Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Nej dem kan regna bomber över Kyiv, konvetionella. Dem har visat enorm återhållsamhet? Jag menar, kolla på blodbadet Irak bara, det går inte ens jämföra? USA har ett mycket bättre PR-team, men ovärlden synar ju den bluffen numera. Jag tror tyvärr det är kört för västvärlden, det är bara så länge man kan ljuga innan "the jig is up"!
Ryssland har bombat Kiev med konventionella vapen så mycket de kan. Bombflygplan törs de inte använda för de skulle bli nedskjutna direkt. Hoppas de använder dem så kan Ukraina skjuta ned några hundra.
Ponera att det är kört för västvärlden; hur hjälper det Ryssland? Deras teknologiska nivå är ju lika dålig ändå. De kommer ju då inte kunna sälja till Väst i framtiden. Jag ser inte hur eventuella problem i väst skulle hjälpa Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Oklart om Ryssland vågar öppna kärnvapen-lådan. Deras reguljära armé är redan sprängd i bitar och de skulle omedelbart bli anfallna om de började skjuta kärnvapen mot andra länder – med väldigt begränsade möjligheter att försvara sig själva. En kärnvapenattack skulle riskera att snabbt utplåna Ryssland som nation. Barnamördaren V. Puttin skulle bli ökänd över världen som den diktator som utplånade sig själv och den ryska nationen. Tavlor föreställande barnamördaren V. Puttin till häst i bar överkropp, skulle hängas bredvid nazistledaren A. Hitler i ett osmickrande kollage.
Detta vill nog inte Puttin och han söker nog andra sätt att avsluta sin vanvettiga kollapsade invasion.
Vem vet, att förstöra sin armé för att ta några småstäder i Östra Ukraina som man dessutom förstör helt innan man tar dem är ju inte heller så smart. Eller att förstöra hela ryska ekonomin. Eller att göra sitt land till en isolerad paria i nästan hela världen.