Allt Marvel och sagan om ringen går fetbort. Att de lyckades göra serietidningsmanus i filmformat av LOTR pga digitalisering av specialeffekter är jaha?
Kolla
https://en.wikipedia.org/wiki/Wizards_(film) om man vill se vad en fungerande hjärna drömmer fram analogt istället för massa ettor och nollor.
Hade de FÖRDJUPAT spiderman eller LOTR hade de byggt vidare, nu skär de bort och dummar ner. Allt som blir kvar är porr och vem minns inte handlingen i porr.
Nej alltså allt som bygger på digitala effekter är värdelöst runkande. Det är total skit. En AI kommer en dag göra en oändlig dataspelsvärld som folk som gillar sånt kan masturbera mentalt i och ingen kommer bry sig för de tillför inget utan är passiva slutkonsumenter som betalar för att bli distraherade från hur instängda de är i sina liv.
En bra film får mig att drömma vidare. Spielberg? Han är juden som bär den amerikanska drömmen, han är sockervadd på ett tivoli som barn han fattar film. Han gör mig stor i anden med sitt skapande.
Amerikansk action platsar därför, därför att när jag ser Bruce Willis när han var en man och inte en dement gubbe så går jag ut i världen och tänker att jag hoppas jag orkar vara lika modig som Bruce Willis i den där filmen och då är det såklart en bra film.
I stort sett allt Tom Cruise har gjort är mycket bra action. Keanu Reeves borde ha en Oscar för sina gun kata skills i Wick.
Det är folk som gör sina egna stunts inga ettor och nollor eller rättare sagt blir man inte en etta blir man en nolla om man inte gör sina egna stunts.
edit: Sen vill jag tillägga att Gran Torino var en film som verkligen förtjänar att vara där. Över lag Eastwoods take på asien-USA i sitt skapande är en av de vackraste försoningsgester jag känner till.