Citat:
Ursprungligen postat av
CoySnitch
Hoppas verkligen att det blir en friande dom.
Nu kommer det högst troligt att bli en "friande" dom, dock inte på rätsliga grunder utan på att självaste statsministern har våldtagit förhandlingen genom att deklarera all kritik mot socialtjänsterna som "desinformation" och "terrorbrottslighet".
Säg mig, vad i bevisningen gör att du får det till en "friande" dom i
sakfrågan?
1. Socialstyrelsen har riktat kritik av den allvarligaste grad mot Simrishamns socialtjänst och Attendo Care.
2. Fosterhemmets egna anteckningar bevisar att fosterföräldrarna inte har gått med D. till läkaren efter att hon fick en allvarlig lunginflammation. De försökte istället får Narvamottagningen att ordinera proteindryck till flickan för att de vuxna i huset ansåg att flickan rasade i vikt.
3. Fosterhemmet och Attendo Care undanhöll journalanteckningar och information från socialhandläggarna. Därför brast socialtjänsten i sin tillsyn och i sitt ansvar. Det var undanhållandet av information som ledde till att socialhandläggarna trodde att flickan hade fått läkarvård för sin lunginflammation (som är något helt annat än EBV). Hade socialtjänsten fått annan info hade de beordrat fosterfamiljen att ta flickan till läkare.
OBS! Jag fattar mina slutsatser på skrivna handlingar, inte på rättegången eller rykten.
Så Varför anser du att det ska vara en "friande" dom?