2023-02-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Räntehöjningar = Ondska för investmentsbolag.

Nu när räntorna sänks enligt prognos, mer och mer, samt inflationen toppar, då är det köptläge i diverse investmentsbolag.

Jag köpte Storskogen B när den var 7.2 kr, dvs på botten! Då pungade jag in 100 lök.

Det var en bra affär. Men vågad.
Citera
2023-02-14, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Jag GISSAR på en uppgång fram till 16 februari då nästa rapport släpps. Kanske inte spikrakt upp som vid förra rapporten, men ett snarlikt scenario fast lägre uppgång. Kan ana en viss aktivitet på olika forum från div haussare...om det kan vara till en fördel skall jag låta vara osagt. Blankningen gick ner i slutet av veckan, och fortsätter den minska så kan det bli riktigt bra. Bra rek. av Aktiespararna också, som ser en 50% uppsida vilket skulle betyda ca 12 kr.
...men så har vi ju media, som inte direkt verkar vilja gosa med Kaplan. Kan gå hur som helst, men jag tror på uppgång och att den står i ca 10 kr om några veckor.

Notera att storskogen föll -18% förra gången dom släppte en positiv rapport. Så det kan hända igen.
Jag tror dessutom att Storskogen kommer göra en dubblering av sitt pris, jämfört mot bottenpriset runt 7 kr. Dvs 14 kr till sommaren.
Citera
2023-02-14, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det var en bra affär. Men vågad.

Jag ser inget fel med Storskogen. Det är ett av dom billigaste investmentsbolagen på OMX large cap. Det är sådant man ska satsa på nu när räntan sjunker.

Däremot tycker jag att VD:n för storskogen - Daniel Kaplan bör visa ett bättre ansikte utåt. För mycket nörderier och han bör framstå mer som en rocktjärna för att förtjäna att vara i rampljuset hos media. Han är rätt frispråkig, men han viftar för mycket med armarna. Tecken på att han är inte riktigt van att stå framför kameran.

Sedan gör han säkert ett bra jobb, det ska vi inte utesluta. Men hans yttre bör slipas på. Titta på SBBs VD Liljan Bataljan, där har vi verkligen en rockstjärna som många tror på, med all rätt.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2023-02-14 kl. 14:12.
Citera
2023-02-14, 17:36
Medlem
Citat:
Jag ser inget fel med Storskogen. Det är ett av dom billigaste investmentsbolagen på OMX large cap. Det är sådant man ska satsa på nu när räntan sjunker.

Däremot tycker jag att VD:n för storskogen - Daniel Kaplan bör visa ett bättre ansikte utåt. För mycket nörderier och han bör framstå mer som en rocktjärna för att förtjäna att vara i rampljuset hos media. Han är rätt frispråkig, men han viftar för mycket med armarna. Tecken på att han är inte riktigt van att stå framför kameran.

Sedan gör han säkert ett bra jobb, det ska vi inte utesluta. Men hans yttre bör slipas på. Titta på SBBs VD Liljan Bataljan, där har vi verkligen en rockstjärna som många tror på, med all rätt.

Nu är ju mitt gav på typ 25kr så vet inte vad jag tycker är billigt.

Nu när räntan skjunker…? Dom hr ju precis höjt den igen.

Det är konstigt att man inte kan se detta investmentbolaget på ibm index med de andra investmentbolagen.
Citera
2023-02-14, 18:46
Medlem
Citat:
Det är konstigt att man inte kan se detta investmentbolaget på ibm index med de andra investmentbolagen.
Inte alls konstigt iom att Storskogen inte är ett investmentbolag utan ett konglomerat/serieförvärvare och det finns inga siffror för substansvärdet.
Citera
2023-02-14, 18:58
Avslutad
Citat:
Nu är ju mitt gav på typ 25kr så vet inte vad jag tycker är billigt.

Nu när räntan skjunker…? Dom hr ju precis höjt den igen.

25 kr?

Ja, höjt med 0.5%. Nästa gång höjer dom säkert med 0.25%.

Bolaget är fortfarande för litet för att jämföras med t.ex. Investor eller Ratos.
Citera
2023-02-14, 19:36
Medlem
Citat:
25 kr?

Bolaget är fortfarande för litet för att jämföras med t.ex. Investor eller Ratos.
Fast Storskogen har faktiskt lite högre börsvärde än Ratos. Hur som helst ska det bli spännande med rapporten för att se hur det har gått för alla bolagen som Storskogen äger.
Citera
2023-02-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Inte alls konstigt iom att Storskogen inte är ett investmentbolag utan ett konglomerat/serieförvärvare och det finns inga siffror för substansvärdet.

Mmm… föregående skrev investment bolag. Och hört flera andra säga det.

Citat:
25 kr?

Och så stora som investor lär det inte bli.
Citera
2023-02-14, 20:09
Avslutad
Citat:
Och så stora som investor lär det inte bli.

Det lär ta några år. Storskogen är inte jättestora, men jag tippar på ca 20 kr. Sedan har dom uppnått sitt fulla värde, om dom inte gör något mera.
Citera
2023-02-14, 21:40
Medlem
Citat:
Det lär ta några år. Storskogen är inte jättestora, men jag tippar på ca 20 kr. Sedan har dom uppnått sitt fulla värde, om dom inte gör något mera.

Lite halvdant å lägga introduktion på 45kr då.
Citera
2023-02-14, 21:42
Avslutad
Citat:
Lite halvdant å lägga introduktion på 45kr då.

Jag har ingen aning. Men jag VET att Storskogen är garanterat över 14 kr.
Citera
2023-02-14, 22:24
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning. Men jag VET att Storskogen är garanterat över 14 kr.

Garanterat? Tror inte finns såna garantier.

Introduktionen var på 45kr . 20 hade vart lämpligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in