Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Tror du missförstår problemet med Northstream lite. Om en stor civil infrastruktur sprängts inne i Ryssland och USA anklagats, så hade det varit illa, men som du säger, är det så illa jämfört med vad som redan händer i Ukraina? USA har också orsakat skador på Ryssland för miljarder dollar i Ukraina redan i vilket fall som helst.
Det sjuka med Northstream är ju att Tyskland är en av intressenterna. Ska vi inte bli upprörda om USA begår attentat mot oss? De bestämmer Tysklands energipolitik med våld.
Vissa kanske blir upprörda över den gasledningen men inte jag. Skadan för Tyskland är ju störst av att EU beslutat att ha olika sanktioner på rysk energi. Och det är ju beslut Tyskland varit med på. Och skadan orsakas av att Ryssland slutat sälja och krävt betalt i rubel etc. Själva röret är ju av marginell betydelse för Tysklands och världens energisituation. Det finns andra rör genom Baltikum, Vitryssland, Ukraina. Skall man vara upprörd så skall man vara det över att förrädaren Merkel möjliggjorde detta krig genom att bygga det djävla gasröret. Och så underminerade hon Europas säkerhet genom att släppa in miljontals USA-hatande migranter som nu sitter härpå FB och hatar Sverige och väst och försvarar vår enda militära fiende Ryssland. Det är jag upprörd över, inte att någon äntligen sprängde de djävla mut-korruptions-förräderi-rören. Hoppas alla ryska gasrör sprängs i hela välden; inklusive de som går till Kina.
Jag blir upprörd över döda människor, våldtagna kvinnor och barn, hemlösa, hungriga och frysande människor. gasröret är en liten parentes i sammanhanget som inte ens har ekonomisk betydelse längre. Då hade man ju reparerat det. Man kan laga ett rör men man kan inte återuppväcka ett dött barn.