2023-02-15, 15:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja.
https://www.google.com/search?q=polis+f%C3%A5r+kritik+f%C3%B6r+korankrava llerna&sxsrf=AJOqlzW5gtWNyyCeQIg0TTRcbMAIZK0Wdw%3A 1676458235055&ei=-7jsY7n3Au6urgSip7zAAQ&ved=0ahUKEwj54NLMrZf9AhVul4s KHaITDxgQ4dUDCA8&uact=5&oq=polis+f%C3%A5r+kritik+f %C3%B6r+korankravallerna&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcn AQAzoNCAAQ8QQQHhCiBBCwA0oECEEYAUoECEYYAFDRDFjRDGCY GWgBcAB4AIABKIgBKJIBATGYA QCgAQHIAQHAAQE&sclient=gws-wiz-serp

En massa sidor och videos om korankravallerna. Var exakt står det om att främst kvinnliga poliser fick order om lågaffektivt bemötande?
Citera
2023-02-15, 15:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://www.youtube.com/watch?v=CL76jHlNTlw

Jag håller med honom i mångt och mycket. Detta är faktiskt ett mycket intressant ämne. Detta med att myndigheter avviker från sin kärnverksamhet och drunknar i överdokumentation osv är något som det pratats om och arbetats med i USA sen 90-talet. Först nu har det börjat komma till Sverige och så välbehövt för både vård, skola och polis med flera myndigheter här i Sverige.

Hör honom dock inte prata om specifikt kvinnliga ledare/chefer. Han nämner Daniel Eliasson och Anders Thornberg och chefsskiktet över mellanchefsskiktet.
Citera
2023-02-15, 17:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En massa sidor och videos om korankravallerna. Var exakt står det om att främst kvinnliga poliser fick order om lågaffektivt bemötande?
Du har flera lager i länken jag skickade.
Den största kritiken kommer dels från de skadade poliserna och deras kollegor som inte höll med om det taktiska genomförandet.
Att ställa sig och se på när poliser stenas, nästan till döds, de kapar bilar, kör runt, tänder eld på dem osv är lågaffektivt bemötande.

I andra länder hade man satt in gummikulor, vattenkanoner och tårgas för att skingra packet.
Här fick de gå hem och nu när filmerna granskats och domarna ska falla, är det bara någon handfull exempel som statueras medan de allra flesta går fria att demonstrera igen med exakt samma mål, fast värre.
Citera
2023-02-15, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.Thunbergzein
De kan väl försvara sig själva iom att de harpar 24/7 om jämdställdhet?

Tycker du inte det är självklart med jämställdhet?
Citera
2023-02-15, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilka "sanningar"? Ni menar kvinnohatet ni spyr ur er här konstant? Varför skulle vi ta er på allvar överhuvudtaget? Ni tuggar fradga och är totalt rabiata.

1. Stämmer. Det är kvinnlig majoritet på universiteten i stort sett alla länder i världen. På de svenska universiteten/högskolorna är det förbjudet med könskvotering.
2. Stämmer. Men var läste ni att allt skylls på fäderna? Och vad skylls på fäderna?
3. Verkligen? Det beror på "svaga mödrar"? Enbart eller?
4. Stämmer. Tydligen har Jämställdhetsmyndigheten fått i uppdrag av regeringen att motverka "mäns våld mot kvinnor". I begreppet ingår: Våldsförebyggande arbete, Prostitution och människohandel, Skyddade personuppgifter, Sexuella trakasserier, Hedersrelaterat våld och förtryck, Könsstympning av flickor och kvinnor. Det ska erkännas att vi inte ens kände till Jämställdhetsmyndigheten innan ni började skrika om det här.
5. Stämmer att kvinnor sjukskriver sig dubbelt så mycket som män. Antidepressiva skrivs inte endast ut för depression/ångesttillstånd. Utan även för en rad andra åkommor såsom PMDS osv.
6. Alla länder i världen har någon form av lagstiftning kring prostitution. I Sverige gäller sexköpslagen. Vi har aldrig påstått att den är optimal, men jämfört med många andra länders lagstiftning tycker vi att den är helt ok. Det tycker bland annat den svenska polisen också och de borde ju veta.

Vi skär iallafall inte i våra barns könsorgan som ni gör. Aldrig har väl brödraskapet hittat mer lättlurade offer än ni, att ni till och med stympar era egna barn. "Systerskapet" ter sig som en liten oskyldig söndagsutflykt jämfört med brödraskapet.

Skulle ni försvara indonesiska kvinnor?
Rätt kul lista för övrigt.

Kvinnor är i majoritet av de som studerar på universitet, är sjukskrivna och initierar skilsmässor.
Pojkgäng skjuter ihjäl varandra.
Nåt om svenska myndigheters klassifikationssystem.
Sexköp men inte sexsälj är kriminaliserat.

Är det bara jag som har svårt att se att det betyder att kvinnor är avskärmade från verkligheten och lajvar livet som labbråttor (vad nu det är)?
Citera
2023-02-15, 19:17
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Tycker du inte det är självklart med jämställdhet?
Vad menar du med det då?

Är män och kvinnor lika?
Vill de samma saker?
Och vem är det då som vi måste få att ändra på sig och varför?

Har du en enda tanke om vad målet skulle kunna vara här?
Min gissning är nej.
Du har ett oändligt problem, som kräver oändligt med resurser för att åtgärda, men inte ett enda förslag på någon åtgärd som behöver göras.
Citera
2023-02-15, 19:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Rätt kul lista för övrigt.

Kvinnor är i majoritet av de som studerar på universitet, är sjukskrivna och initierar skilsmässor.
Pojkgäng skjuter ihjäl varandra.
Nåt om svenska myndigheters klassifikationssystem.
Sexköp men inte sexsälj är kriminaliserat.

Är det bara jag som har svårt att se att det betyder att kvinnor är avskärmade från verkligheten och lajvar livet som labbråttor (vad nu det är)?
Är det pojkar som skjuter ihjäl varandra, som om det var en norm bland pojkar?
Eller är det en väldigt specifik sorts pojkar som gör det, som många pojkar i Sverige redan för länge sen hade vissa tvivel om vi överhuvudtaget skulle släppa hit?

Neeeej, de blir en vinst för oss alla längre fram, sa ni.
Det är det enda humana alternativet, sa ni.
Och se vad de gör med våra pojkar:

https://twitter.com/svtnyheter/status/1625866829498396673?s=20&t=YSFf31aDV8el7hBe-zW38g
Citera
2023-02-15, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Är det pojkar som skjuter ihjäl varandra, som om det var en norm bland pojkar?
Eller är det en väldigt specifik sorts pojkar som gör det, som många pojkar i Sverige redan för länge sen hade vissa tvivel om vi överhuvudtaget skulle släppa hit?

Neeeej, de blir en vinst för oss alla längre fram, sa ni.
Det är det enda humana alternativet, sa ni.
Och se vad de gör med våra pojkar:

https://twitter.com/svtnyheter/status/1625866829498396673?s=20&t=YSFf31aDV8el7hBe-zW38g
Det är garanterat en viss sorts pojkar.
Citera
2023-02-15, 19:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är garanterat en viss sorts pojkar.
Oroas du nånsin av att det är en sorts pojkar som ökar väldigt fort i antal, redan är i majoritet i sina respektive ålderklasser och har allt sämre utsikter för sin framtid?

Och vad de kan tänkas göra med det i ryggen?
Citera
2023-02-15, 19:40
Avslutad
Citat:
Oroas du nånsin av att det är en sorts pojkar som ökar väldigt fort i antal, redan är i majoritet i sina respektive ålderklasser och har allt sämre utsikter för sin framtid?

Och vad de kan tänkas göra med det i ryggen?
Jag är mest fundersam på vad de har med sexköpslagen och att kvinnor är oftare sjukskrivna att göra.
Citera
2023-02-15, 23:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har flera lager i länken jag skickade.

Åh fan där ser man, jag hade rätt. Personligen hade jag inte orkat köra två konton parallellt men det är jag det.

Citat:
Den största kritiken kommer dels från de skadade poliserna och deras kollegor som inte höll med om det taktiska genomförandet.
Att ställa sig och se på när poliser stenas, nästan till döds, de kapar bilar, kör runt, tänder eld på dem osv är lågaffektivt bemötande.

Detta är jag helt med på. Summan av kardemumman är att svenska poliskåren dragits med inkompetent och verklighetsfrånvänd ledning i många år nu. Svenska poliskåren som består av både män och kvinnor fick order om lågaffektivt bemötande av sin pissiga ledning (som består av både manliga och kvinnliga chefer). Resultatet är att poliskåren avvikit för mycket från sin kärnverksamhet.

Citat:
I andra länder hade man satt in gummikulor, vattenkanoner och tårgas för att skingra packet.
Här fick de gå hem och nu när filmerna granskats och domarna ska falla, är det bara någon handfull exempel som statueras medan de allra flesta går fria att demonstrera igen med exakt samma mål, fast värre.

Detta är jag också helt med på. Förjävligt är det.
Citera
2023-02-15, 23:34
Avslutad
Citat:
Vad menar du med det då?

Är män och kvinnor lika?
Vill de samma saker?
Och vem är det då som vi måste få att ändra på sig och varför?

Har du en enda tanke om vad målet skulle kunna vara här?
Min gissning är nej.
Du har ett oändligt problem, som kräver oändligt med resurser för att åtgärda, men inte ett enda förslag på någon åtgärd som behöver göras.

Min poäng är att ni använder att kvinnor vill ha jämlikhet (som att ni inte skulle tycka det är givet) som ett argument till att då får de väl slåss själva. Klart de kan slåss själva, men vad är det för jävla argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in