2023-02-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
En kosovoalban som skulle kännas vid sanningen och därmed erkänna något den har gjort? det existerar inte

Självfallet inte. Såna höga förväntningar kan man inte ha, det var bara en önskning. Men den största julklappen skulle vara om X och hela hennes luffarsläkt blev utvisade
Citera
2023-02-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Självfallet inte. Såna höga förväntningar kan man inte ha, det var bara en önskning. Men den största julklappen skulle vara om X och hela hennes luffarsläkt blev utvisade

Systerns son dömdes ju för mord/mordförsök... Det finns mer att rota i när det kommer till denna yrkeskriminella släkt

Utvisning är redan försent. Enligt 1990 års folkbokföring fanns det endast 17 stycken av dessa, 2000 fanns det 239 stycken (inkl barn under 16 år).

Enligt ratsit idag finns det totalt 473 stycken (exkl barn under 16 år)
Senast redigerad av Jahre30 2023-02-15 kl. 20:31.
Citera
2023-02-15, 21:06
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Systerns son dömdes ju för mord/mordförsök... Det finns mer att rota i när det kommer till denna yrkeskriminella släkt

Utvisning är redan försent. Enligt 1990 års folkbokföring fanns det endast 17 stycken av dessa, 2000 fanns det 239 stycken (inkl barn under 16 år).

Enligt ratsit idag finns det totalt 473 stycken (exkl barn under 16 år)
Jag börjar fundera över om mörderskans farsa verkligen bor i Sverige. En postare i tråden skrev att han bodde i ett väldigt sunkigt hyreshus, men bor han där? Eftersom det här är en väldigt kriminell släkt så kan han vara folkbokförd där men ändå bo i ett annat land, och samtidigt få pengar från soc som är mer värda någon annanstans.
Varför tänker jag så? Jo, när jag tittat på farsans fb så undrar jag om han öht vet att hans dotter har matchats med dna från brottet. Skulle han i så fall inte ta bort bilden där mörderskan är med på 60 års kalaset? Det finns också flera bilder där han är i Turkiet i slutet av 2022 och där får man mycket för pengarna. Om han bodde i Sverige skulle han inte vara medveten om att dotter mörderska hade avslöjats? Skulle han inte göra sin fb dold?
Vore ju bra om någon som bor i området kan hålla lite span på farsan ( folkbokföringsbrott bidragsbrott?

Tillägg; Lägenheten är alltså på 26 kvm med kokvrå och även en annan man är skriven där. förmodligen sonen på 46 år. Hur troligt är det att två personer bor i lägenheten?
Senast redigerad av kungenslillapiga 2023-02-15 kl. 21:19. Anledning: tillägg
Citera
2023-02-15, 21:15
Medlem
Citat:
ÄVEN mordoffret bodde där i närheten (800 meter därifrån)
Jag liksom GW hatar slumpen... detta kan inte ha varit en slump

Håller med. Låter helt osannolikt att deras
vägar aldrig korsats innan.
Citera
2023-02-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
I hennes egen Youtube kanal finns en film från 2015. Där i filmen träffar hennes dåvarande 2 barn, 10 och 5 år gamla Jultomten på en Algot och Vilgot Julshow. Det stora barnet (flicka) måste vara det barnet som låg i mammans mage under mordet Okt 2005. Så idag är den flickan 17-18 år gammal. Undrar om hon vet nåt vem hennes mamma verkligen är. Undrar också om hennes sista make Payman Bahra vet nåt vad mamman till hans 2 barn har gjort i Stuvkällaren Okt 2005

Den videon tycks mer eller mindre vara omöjlig att hitta dock.

Har vi läst några reaktioner från Maries familj senaste dagarna?
Citera
2023-02-15, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av Constantinformant
Den videon tycks mer eller mindre vara omöjlig att hitta dock.

Har vi läst några reaktioner från Maries familj senaste dagarna?

Pappan har tagit bort sina uppgifter på mrkoll och en del andra sidor men går givetvis att hitta ändå. Tröttnade väl på att antalet sökningar på honom där ökade hela tiden.
Citera
2023-02-15, 23:20
Medlem
Citat:
ÄVEN mordoffret bodde där i närheten (800 meter därifrån)
Jag liksom GW hatar slumpen... detta kan inte ha varit en slump

Nej, jag tror inte heller att det är av en slump hon hamnar på Stuvkällaren, hon och Marie har mötts i något sammanhang, även om det har framkommit i reportage att Marie cyklade till arbetet, någon gång har hon säkert åkt både buss och spårvagn , troligt är att deras vägar har korsats på detta sätt, det fanns ju fler butiker på denna gata att råna om det nu var rån som var tanken, men det kanske inte fanns någon mer butik med bara ett affärsbiträde , detta hade hon säkert koll på långt innan denna kväll då Marie blev mördad .
Citera
2023-02-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towanda
Pappan har tagit bort sina uppgifter på mrkoll och en del andra sidor men går givetvis att hitta ändå. Tröttnade väl på att antalet sökningar på honom där ökade hela tiden.

Pappans uppgifter är väl minst sagt publika i tråden men har ej listat ut ledtråden kring det.
Nåja, hon talar kanske ut om fem år...
Citera
2023-02-15, 23:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towanda

Och en person verkar ha raderats från Lexbase. Trodde inte att de någonsin raderade.
Citera
2023-02-16, 00:26
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Pappan är 65 år nästa månad. Han har säkert tagit förtids pension och bor i hemlandet nu. Sonen är 46 och bor i hisings lägenheten. Sonen har jobb och jobbar dagligen på Pressbyrån Backaplan. Sök på Mustaf Ademi i FB. Kan denna Mustaf Ademi vara bror till mörderskan?
Nej Mustaf är inte bror till denna. Han bodde tidigare i Tuve hos nån släkting och var då gift med en Svenska. Han gifte sig sen igen med en Bosniska tror jag och bodde på nån tvärgata till Tuvevägen. Han är en skötsam kille och jobbar hårt. Släktingarna flyttade sedan och bodde i Räddningsmissionens boende. Vanligt namn tror jag hos kosovoalbaner.
Citera
2023-02-16, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Nej Mustaf är inte bror till denna. Han bodde tidigare i Tuve hos nån släkting och var då gift med en Svenska. Han gifte sig sen igen med en Bosniska tror jag och bodde på nån tvärgata till Tuvevägen. Han är en skötsam kille och jobbar hårt. Släktingarna flyttade sedan och bodde i Räddningsmissionens boende. Vanligt namn tror jag hos kosovoalbaner.
Jag tror M*staf är bror till pappan således farbror till möderskan.

Stämmer att han jobbar/jobbade på Pressbyrån B-plan, står/stod ofta direkt utanför entrén i arbetskläderna och rökte.

Det var väldigt vanligt att M*staf hoppade på bussen i kostymbyxor, den blåa pikétröja som Pressbyråns personal bar och en Rolex/Breitling på armen vid hållplats Björnsonsgatan (Tuvevägen) eller Swedenborgsplatsen (Gustaf Dalénsgatan).
Kan tilläggas att detta är många år sedan, på den tiden då buss 35 & 37 trafikerade sträckan.
Senast redigerad av stjoergen 2023-02-16 kl. 06:13.
Citera
2023-02-16, 07:42
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...son-1.92338438
Citat:
• 2015 fick hon strafföreläggande för bedrägligt beteende när hon inte scannade varor för totalt 764 kronor efter ett besök i en Icabutik i Göteborg.

• Hon har även fått strafföreläggande och dagsböter för olovliga körningar samt för tillåtande av olovlig körning efter att låtit sin dåvarande partner köra hennes bil, medan hon var passagerare, trots att han saknade körkort.

Vid ett tillfälle när polisen stannade henne hade hon ett obältat barn i baksätet samt en tvååring sittande framåtvänd i framsätet – men det var inget hon ställdes inför rätta för. Däremot dömdes hon för olovlig körning.

• Och slutligen har hon nu alltså straffats för automatbedrägeri i samband med det aktuella Ikea-ärendet.

Citat:
I dag ska hon, enligt en myndighetshandling, vara bosatt på en adress utanför Göteborg. Här ska hon enligt uppgift bo tillsammans med en man som hon har barn ihop med.
GP har grävt lite, vad kan det vara för myndighetshandling som avslöjar X adress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in