2023-02-15, 11:31
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är just den här kognitiva dissonansen jag talar om. Det är irrelevant om du kan få yngre män. Yngre män har lågt värde på marknaden. Män peakar vid ca 35-37. Kvinnor peakar vid 18-23.

Så att en äldre kvinna kan få yngre män att ligga med är helt i sin ordning. De yngre kvinnorna (högt värde) ligger med äldre män (högt värde) och tvärtom.

Så när du swipear på Tinder och letar efter toppmännen så är dina motståndare 18-27 åriga kvinnor i sin prime. Tror du seriöst att du har en chans med din kravlista som blir längre för varje år som går?

Som sagt: Vad kan en kvinna på 35+ erbjuda en man av kvalité?

En män av kvalité vet du mycket väl vad det är. Ca 30-40 år gammal, vältränad, snygg, lång, bra jobb och inkomst osv.
Självklart är kvinnorna som är konkurrenter fräscha och fina. och nej, som unga ligger vi inte med gamla gubbar eller ser dem som särskilt attraktiva utan har inte fått lära oss annat än försöka slingra oss bort från mäns oönskade närmanden. Fint utan att klargöra vad vi känner.

Ni ser faktiskt generellt förjävliga ut mellan 35-40 år och de fräscha männen lägger fortfarande märke till mig. Vi har mer gmensamt pga ålder på samma vis som jag numera automatiskt sveper bort unga män när de då och då dyker upp i ens gilla listor men bara är 21. Tog precis bort en. För det är inte särskilt sexigt det heller och likagärna kan jag dejta en man som inte är särskilt snygg men iaf fräsch och 41 då. Bättre.

Jag har då verkligen aldrig sett alla de där heta äldre männen ni pratar om. Kan det vara som så att brudar kniper dem när de är yngre och lämnar kvar er andra?

För kom igen, om min marknad krymper är det likvärdigt för er män. Ingen blir snyggare av åldrandet.
Citera
2023-02-15, 11:34
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
För kom igen, om min marknad krymper är det likvärdigt för er män. Ingen blir snyggare av åldrandet.

En man av kvalité har större utbud både på knull- och relationsmarknaden än någonsin vid 35-40. Tinder är som en godisaffär där man kan plocka det man vill ha.
Citera
2023-02-15, 11:39
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
En man av kvalité har större utbud både på knull- och relationsmarknaden än någonsin vid 35-40. Tinder är som en godisaffär där man kan plocka det man vill ha.
Jag gillar inte vad jag ser av er män i min ålder. Men kanske ska öppna Tinder.

Alltså jag har sjukt svårt att tro att män på 35-40 kan konkurrera ut män på 25-30 när jag själv och sannolikt majoriteten, alla gånger i veckan skulle välja den yngre gruppen om man endast fick ha en åldersspann med fem års skillnad, och sökte något attraktivt. De flesta 21-24 åringar som gillar mig ser ut mer som potentiellt attraherande än vad män 41-44 kan antas ha för chanser att ens väcka sexuellt intresse. De faller ju på att de ser för unga ut medan de äldre ser ut som gubbar.

Man kan inte påstå att jag är för gammal för att få heta 40-åringar och om jag vill ligga, får inrikta mig på en tjugofemåring isåfall.

Ni övervärderar mäns åldrande.
Citera
2023-02-15, 11:45
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Med mig vet många vem jag är och vill inte åka på en omgång heller. Jag är rätt outspoken som här på Flashback.

Jag tror att män som är snygga och 35-40 på Tinder och har flertalet förbindelser, sannolikt är de minst eftertraktade hos kvinnorna. Det känns inte som att jag hade veltat dejta någon som sitter och limmar på olika unga kvinnor oseriöst och försöker ignorera att andra män i hans ålder har både relationer som gemensamma barn, hus och bankkonton normalt med någon kvinna han träffat några år tidigare.
Citera
2023-02-15, 11:52
Medlem
Citat:
Jag skiter i vad du vill eftersom du ska lyssna på vad jag vill och rätta dig genom att fucka bort då du inte bestämmer regler för mig.

Alltså det är importer och incels, invandrarna ingen vill ha och unga svenska män utan utseendet som tror att de bestämmer att mitt värde är lågt när deras saknas.

Jag är fortfarande snyggare än majoriteten av männen och jag har träffat en del invandrare vilket jag aldrig hade gjort som ung så jag är mer kräsen på ett sätt samtidigt som jag träffat många under min liga.

Alltså fula killar eller män som ser ut som om de är homosexuella sätter inte mitt värde. De gillar fortfarande och det innebär att om jag har "lågt" värde, är de horor som saknar värde överhuvudtaget och sannolik ligger med vem som helst.

Jag dejtar som sagt inte eftersom jag spyr i min mun när det kommer till männen online och mitt intresse är numera noll för all kontakt med dem och det innebär att jag sumpar någon bra här och där.

Män utan värde, sätter inte mitt och en man som inte har något att erbjuda är värdelös för mig. Tror du en 22-årig tjej skulle bli glad av att en kille försöker med kvinnor som är 10-15-20-25 år äldre?

Ingen vill ha en så patetisk kille. Men jo, jag kan fortfarande få fler yngre fräscha män än vad män lika gamla som mig vanligtvis får yngre fräscha kvinnor.

Importer, incels och horor? Vad du är ful i munnen, dessutom har du en kravlista. Jag tror inte du kan få unga fräscha män, tror du är en ful tant faktiskt som inte kan acceptera att du blivit en ful tant
Citera
2023-02-15, 11:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad pratar du om? Det är tjejerna som är lata och aldrig hör av sig. Finns givetvis undantag. Men min erfarenhet är att tjejerna tror att killen ska göra allt.

Tjejerna har det väldigt lätt på Tinder de får konstant meddelanden från killar. Sedan gnäller de att de aldrig hittar den rätta för att de tror alla killar som skriver till dem bara vill ligga.
Generellt är det så. Även för hunkarna. I många, men inte alla fall.
Citera
2023-02-15, 12:01
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Importer, incels och horor? Vad du är ful i munnen, dessutom har du en kravlista. Jag tror inte du kan få unga fräscha män, tror du är en ful tant faktiskt som inte kan acceptera att du blivit en ful tant
Jag har iallafall öppnat appen och fått första matchningen jag skriver med nu.

Jag kan få en snygg, fräsch ung man om jag vill fixa det genom att gå ut på en app. Det finns alltid någon sörru. Sedan är jag rätt bekväm med att åldras. Sist men inte minst så är det ni män som inte levererar tillräckligt för att intressera mig så då kvittar det väl ändå om så ingen skulle vilja ha mig?
Citera
2023-02-15, 12:07
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Det är fint med alla männen där det står direkt i profilerna att de vill ha barn. Det hjälper dem nog väldigt mycket när det kommer till de kvinnor som inte vill betraktas som några i en godisaffär.
Citera
2023-02-15, 12:12
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Alltså jag har sjukt svårt att tro att män på 35-40 kan konkurrera ut män på 25-30 när jag själv och sannolikt majoriteten, alla gånger i veckan skulle välja den yngre gruppen om man endast fick ha en åldersspann med fem års skillnad, och sökte något attraktivt.

Vad menar du? Män 35-40 är ju bättre än dito som är 25-30 på allt. Bättre ekonomi, bättre game, mer erfarenhet, bättre kropp och alla maskulina drag är färdiga så som skägg, ryggbredd, underarmar, mörk röst och pondus osv.

Såvida du inte tänder på pojkaktiga män, men det är ju isf något unikt för dig.

Citat:
Jag tror att män som är snygga och 35-40 på Tinder och har flertalet förbindelser, sannolikt är de minst eftertraktade hos kvinnorna.

Okej, men du tror fel. 35-40 är peak för män. Just eftersom att allt börjar falla på plats då; jobb/karriär/ekonomi, kropp/träning/gym och givetvis livserfarenhet/game/sjävsäkerhet osv.

En man på 25-30 har ju knappast gått ut skolan och omöjligen gjort någon form av karriär eller hunnit bygga en bra kropp på gymmet.

Kan ta mig själv som exempel: Jag är strax över 30, men inte riktigt 35, och jag har ett betydligt större och bättre utbud på Tinder än någonsin. Dejtar dock enbart 18-25 och i viss mån 26-29 åringar. Men aldrig över 30. Finns liksom inte någon poäng i att dejta en kvinna som suttit på Tinder i 5-10 år och har väldigt många mil och bär med sig många dåliga erfarenheter. Det är som att betala premium för en begagnad produkt.
Citera
2023-02-15, 12:22
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Vad menar du? Män 35-40 är ju bättre än dito som är 25-30 på allt. Bättre ekonomi, bättre game, mer erfarenhet, bättre kropp och alla maskulina drag är färdiga så som skägg, ryggbredd, underarmar, mörk röst och pondus osv.

Såvida du inte tänder på pojkaktiga män, men det är ju isf något unikt för dig.

Okej, men du tror fel. 35-40 är peak för män. Just eftersom att allt börjar falla på plats då; jobb/karriär/ekonomi, kropp/träning/gym och givetvis livserfarenhet/game/sjävsäkerhet osv.

En man på 25-30 har ju knappast gått ut skolan och omöjligen gjort någon form av karriär eller hunnit bygga en bra kropp på gymmet.

Kan ta mig själv som exempel: Jag är strax över 30, men inte riktigt 35, och jag har ett betydligt större och bättre utbud på Tinder än någonsin. Dejtar dock enbart 18-25 och i viss mån 26-29 åringar. Men aldrig över 30. Finns liksom inte någon poäng i att dejta en kvinna som suttit på Tinder i 5-10 år och har väldigt många mil och bär med sig många dåliga erfarenheter. Det är som att betala premium för en begagnad produkt.
Okej. Ja de fräschaste jag sett är typ 26 år och blonda solbrända killar.

Viss ökning av snygga män i åldern 35.40 på Tinder jämfört mot andra appar.

Jag har träffat ganska unga killar men tror du inte att en 26-åring som arbetar på en massa i någon sketen matvarubutik inte får lön?

Jag tänder inte särskilt mycket alls men uppenbart gillar jag yngre framför äldre numera men med tanke på hur många medelålders ruggugglor som försökt konkurrera med mig som ung, är det inte alls ovanligt att attraktiva unga killar får äldre kvinnors hjärtan att klappra till lite.

Sedan så brukar män normalt bli tränade som unga, de behöver inte vänta till trettio. Deras pungkulor har inte fastnat någonstans på vägen utan muskliga kroppar får det manliga könet lätt.

Jag vet inte. Känns lite mer intressant att svepa nu med sämre marknad. Däremot är alla män sinnesjukt tråkiga, det verkar som om de tror att jag tänker underhålla dem för att jag är äldre. Jag är inte deras lektant. Vi får se om jag får någon intressant matchning om någon matchar mig sen Den först nu på Tinder och dagens skörd på Facebook verkar trista.
Citera
2023-02-15, 12:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Okej. Ja de fräschaste jag sett är typ 26 år och blonda solbrända killar.

Viss ökning av snygga män i åldern 35.40 på Tinder jämfört mot andra appar.

Jag har träffat ganska unga killar men tror du inte att en 26-åring som arbetar på en massa i någon sketen matvarubutik inte får lön?

Jag tänder inte särskilt mycket alls men uppenbart gillar jag yngre framför äldre numera men med tanke på hur många medelålders ruggugglor som försökt konkurrera med mig som ung, är det inte alls ovanligt att attraktiva unga killar får äldre kvinnors hjärtan att klappra till lite.

Sedan så brukar män normalt bli tränade som unga, de behöver inte vänta till trettio. Deras pungkulor har inte fastnat någonstans på vägen utan muskliga kroppar får det manliga könet lätt.

Jag vet inte. Känns lite mer intressant att svepa nu med sämre marknad. Däremot är alla män sinnesjukt tråkiga, det verkar som om de tror att jag tänker underhålla dem för att jag är äldre. Jag är inte deras lektant. Vi får se om jag får någon intressant matchning om någon matchar mig sen Den först nu på Tinder och dagens skörd på Facebook verkar trista.

Ja, du får kämpa på. Beroende på din ålder och om du är 35 eller 40+ så bör du nog satsa på en fräsch 45-50 årig man som är i god form.

Du slösar nog mest din tid om du tror att 25-35 åriga män som ser bra ut från Tinder kommer vilja inleda en relation med dig.
Senast redigerad av Vaxad 2023-02-15 kl. 12:47.
Citera
2023-02-15, 12:47
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ja, då får kämpa på. Beroende på din ålder och om du är 35 eller 40+ så bör du nog satsa på en fräsch 45-50 årig man som är i god form.

Du slösar nog mest din tid om du tror att 25-35 åriga män som ser bra ut från Tinder kommer vilja inleda en relation med dig.
Min donator är en rätt trevlig karl så jag har inte någon desperation efter att hitta någon att skaffa familj med och killarna jag träffat träffat de senaste sju åren har varit mellan 20-26 så vafan skulle jag ta en 50 åring för?

Tror du att jag vill spendera resten av livet med de här 26 åringarna jag likear nu? Jag är inte ens säker på om jag ens vill ha någon blondin nu efter nedköpen jag har haft kontakt med. Jag gillar variation och ändrar alltid typ. Det innebär inte att jag vill ha gubbar med hela faderullan med ungar etc som jag nämnt.

Kan jag ligga med en het 25 åring väljer jag väl honom framför någon överbliven gubbe? Hörde du inte när jag skrev att jag inte tänder på vrak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in