tillgänglig. Eftersom det har spekulerats mycket om en bil - och vems bil - menar jag att den bil som lättast och mest logiskt kan plockas in i händelseförloppet, är PU:s bil.

PU hade visat ett tydligt intresse för Helena långt före den här kvällen, PU morsade på Helena på Stadt, PU tog högst sannolikt bilen ner till stan, PU sågs av PK gå mot Trädgårdsskolans parkering. Helt enkelt: Varför skulle någon ha gått åt det hållet om man inte bodde åt det hållet? Varför skulle någon ha gått mot Trädgårdsskolans parkering om man inte skulle ha haft en bil stående där? Varför skulle någon ha gått mot Trädgårdsskolans parkering när bruden som man trånar efter går i riktning mot där man själv faktiskt bor - om det nu inte hade varit för den där bilen? Det är sannerligen en nära tanke att PU i sin bil kom ikapp Helena när hon gick mot hemmet.

Om PU - om han nu skulle vara gärningsmannen och/eller vara inblandad - var ensam eller inte, är höljt i dunkel, men med ledning av "Hanna" (om man väljer att tro på henne) pratar vi om minst två manliga personer närvarande - en vid bilen ute på Ekuddenvägen och en inne på skogsstigen. (Därför att "Hanna" tyckte att det var konstigt att männen pratade så högt till varandra.) PK satsar hårt på Joh*an Fr*edriksson som den "andra personen" - som enligt PK i konversationen var "okontaktbar" när han efter många om och men till slut fick tag i honom. PK svarade exakt så här: "jag sökte johan med ljus och lykta efter det är. det slutade med att jag ringde på hemma hos hans mor för att fråga efter honom. Han var okontaktbar. fick inget vettigt ur honom. "

Notera: Dessutom skriver PU i tråden att han sålde bilen till en bilhandlare, men PK hävdar bestämt att PU sålde bilen till en privatperson vid namn UO. (Jag låter namnet bero tills vidare.)
Ett annat alternativ till att Ullber#g gick åt det hållet kan bero på att inte långt från den skolan så låg det bostäder. I en av dem vet jag att en del av holkrökarna drällde. Där fanns säkert andra droger med men jag minns det som att de mest drog dit och rökte på. Jag vet inte om Ullber#g hängde där men jag vet att det är ganska stor chans till det då Kräm#er med säkerhet var där ibland samt många fler av de som i tråden nämnts som missbrukare. Tråkigt nog kan jag inte minnas vem som hyrde denna bostad då det var liksom öppna dörrar för folk. Minns heller inte adressen bara att det var en nergången gammal lägenhet. Jag har enbart varit där en gång för att leta efter en polare och blev hänvisad dit. Vill bra lägga till detta då det faktiskt finns fler anledningar till att gå emot trädgårdsskolan. Du har säkert bättre koll och kanske kan faställa vilken liten kvart jag har vagt i minnet där?!

Har en fråga gällande P Nilsso@n. Är han för 1968 ev+/- 1år? Gick på tunaholmsskolan? Sportkille? Har en kille i bakhuvudet som kan vara han men är lite osäker och undrar vem han är.
Citera
2023-02-19, 16:47
Medlem
Det vore väldigt bra om Ulrika skulle vara villig att svara på ett begränsat antal frågor. Mycket av förutsättningarna den aktuella natten är fortsatt oklara vilket gör att det är svårt att komma vidare med fallet. Det skulle exempelvis handla om frågor om vem eller vilka som var på besök hos henne den aktuella natten. Och hur och när hennes väninna gick eller åkte därifrån. En annnan intressant fråga är vem som var den 4e personen i Ulrikas, KMs och Helenas taxi från Töreboda till Mariestad. När kom BW till henne på söndagen? Vi är många i tråden som vill hjälpa till att försöka hitta Helena men det är svårare när inte förutsättningarna är klara. Om det är någon som har en bra relation till Ulrika så kanske det är möjligt att vi skribenter i tråden kommer överens om 5-7 frågor som vi vill ställa Ulrika. Hon kan då få dessa frågor skriftligt utan att ens behöva läsa tråden. Hennes kontakt svarar då i tråden på frågorna. Tänker som en engångs grej. Hade varit starkt om hon ställde upp på ett sådant upplägg. Finns det någon i tråden som har kontakt med Ulrika som vill ta upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in