Förlossningsskada ville de få det till.
Eller det var då allt började.
Jag blev igångsatt på grund av väntat stort barn.
Allting gick jättefort. Från droppet sattes till han var ute gick det 42 minuter. Så trycket mot ändtarmen blev för stort.
Direkt därpå började väl problemen egentligen. Jag fick hemorrojder, kände inte igen mig där bak så att säga.
Har inte kunnat bajsa normalt, varit ständigt förstoppad och behövt ta klyx.
Det var i somras allt blev värre. När jag liksom började störtblöda varje gång på toaletten. Plus att det gick en halv toarulle varje gång efter ett toabesök. Torka. Torka. Torka.
Maken sa till mig att "nej nu måste du ta tag i detta".
Fick två olika längder på rör inkörda rätt i röva. Allt såg fint ut inne. Men det yttre skulle då kräva operation. Och nu är den då gjord.
Jag väntade ALLDELES FÖR LÄNGE på att söka vård. Men innan op så frågade jag och läkaren berättade att den här typen av operation är jättevanlig och att det inte är någon som vill prata om det.
Alltså jag vet ju att smärtan kommer lägga sig och att det förhoppningsvis kommer att vara värt det. Men just nu gnäller den här haggan väldigt mycket.
Ps. I juli är det 7 år sedan jag födde min son
Citat:
Ursprungligen postat av
BigKahuuna
Fy satan, lider med dig.
Hur länge hade/har du haft problem med hemmorojder och prolaps och testade man några andra behandlingar innan? Hur känns smärtan (innan operationen) och hade du fler symtom? Typ slem/fukt?