Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Jag håller med och jag upplever att det är väldigt vanligt att många inlägg i tråden saknat objektivitet då det saknas fakta kring mycket. Hur mycket vapen som finns på båda sidor , förlustsiffror etc och försöker folk vara så objektiva som möjligt eller försöka förstår alla infallsvinklar varför denna konflikt finns blir de ofta kallad troll av någon sida om de inte passar in i någon sidas narrativ.
Ett annat stort exempel är Oryx.
Där dokumenteras alla fotobevis på utslagna fordon. För
båda sidor.
Ändå hävdas det av pro-ryssar att det är propaganda. Jag vill påstå att Oryx försöker vara så objektiva som möjligt för att ge en rättvis bild även om de är pro-Ukraina i sitt tänk.
Ryssland har exempelvis förstört 38st M777 artilleripjäser. Det finns fotobevis på det. Hade sidan varit Ukrainsk propaganda så hade man givetvis försökt att dölja siffrorna.
Det finns även film på en förstörd CEASAR 155mm artillerisystem. Detta för att rysk militär tillhandahållit film på det. Hade det funnits fler filmer på förstörda CEASARs så hade de givetvis rapporterat det. Men det gör inte det.
Så den sidan är enligt mig förbannat objektiv. Den tar film och fotobevis för att sammanställa sina siffror. Men den vägras ses som fakta hos pro-ryssar.