2023-02-15, 21:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Vill vi att barn, oavsett ålder, ska kunna konsumera obegränsat med porr i alla dess former?
Det är väl egentligen frågan vi borde ställa oss.
JAA, helst från sex års ålder så singelmammorna blir deras första sexualiseringsobjekt - det är en väldigt lyckad utveckling av något som för 30 år sedan var ett ickeproblem.
Citera
2023-02-15, 21:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Alkohol är detrimental för ett samhället(högst samhällskada av ALLA droger), enda anledning att det är lagligt är för att vi tillåtit det vara så i samhället. Kolla bara hur mycket alkoholrelaterade brott som sker. Samma stora samhällsskada sker av porr och det finns tusentals studier på det inom psykologi, kolla bara på tiktok och se hur barnen beter sig. Inget vi ska normalisera, tvärtom bör vi denormalisera det och bygga ett tryggt och trivsamt samhälle. Åldergräns 30 år, eller striktare kontroller av det sexuella internetflödet! I vote yes!

Ja ni kristna älskar ju regler, tvång och kontroll av människor. Det var därför Satan lackade och bad er dra åt helvete.

Släpp ALLT fritt säger jag och låt människor leva sina liv utan pekpinnar.
Citera
2023-02-15, 21:54
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Nej den verkliga frågan är hur vi får folk att höja blicken och förstå varför det lobbas för mer integritetskränkande digitala id:n.

Undrar vilka topptjänster globalisten Strandhäll belönas med sen.
Är du ett barn? Annars hotas du väl inte av kränkning? Är det integritetskränkande att begränsa barn?
Citera
2023-02-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Går alltid att gå runt så njae, det vill jag inte påstå.

Tills dess att internet 3.5 finns (totalitär kontroll som du defimierar bankID) så är såna förslag tandlösa emot andra än de som skor sig på profit från konsumption.

Jag håller dock med om att det ser mörkt ut med yttrandefrihet/information på internet. Men å andra sidan vad är det värt när vi i våra åsikter och val styrs av andra.

extremt tragiskt tänkande om du anser att andra styr vad du tycker och tänker.
Grejen med Internet är transparansen och möjlighet att även komma över kvalificerad information och fakta.

Om man börjar med Digitalt ID för de under 18 för porr... nästa steg är vad?

Själv är jag mer bekymrad över foliehattar, alt-right och all högertrollmedia som stödjer Sverigevännernas galna och verklighetsfrånvända åsikter. Men jag har ingen tanke om att dom ska låsas in bakom en Digital ID vägg.
Citera
2023-02-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Lite ansvar på föräldrarna?
Nej just det, uppfostran är något som Fortnite och Minecraft löser.
Självklart är det inte rimligt men det finns massor verktyg för sånt, tex filter som blockerar sidor med porr.

Hur?mobil eller dator så har du tillgång till all världens porr, något kanske skickat en länk i plugget etc "titta här på lite gore porr"
Citera
2023-02-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337svennen
Lol vad innebär porrskadad.

Du tror att alla män har 25cm kukar och knullar i 45 minuter och alltid i röven etc.

Använd fantasin.
Citera
2023-02-15, 21:58
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Nej det är inte "frågan vi borde ställa oss" eftersom 99% säger nej till den frågan. Frågan som borde ställas är varför folk går på det här.

Staten måste läsa dina mail också, för att få fast pedofiler. Du vill väl inte skydda pedofiler? ....
Går på vad? Att hindra barn att konsumera porr?
Citera
2023-02-15, 22:06
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det är deras våta dröm givetvis. Inga anonyma forum, inga visselblåsare, ingen kritisk debatt.
Passa på och njut medans det varar. Personligen tycker jag att internet numera är skit, i stora drag, men 2023 kan säkert ingå i någon slags guldålder för internet i framtiden.
Citera
2023-02-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Är du ett barn? Annars hotas du väl inte av kränkning? Är det integritetskränkande att begränsa barn?

Om du inte förstår skillnaden mellan att begränsa barns åtkomst till saker och att staten ska kräva Digitala ID för att använda Internet så tycker jag verkligen synd om dig och din mentalt handikappade åsikt.
Citera
2023-02-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ah, så du är bränd. Tack

Eh, beklagar. Men fattar fortfarande inte vad du menar. Men kanske någon annan kan kliva in och göra ett försök förklara förklara vad du menar och vill ha sagt.
Citera
2023-02-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Annika Strandhäll räcker för mig att vila ögonen på, behöver ingen porr med henne i bild.
Sexköparlagen är en av de få bra saker Sverige producerat på riksdagsnivå, det är ett ledljus som visat sig funka. Att kritisera den förmedlar att du inte ser ett problem med människohandel och sexuellt utnyttjande.

Amnesty anser att prostitution ska vara legaliserat.
För annars tar man bort deras levebröd och många av sexarbetarna har ofta barn.
Det dom behöver är säkerhetskurser och trygga arbetsvilkor.

Svenska feminister hycklar och vill kontrollera andras sexliv.
Citera
2023-02-15, 22:29
Medlem
För mig handlar det om frihet eller utveckling. Teknologisk utveckling äter upp det vi kallar frihet.

När bottarna blir oskiljbara från riktiga människor dör internet och för att motverka det lär vi alla i framtiden få en säkethetsdosa eller token som vi måste använda för att få tillgång till internet. Tokenet är då naturligtvis kopplat till vårt unika världsID.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in