2011-09-19, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Duon som utförde det här bestialsiska övergreppet är två första klassens skitstövlar. Däremot tror jag inte på dom som gärningsmän. Helena skulle sprungit all världens väg om hon kom inom hundra meter från de här vidriga pundarna.
Båda var mycket välkända i Mariestad vid den här tiden. Ingen av dom brukade vara bilburen och båda hade för mycket grodrom i hjärnan för att kunna skaffa undan ett ev. lik utan upptäckt.
Nu menade jag ju inte att dessa herrar är skyldiga, vad jag menade var att de ingår i ett klienterie som mycket väl kan ha med saken att göra.
Det har ju varit fler mord och våldtäkter genom åren än de flesta verkar känna till.
Ex. vem sköt en 43åring (blandmissbrukare) i huvudet med en dubbelpipig hagelbössa i gamlastan 1995, förövaren går fortfarande fri.
en 30 årig man knivmördad i eljuspåret i leksberg augusti 1993, ingen dömd.
Bara att läsa på i registren......!
Vem våldtog 22 årig kvinna på parkeringen Lockerudsvägen 1 juni 92, förövare okänd.
Det finns fler fall för den som letar.
Med detta vill jag bara göra er uppmärksamma på att det kanske är en person som gjort det förut.
2006 dödar tre ynglingar en person på ett synnerligen rått sätt, de dumpar liket 3 mil från brottsplatsen i en urinbrunn på en gård intill Skövde vägen, de blir avslöjade tack vare att en av dem inte kan vara tyst och skryter om det.
En vecka senare skulle kroppen varit upplöst av ammoniaksyrorna i brunnen.
Citera
2011-09-20, 01:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
Ex. vem sköt en 43åring (blandmissbrukare) i huvudet med en dubbelpipig hagelbössa i gamlastan 1995, förövaren går fortfarande fri.
Vem våldtog 22 årig kvinna på parkeringen Lockerudsvägen 1 juni 92, förövare okänd.
Med detta vill jag bara göra er uppmärksamma på att det kanske är en person som gjort det förut.
2006 dödar tre ynglingar en person på ett synnerligen rått sätt, de dumpar liket 3 mil från brottsplatsen i en urinbrunn på en gård intill Skövde vägen, de blir avslöjade tack vare att en av dem inte kan vara tyst och skryter om det.

har du mer info om knivmordet i leksberg. minns inte detta?
Citera
2011-09-20, 06:20
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Nu menade jag ju inte att dessa herrar är skyldiga, vad jag menade var att de ingår i ett klienterie som mycket väl kan ha med saken att göra.
Det har ju varit fler mord och våldtäkter genom åren än de flesta verkar känna till.

Har du mer information gällande parkeringsvåldtäkten? Har letat runt men hittar ej.

Pelle Jenvén säger att gm redan kan var känd hos polisen sedan tidigare.
Och har en/flera personer inte gjort det tidigare, så kan den/de gjort någon skit efter.
Det som är tråkigt är ju det här med SKL och körning av DNA. Hoppas att de snart skall
kunna köra det. Tyvärr, så tror polisen inte, att DNA kan komma att lösa fallet.
Här ser ni en enkel förklaring varför.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=549484
Senast redigerad av YngveFrej 2011-09-20 kl. 06:27.
Citera
2011-09-20, 08:47
Bannlyst
Mikael Andersson
Brände ihjäl - Göte Arvebring för 300 kronor

Det var byggnadsarbetaren Mikael Andersson, 42, som mördade sin granne Göte Arvebring, 77.
Han hällde bensin över honom, tände på och misshandlade sedan åldringen svårt.

Kommer någon ihåg lustmordet på 89-årige Nils Hermansson i Töreboda 2001. Det var två 16-åriga pojkar som lustmördade honom.
Dom mördade honom bara för att det var kul.

Samtidigt så finns det en överrepresentation av våld i nära relationer i Mariestad, enligt socialtjänsten.

Kan tyckas att detta inte har med helena att göra.
Citera
2011-09-20, 09:21
Medlem
Finns det någon på tråden som vet om BW har alibi för tiden för Helenas försvinnande, förslagsvis01.00 och frammåt?
Vart skall BW enligt alibit varit, och ev gjort?
Och vem/vilka är det som står som alibi?

Fråga till Er som ev var med på förfesten.
Planerades det ev efterfest på samma ställe?
Var det tänkt att BW skulle komma tillbaka på efterfest och i såfall var han där?

Om ni nu inte VET utan bara har hört en uppgift osv vill jag att det framgår av svaret.
Citera
2011-09-20, 15:08
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Kan du ge initialer för egen bedömning? I övrigt så börjar även jag tycka att B.W har mycket omständigheter omkring sig så han verkar intressant. Trots att en del klagar över skvaller mentalitet på tråden och i mariestad så måste man inse fakta att just det gör att mord ibland får sin lösning

Du kan få namnen. Jörgen Linder och Sne-urban.

Dessa två kräk har ställt till så mycket skit för andra människor att deras anomnymitet inte är värd att skydda. Linder är identisk med potatiskalarmördaren. Det var han som stack ihjäl Charlie Keymer i ett fyllegräl i gamla stan med det oortodoxa vapnet.

Tycker dock det är mycket osannolikt att dessa två skulle vara inblandade i Helenas försvinnande. Hon skulle lagt benen på ryggen så fort hon fick se någon ur denna duo.
Att de skulle klara av att göra sig av med en kropp utan att lämna spår är helt otroligt.
Båda två var för kaotiska för att reda ut något sådant.
Citera
2011-09-20, 15:20
Bannlyst
Citat:

Dessa två kräk har ställt till så mycket skit för andra människor att deras anomnymitet inte är värd att skydda. Linder är identisk med potatiskalarmördaren. Det var han som stack ihjäl Charlie Keymer i ett fyllegräl i gamla stan med det oortodoxa vapnet.

Tycker dock det är mycket osannolikt att dessa två skulle vara inblandade i Helenas försvinnande. Hon skulle lagt benen på ryggen så fort hon fick se någon ur denna duo.
Att de skulle klara av att göra sig av med en kropp utan att lämna spår är helt otroligt.
NU VAR DET JU INTE FRÅGAN OM HURVIDA DE ÄR INBLANDADE ELLER INTE
Jag ville bara påpeka klienteriet som faktiskt ligger närmare tillhands
Citera
2011-09-20, 15:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
NU VAR DET JU INTE FRÅGAN OM HURVIDA DE ÄR INBLANDADE ELLER INTE

Det förstod jag. Ville bara understryka vad jag själv tror för att undvika missförstånd.

Håller med dig fullt att man måste ta sig en ordentlig funderare över vem eller vilka som är kapabla att begå ett sådant här illdåd, Kunna fixa undan kroppen och sedan hålla tyst med det i nästan 20år.
Citera
2011-09-20, 17:43
Bannlyst
Personligen så tror jag att det kastats för många oskyldiga i smutsen, och de mer eller mindre skyldiga går fria utan anklagelser.
På något sätt bör man ju komma fram till om det är relations brott eller slumpmässigt.
Jag har som sagt läst igenom tråden bakåt, slutsatsen blir två läger

1. Slumpmässig gärningsman utan relation till Helena ex. Anders Eklund, Påkörd av bilist, Camping gäst mm.

2. Relationsnära person ex. Familj, Granne, fd eller blivande Pojvän, nära kamrat.

bägge förefaller rimliga i mina öron, men om man beaktar lite tankar.

Nära relation:
Troligt sker en olycka i stundens hetta (vilket är vanligast), svårt att frakta bort kroppen samt att det nästan alltid finns någon som vet var Gm befann sig.
Oftast blir fallet löst.

Slumpmässig:

Bilolycka, överfall, fel tid och plats, mest troligt att det finns ett fordon med i bilden så man kan frakta bort kroppen omgående.

På något sätt borde man kunna ta reda på om denna B.W är en beräknande och kall person, som klarar att bära sådant psykiskt utan att försäga sig.
Jag hittar inget som tyder på att någon Björn Wallberg finns straffad.
Kan ni konkret peka på något "bevis"
Citera
2011-09-21, 13:09
Medlem
Citat:
Personligen så tror jag att det kastats för många oskyldiga i smutsen, och de mer eller mindre skyldiga går fria utan anklagelser.
På något sätt bör man ju komma fram till om det är relations brott eller slumpmässigt.
Jag har som sagt läst igenom tråden bakåt, slutsatsen blir två läger

1. Slumpmässig gärningsman utan relation till Helena ex. Anders Eklund, Påkörd av bilist, Camping gäst mm.

2. Relationsnära person ex. Familj, Granne, fd eller blivande Pojvän, nära kamrat.

bägge förefaller rimliga i mina öron, men om man beaktar lite tankar.

Nära relation:
Troligt sker en olycka i stundens hetta (vilket är vanligast), svårt att frakta bort kroppen samt att det nästan alltid finns någon som vet var Gm befann sig.
Oftast blir fallet löst.

Slumpmässig:

Bilolycka, överfall, fel tid och plats, mest troligt att det finns ett fordon med i bilden så man kan frakta bort kroppen omgående.

På något sätt borde man kunna ta reda på om denna B.W är en beräknande och kall person, som klarar att bära sådant psykiskt utan att försäga sig.
Jag hittar inget som tyder på att någon Björn Wallberg finns straffad.
Kan ni konkret peka på något "bevis"
Nja jag tror att bilolycka bör gå bort,för hur fan hamnade då ringarna å skorna brevid gångbanan? såvida inte någon var ute å körde på gångbanan?
Citera
2011-09-21, 20:51
Medlem
Citat:

Jaså de två. Våldtog Urbans tjej pro... har jag för mig. Nä dom hade nog alldeles säkert inte Helena stannat och pratat med. Men att det har varit så mycket våld i den staden trodde jag inte. Nå, gott om galningar är det.
Citera
2011-09-22, 00:36
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Jaså de två. Våldtog Urbans tjej pro... har jag för mig. Nä dom hade nog alldeles säkert inte Helena stannat och pratat med. Men att det har varit så mycket våld i den staden trodde jag inte. Nå, gott om galningar är det.

Mariestad har fått sin beskärda del av våldsbrott de senaste decennierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in