2023-02-15, 16:30
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namzox
Har samma tanke. Verkar absolut vara något troll eller någon hallucinerande påverkad människa som inte är värd att svara på mer.

Ville man "bara åt muslimer" som trollet som skriver vill få det verka som så är väl moské en sådan plats. Eller någon i hans stad som han vet om. Att åka 3 mil för att utföra ett mord och ett mordförsök "för att dom är muslimer" efter flertal år (?) av bekantskap låter inte som anledningen.

Ja precis, makes no sense.
Citera
2023-02-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Var pappan i Bosnien eller inte? Oavsett så verkar ynkryggen ha stalkat familjen då han visste att pappan inte var hemma.. den fega jäveln.
"Men när det hände var han i sitt födelseland Bosnien. Han skulle egentligen ha kommit hem under helgen, men hans bror bad honom att stanna ett par dagar extra. På lördagseftermiddagen meddelade han frun de ändrade planerna över telefon."
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/det-sista-vi-sa-var-att-vi-alskade-varandra/

Otroligt sorgligt. Helt sjukt om han övervakade dom till den grad att han visste att pappan var bortrest.
Citera
2023-02-15, 16:34
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
"Men när det hände var han i sitt födelseland Bosnien. Han skulle egentligen ha kommit hem under helgen, men hans bror bad honom att stanna ett par dagar extra. På lördagseftermiddagen meddelade han frun de ändrade planerna över telefon."
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/det-sista-vi-sa-var-att-vi-alskade-varandra/

Otroligt sorgligt. Helt sjukt om han övervakade dom till den grad att han visste att pappan var bortrest.

Tack!

Det måste han ha gjort den fega jäveln.
Citera
2023-02-15, 17:21
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBAyoungboy
Här kommer hela protokollet ifrån tingsrätten igår, står mera information här.

https://files.fm/u/9apafbb4y

Han hävdar alltså att han på något eller annat sätt åtskakommit skador i "självförsvar" eller liknande.

Roligt grabb, "Jag åker till dom men jag tar med ett par knivar utifall om dom skulle attackera mig"

Ska bli otroligt spännande att se vad hans motiv var . Sjuka jävel alltså

Ja, hur i helvete kan man hävda självförsvar när man åker flera mil, hem till någon och rekar i trappen. Va fan gör du ens där från början?
Hade de istället dödat honom så hade jag kunnat köpa det, men det här... Det är ju helt befängt.
Citera
2023-02-15, 17:25
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Någon som vet är den här bilden tagen i Karlskoga där GM bor eller är bilden tagen I BO’s trappuppgång

https://ibb.co/c2RkSvz

Nej, jag har redan kollat det här. Det är inte samma trapp.
Citera
2023-02-15, 17:27
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Verkar vara en ryss. Grigor. De attackerar ukraina och bosnier verkar det som.

De kvinnorna är bosniska muslimer och ryssar med nationalistiska serber gjort etnisk rensning då. Srebrenica genocid. Fortsätter samma sak.
Sverige släppt in både offer och förövare hit.

Inte första gången de gjort så.

Naivt.

Men läs tråden istället. Han är från Armenien.

Varför gissar du bara saker och sedan bygger en hel teori runt det? Vadå ryssar, ukrainare och bosnier... Tillför ingenting det du skriver, utan det är bara fördomar.
Citera
2023-02-15, 17:32
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:

Men det står ju att han egentligen skulle komma hem i helgen. Kunde vara lördagen, kunde vara söndagen. Det här skedde lördagskväll. Hur ska GM kunnat veta att farsan blev borta några extra dagar? Det var ju inte planerat uppenbarligen.
Citera
2023-02-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Men det står ju att han egentligen skulle komma hem i helgen. Kunde vara lördagen, kunde vara söndagen. Det här skedde lördagskväll. Hur ska GM kunnat veta att farsan blev borta några extra dagar? Det var ju inte planerat uppenbarligen.
Därav skrev jag "helt sjukt OM". Hela händelsen är sjuk iofs. Sen betyder det inte att GM visste exakt när han skulle komma tillbaka, bara att han inte var där just då.

Själva gärningen i sig tror jag absolut kan ha varit planerad, han kanske sket i om farsan var där eller inte. Speciellt om det stämmer att han synts i närheten tidigare, tror jag läste det i tråden. Man åker inte 3 mil hejvilt och dottern är ju inte ens skriven på den adressen. Så på något sätt hade han koll.
Senast redigerad av namzox 2023-02-15 kl. 17:44.
Citera
2023-02-15, 17:53
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Därav skrev jag "helt sjukt OM". Hela händelsen är sjuk iofs. Sen betyder det inte att GM visste exakt när han skulle komma tillbaka, bara att han inte var där just då.

Själva gärningen i sig tror jag absolut kan ha varit planerad, han kanske sket i om farsan var där eller inte. Speciellt om det stämmer att han synts i närheten tidigare, tror jag läste det i tråden. Man åker inte 3 mil hejvilt och dottern är ju inte ens skriven på den adressen. Så på något sätt hade han koll.

Sorry, missade ditt "Om".
Ja, alltså, det kan vara planerat ändå, trots att farsan var hemma. Antingen har han bestämt sig att åka dit och göra det här, kränkt eller whatever, oavsett vilka som var hemma, eller så uppstod någon form av tjafs och han menar att han försvarat sig mot dem. Vilket ter sig jävligt märkligt med tanke på hur brottsplatsen såg ut.

Självförsvar är ju att man handlar i nöd. Känns långsökt att en 50-åring och en 23-årig tjej tillfogas såna pass svåra skador vid självförsvar... Dessutom i sitt hem, där den här typen inte har något att göra från första början.
Övervåld så det skriker om det.
Senast redigerad av TonaldRump 2023-02-15 kl. 17:57.
Citera
2023-02-15, 17:57
Medlem
Hörde att M lämnat sjukhuset opererat arm och axeln.. 17 hugg vet inte om det stämmer
Citera
2023-02-15, 17:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Sorry, missade ditt "Om".
Ja, alltså, det kan vara planerat ändå, trots att farsan var hemma. Antingen har han bestämt sig att åka dit och göra det här, kränkt eller whatever, eller så uppstod någon form av tjafs och han menar att han försvarat sig mot dem. Vilket ter sig jävligt märkligt med tanke på hur brottsplatsen såg ut.

Självförsvar är ju att man handlar i nöd. Känns långsökt att en 50-åring och en 23-årig tjej tillfogas såna pass svåra skador vid självförsvar... Dessutom i sitt hem, där den här typen inte har något att göra från första början.
Övervåld så det skriker om det.

Ja, det är nog rätt svårt att hävda självförsvar när man i förväg rest dit och rört sig i området samt trängt sig in i byggnaden, beväpnad med ett tillhygge av något slag dessutom. Det rann ta mig fan blod i hela trappuppgången. Kanske menar han "självförsvar" i det att de gjorde mer motstånd än han först förväntade sig. Feg jäkel.
Citera
2023-02-15, 18:07
Medlem
Citat:

Det är nästan fem mil från Karlskoga och till Baronbacken. Frågan är ju hur han har vetat att hon är hos sin mamma för hon verkar ha bott i Varberga, men han kan ha stalkat och förföljt henne under en lång tid och hon kanske inte har vetat det.

Han verkar ju ha lurat i trappen tidigare det kanske visar sig att han har lurat i hennes hemtrapp också, Det kan ha varit att hon fick syn på honom nu och frågade vad han gjorde där, ropar på sin mamma och han gick bananas bara på grund av det. Ett sånt där psykfall kan ha stoppat ner både knivar och diverse i sin ryggsäck bara för att han är just inte riktigt riktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in