Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Överklagan brukar vara tre veckor.
Rätten brukar överlägga direkt efter rättegången, om den inte tar hela dagen. Då brukar man istället mötas nån dag senare. Att det sen tar två veckor är för att domen skall skrivas utförligt.
Blir han dömd kommer självklart försvaret överklaga. Däremot lär ju åklagaren ta ställning till ev överklagan utifrån hur domen är skriven, om han nu frias.
Jo men alltså.. Med tanke på hur desperat åklagaren försöker sätta dit honom med alla små medel som finns ( iallafall enligt min uppfattning när jag var där under fredagens förhandling ) så tror jag att de är ganska solklart att det kommer att överklagas ifrån hennes sida.
Känner också att det var ganska opassande utav henne att sitta och sucka och himla med ögonen, främst när Niels Lynöe förhördes utav försvaret.
Jag vill bara tipsa om att läsa, lyssna och titta på dokumentärer/poddar om skakvåld.. studier som dom tar upp i alla fallen där föräldrar blivit oskyldigt dömda , familjer splittrade och för att inte tala om alla amerikaner som kan ha mött stolen på felaktiga grunder..
Uppdrag granskning har ett avsnitt om skakvåld !