Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Hmmm låter ju väldigt oprofessionellt om åklagaren har suttit och suckat och himlat med ögonen? Domaren brukar faktiskt säga till i sådana lägen. Men så som du beskriver det så uppenbart tycker åklagaren att hon har tillräckligt på fötterna.
Jo jag har sett uppdrag granskning och andra dokumentärer. Det mest uppseendeväckande i UG tyckte jag var studien på ca 30 barn där skakvåld erkänts att de bebisarna inte hade den triad av skador som skakvåld anses uppkomma.
Men jag tror dessvärre att det är massor av barn också som blivit skakade som inte lett till åtal.
Jag tror J blivit skakad, men det är min egen åsikt.
Det var enligt studien 34 utav 36 barn som inte hade de triaden fynd, men som av andra skäl bevisades vara utsatta av skakvåld.
Jag säger absolut inte att det inte skulle finnas barn som blivit skakade , jag menar dock att det inte går att ställa utom rimlig tvivel på enbart triaden fynd att barnet blivit utsatt för skakvåld, inte bara i detta fall utan även i de andra fallen.
Jag har hela vägen fram tills förhandlingen i fredags trott , av många skäl , att Isabella varit inblandad i de våld J påstås blivit utsatt för. Inte bara på grund utav tveksamma sms/snap konversationer och att hon verkligen ville förtydliga att hon inte på något sätt haft kontakt sett eller rört J den tiden hon var hemma, vilket man kan tycka att man normalt gör när man varit borta från sin 5 månaders bebis och sen ska dra iväg igen..
Men efter fredagens förhandling så tror jag inte J blivit skakad alls, varken av Lukas eller Isabella. Jag tror mer de är en ren tragedi , ett olycksfall och att hunden helt klart är inblandad på ett eller annat sätt