Citat:
Ursprungligen postat av
Long-Gone-Day
Alla Marias avkommor har väl diagnoser? Men just Lilleman verkar vara en tickande bomb...
Visst är det så. Christian har klarat sig rätt fint, men Andreas har det redan spårat för och David är tyvärr på väg åt samma håll. Jag pekar egentligen bara finger åt Maria. Barnen är offer till ytterst dysfunktionella hemförhållanden. En kvinna som inte borde ha skaffat barn då hon uppenbarligen inte ens kan ta hand om sig själv. Barn som behöver extra stöd men inte får några som helst verktyg hemifrån. Stackars satar. Och jag känner på mig att det hela kommer sluta tråkigt på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Tycker synd om David som har så uppenbara svårigheter och särskilda behov men har Maria till mamma. Han skulle behöva en förälder som ger honom stöd, sätter gränser och liknande. Nu har han ett fetto till morsa som själv dessutom verkar ha en intellektuell funktionsnedsättning
Ja, istället för att sätta tydliga ramar för vardagen så suddar Maria ut ramarna och skapar egna.
- Det är okej att vi nästan äter ihjäl oss, så länge vi ljuger om vilken månad det är så ingen tror att det är såhär hela tiden.
- Men det är ju såhär hela tiden?
- Vill du ha mat eller inte?
Ungarna skulle behöva en struktur i enlighet med vad som fungerar i resten av samhället, men Maria gör tvärtemot på nästan samtliga plan.