Citat:
Självklart är kvinnorna som är konkurrenter fräscha och fina. och nej, som unga ligger vi inte med gamla gubbar eller ser dem som särskilt attraktiva utan har inte fått lära oss annat än försöka slingra oss bort från mäns oönskade närmanden. Fint utan att klargöra vad vi känner.Det är just den här kognitiva dissonansen jag talar om. Det är irrelevant om du kan få yngre män. Yngre män har lågt värde på marknaden. Män peakar vid ca 35-37. Kvinnor peakar vid 18-23.
Så att en äldre kvinna kan få yngre män att ligga med är helt i sin ordning. De yngre kvinnorna (högt värde) ligger med äldre män (högt värde) och tvärtom.
Så när du swipear på Tinder och letar efter toppmännen så är dina motståndare 18-27 åriga kvinnor i sin prime. Tror du seriöst att du har en chans med din kravlista som blir längre för varje år som går?
Som sagt: Vad kan en kvinna på 35+ erbjuda en man av kvalité?
En män av kvalité vet du mycket väl vad det är. Ca 30-40 år gammal, vältränad, snygg, lång, bra jobb och inkomst osv.
Så att en äldre kvinna kan få yngre män att ligga med är helt i sin ordning. De yngre kvinnorna (högt värde) ligger med äldre män (högt värde) och tvärtom.
Så när du swipear på Tinder och letar efter toppmännen så är dina motståndare 18-27 åriga kvinnor i sin prime. Tror du seriöst att du har en chans med din kravlista som blir längre för varje år som går?
Som sagt: Vad kan en kvinna på 35+ erbjuda en man av kvalité?
En män av kvalité vet du mycket väl vad det är. Ca 30-40 år gammal, vältränad, snygg, lång, bra jobb och inkomst osv.
Ni ser faktiskt generellt förjävliga ut mellan 35-40 år och de fräscha männen lägger fortfarande märke till mig. Vi har mer gmensamt pga ålder på samma vis som jag numera automatiskt sveper bort unga män när de då och då dyker upp i ens gilla listor men bara är 21. Tog precis bort en. För det är inte särskilt sexigt det heller och likagärna kan jag dejta en man som inte är särskilt snygg men iaf fräsch och 41 då. Bättre.
Jag har då verkligen aldrig sett alla de där heta äldre männen ni pratar om. Kan det vara som så att brudar kniper dem när de är yngre och lämnar kvar er andra?
För kom igen, om min marknad krymper är det likvärdigt för er män. Ingen blir snyggare av åldrandet.

Den först nu på Tinder och dagens skörd på Facebook verkar trista.