2023-02-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
De är på fri fot, det funkar inte så. De kan inte häktas i avvaktan på dom. Vad fan är detta för amatörskit.

Det har äntligen gjorts på ett mycket professionellt arbete ifrån Crusner. Hon och hennes byrå kommer säkert hyllas av både kollegor och högt aktade juridisk kunnande, samt övrigt ej korkade medborgare i en lång framtid.
Citera
2023-02-15, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissJustitia
Det har äntligen gjorts på ett mycket professionellt arbete ifrån Crusner. Hon och hennes byrå kommer säkert hyllas av både kollegor och högt aktade juridisk kunnande, samt övrigt ej korkade medborgare i en lång framtid.

Jag hoppas du skojar.
Citera
2023-02-15, 19:20
Medlem
Citat:
Jag hoppas du skojar.

Det kommer tiden utvisa och vi snart se.
Citera
2023-02-15, 19:31
Medlem
Citat:
Snacka om att våra åsikter går isär. Hon har dragit in irrelevant bevisning, varit retoriskt oskicklig och genomgående varit osaklig. Gjort rättsprocessen till smutskastning och ett skådespel.

Hon yrkade att de skulle häktas till dom kommer... Jäklar vad sjukt.

Hoppas verkligen att det blir en friande dom.

Först och främst hoppas jag verkligen att Doina får upprättelse och de blir dömda, det blir ändå ett milt straff för allt denna familj har ställt till med, samtliga borde sitta på livstid för att skona medborgarna. Så mycket illa de gjort. Det borde vara det bästa för en rättsstat.

Och på ett annat sätt kan jag gilla tanken på en friande dom, då kommer de troligen likvideras eller föras bort och hittas i delar och inga kommer fällas för det. Så har hänt i liknade fall, fast efter att de suttit av straffet. Så det skulle spara samhället en del pengar. Och om man skall tro på familjen A (som vanligtvis inte håller sig till sanningen) så är redan familjen dödshotade och ett drev mot de är stort. Så de är körde i vilket fall som helst, och alla som varit nära de borde vara kloka och säga upp all bekantskap i ren självbevarelsedrift.
Citera
2023-02-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ersättningen har jag ingen aning om, men mitt intryck har varit att hon är väldigt proffesionell och noggrann i sitt arbete. Amatöraktigt är precis tvärtom mot vad jag tycker. Sakligt har hon gått igenom vad bristerna i familjehemmet varit och varför rätten ska döma till hennes och bioföräldrarnas fördel.

Våra åsikter går isär helt enkelt. Inget konstigt att människor tycker olika

Dock är det högt ossannolikt att politikerna i rätten kommer att döma till deras förmån. Du vet varför. Vi kommer att se en ogillande dom som kommer att ha en skiljemotivering av lagfarna domaren. Det för att statsministern nyss har våldtagit förhandlingen i en presskonferens och dels för att mannen i huset har utnyttjat sina poliskontakter.

Vi väntar ju på svältfallet också, där socialtjänsten också har misslyckats. Vi får se vad de dömer.
Citera
2023-02-15, 20:37
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen att det blir en friande dom.

Nu kommer det högst troligt att bli en "friande" dom, dock inte på rätsliga grunder utan på att självaste statsministern har våldtagit förhandlingen genom att deklarera all kritik mot socialtjänsterna som "desinformation" och "terrorbrottslighet".

Säg mig, vad i bevisningen gör att du får det till en "friande" dom i sakfrågan?

1. Socialstyrelsen har riktat kritik av den allvarligaste grad mot Simrishamns socialtjänst och Attendo Care.

2. Fosterhemmets egna anteckningar bevisar att fosterföräldrarna inte har gått med D. till läkaren efter att hon fick en allvarlig lunginflammation. De försökte istället får Narvamottagningen att ordinera proteindryck till flickan för att de vuxna i huset ansåg att flickan rasade i vikt.

3. Fosterhemmet och Attendo Care undanhöll journalanteckningar och information från socialhandläggarna. Därför brast socialtjänsten i sin tillsyn och i sitt ansvar. Det var undanhållandet av information som ledde till att socialhandläggarna trodde att flickan hade fått läkarvård för sin lunginflammation (som är något helt annat än EBV). Hade socialtjänsten fått annan info hade de beordrat fosterfamiljen att ta flickan till läkare.

OBS! Jag fattar mina slutsatser på skrivna handlingar, inte på rättegången eller rykten.

Så Varför anser du att det ska vara en "friande" dom?
Citera
2023-02-15, 20:48
Medlem
Citat:
Vad anser du vara den starkaste bevispunkten? Jag frågar eftersom du har gått igenom SAMTLIGA underlag i målet.

Ja, vissa av oss har gått igenom samtliga underlag och mycket, mycket mer därtill.

Den starkaste bevispunkten för vållande/dråp är anteckningarna som föräldrarna gör när de ser flickan trött, fryser och är BLÅ på ryggen. Systern till ena föräldern kommenterar att flickan har rasat i vikt. De bestämmer sig för att ringa till husläkaren och beställa proteindrycker!!!!!!. Till Attendo säger föräldern att de har kontaktat husläkaren, men de nämner inte att de inte har fått någon tid eller ens fått något svar från läkaren. Det var nämligen STÄNGT! Attendo meddelar socialhandläggaren att föräldrarna har kontaktat läkaren (för proteindrycker). Den naiva socialtjänsten tror nu att flickans lunginflammation är under läkarvård!

Detta om något är ren och skär grovt vållande till annans död och dråp genom underlåtenhet att ta barnet till AKUTSJUKHUSET (då det är en allvarlig dubbelsidig lunginflammation, där hon är BLÅ på hela ryggen och dessutom har hon inte ätit någonting på 4 dygn!).

Du kan gå en runda mot mig, försök! Adina vet hur det slutar.
Citera
2023-02-15, 21:20
Medlem
Citat:

Ja, all heder åt henne och alla inblandade!
Hon förtjänar verkligen allas respekt oavsett utgången i detta.
Hon har på ett väldigt osjälviskt sätt tagit sig an ett fall som är både ”omöjligt”, vidrigt och infekterat.
Ingen åklagare och ingen annan har vågat ta i detta!
I mina ögon är hon en hjältinna och en förebild för advokatkåren!
Tack Monica!
Citera
2023-02-15, 21:51
Medlem
Citat:
Först och främst hoppas jag verkligen att Doina får upprättelse och de blir dömda, det blir ändå ett milt straff för allt denna familj har ställt till med, samtliga borde sitta på livstid för att skona medborgarna. Så mycket illa de gjort. Det borde vara det bästa för en rättsstat.

Och på ett annat sätt kan jag gilla tanken på en friande dom, då kommer de troligen likvideras eller föras bort och hittas i delar och inga kommer fällas för det. Så har hänt i liknade fall, fast efter att de suttit av straffet. Så det skulle spara samhället en del pengar. Och om man skall tro på familjen A (som vanligtvis inte håller sig till sanningen) så är redan familjen dödshotade och ett drev mot de är stort. Så de är körde i vilket fall som helst, och alla som varit nära de borde vara kloka och säga upp all bekantskap i ren självbevarelsedrift.

Alla dessa år och alla dessa lögner.
Jag hoppas så innerligt att du har rätt!
Deras nonchalans mot sina medmänniskor….
De ska aldrig sluta se sig om över axeln…
Eller titta under bilen….
Citera
2023-02-15, 21:53
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag ser på detta juridiskt och inte emotionellt som du uppenbarligen gör när du önskar livet ur människor. Fy fan för såna som dig.
Skulle vara intressant med en replik gällande detta
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Frågan inte ställd till mig, men tycker du inte att det är oaktsamhet (likgiltigt) att inte söka vård på 18 dagar när Donia blir sämre och sämre? Jag sa det tidigt, och det togs upp idag: Antibiotika kunde (troligen) ha räddat Donia. Ett samtal till 112 kunde ha räddat Donia. Om paret Alvesparr inte ljugit till andra om att de hade läkarkontakt hade säkerligen någon av dem larmat. Men nej, lugnande besked. Vi har koll.
Detta är kärnan!

Att det sen kom fram fler brister i familjehemmet är ju pinsamt; för familjehemmet.
En vuxen alltid hemma? Svar: nej.
Inte mer än ett barn med kraftigt förstärkt placering? Svar: nej.
Max 3 barn placerade? Svar: nej

Det är lite av det jag kommer på såhär top of my head.
Citera
2023-02-16, 00:31
Medlem
Citat:
Crusner vill ha 8 miljoner i ersättning, vilket skämt hon och hennes advokatkollega är. Vill ha 5 000 kr / h för att hon är en tvistemålsadvokat och inte en brottmålsadvokat samt att det är ju "vad hon brukar ta". Hon säger också att det är hennes första brottmål...

Genom hela processen har det varit så otroligt amatöraktigt från deras sida, pinsamt.

Vart finner du den informationen? Det är ju högst anmärkningsvärt!
Citera
2023-02-16, 09:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Vart finner du den informationen? Det är ju högst anmärkningsvärt!
Från rätten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in