2023-02-13, 01:56
Medlem
Svartvittskanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Utav dessa tre lag har jag bara sett Jönköping Södra och då bara i en match, men där såg de bra ut. De slog mitt älskade HIF och gjorde det ganska övertygande. En googling visar följande:

Örebro SK:
IK Brage - ÖSK 1-1
ÖSK - Jönköping Södra IF 1-1

Jönköping Södra IF:
J-Södra - Åtvidabergs FF 1-0
J-Södra - Helsingborgs IF 1-0
J-Södra - United IK 3-2
Örebro SK - J-Södra 1-1

Landskrona BoIS:
Trelleborgs FF - BoIS 1-1
IFK Värnamo - BoIS 2-1
Sønderjysk ES - BoIS 0-2
Boldklubben af 1893 - BoIS 1-0
BoIS - Hellerup IK 1-1

Vi är bäst när serien startar! Vi ska bli hela Skånes lag bättre än både heif och MFF.
Citera
2023-02-13, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvittskane
Vi är bäst när serien startar! Vi ska bli hela Skånes lag bättre än både heif och MFF.

Du kanske kan berätta lite om hur kom fram till den slutsatsen (som inte är emotionell).
Citera
2023-02-13, 12:07
Medlem
GretaFfetas avatar
Vet inte vad för dunderhonung Fidde har trykt i grabbarna men fan vad bra GAIS ser ut just nu. Kan bli riktigt jämt mot blåvitt nästa söndag. Givetvis bara träningsmatcher men dem har sett lika stabila ut nu som dem gjorde i Div1.
Citera
2023-02-13, 16:06
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
För mig som typ bor mellan Jämtland och Medelpad så visade Östersund igår att de definitivt kommer vara bättre än i fjol. Seger med 3-0 mot GIF Sundsvall.

Skulle tippa Östersund i mitten som sämst medan Sundsvall nog får ett mellanår likt 2020. Åker ur gör de inte men över 30 matcher lär Östersund och Sundsvall vara strax bakom toppen eller i mitten.
Svårt att värdera en tidig träningsmatch. Östersund var det klart bättre laget genom hela matchen och resultatet speglade spelet.

Man bör nog vara lite orolig i Sundsvall. Man mötte ett lag som kvalade sig kvar ifjor och som har kvar ungefär samma trupp. Nu kanske Östersund underpresterade på våren och själv satte sig i en svår situation.

Tror precis som du att vare sig Östersund eller Sundsvall har med toppen att göra.

Hittade en sammanställning av nyförvärv och förluster i spelartrupperna i Superettan: https://www.lokalfotbollen.nu/nyheter/silly-season-sa-har-gif-sundsvalls-konkurrenter-varvat-och-tappat-sa-har-langt/
Citera
2023-02-13, 16:51
Medlem
Jag tror öster, sundsvall, trelleborg, utsikten och J-södra tampas i toppen tippar jag.

I mitten vare sig inblandade i toppen eller botten hittar vi örebro, gais, helsingborg, landskrona och brage.

bottenstriden övriga lag skövde, örgryte, västerås , gefle, östersund och AFC
Citera
2023-02-13, 21:13
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag hoppas GAIS går upp i allsvenskan. Klassisk klubb som hör hemma med oss andra.

Tack. Hoppet finns där. Inte redan i år dock, skulle jag tippa.
Citera
2023-02-13, 21:18
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-agust
Jag tror öster, sundsvall, trelleborg, utsikten och J-södra tampas i toppen tippar jag.

I mitten vare sig inblandade i toppen eller botten hittar vi örebro, gais, helsingborg, landskrona och brage.

Utsikten kommer inte att vara med i toppen. Slänger in HIF där istället. Tror inte heller att Örgryte kommer slåss i botten, annars skulle jag nog tippa ungefär likadant. Västerås kanske inte heller i botten. Gissar att Skövde kanske får ett tuffare andraår.
Citera
2023-02-14, 00:57
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-agust

Jag kommer inte våga mig på att tippa någon sluttabell förrän som tidigast efter gruppspelet i cupen, men här är mina (gissningar) toppen-mitten-botten.

1-5: Öster, J-Södra, Helsingborg, Örebro, Brage.

6-11: Örgryte, Gefle, Landskrona, Trelleborg, Sundsvall, AFC.

12-16: GAIS, Utsikten, Östersund, Västerås, Skövde.
Citera
2023-02-14, 12:16
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Tack. Hoppet finns där. Inte redan i år dock, skulle jag tippa.

Vad tros? Vi ser riktigt bra ut nu på våren och man tror det blir allsvenskan nästa säsong. Sen när det är 10 matcher kvar typ tappar vi det helt och så klarar vi nätt och jämt av att inte hamna i det negativa kvalgänget Allt enligt sedvanlig Gaistradition.

Nä, men skämt åsido tror jag personligen ändå att vi hamnar ganska stabilt i mitten av tabellen i år.
Senast redigerad av GretaFfeta 2023-02-14 kl. 12:29.
Citera
2023-02-14, 12:47
Medlem
laddkingens avatar
1-5: Öster, J-Södra, Örebro, Brage, Gais

6-11: trelleborg, Gefle, öis, Landskrona, heif, Sundsvall, AFC.

12-16 Utsikten, Östersund, Västerås, Skövde.
Citera
2023-02-14, 18:25
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Vad tros? Vi ser riktigt bra ut nu på våren och man tror det blir allsvenskan nästa säsong. Sen när det är 10 matcher kvar typ tappar vi det helt och så klarar vi nätt och jämt av att inte hamna i det negativa kvalgänget Allt enligt sedvanlig Gaistradition.

Nä, men skämt åsido tror jag personligen ändå att vi hamnar ganska stabilt i mitten av tabellen i år.

Det har vi gjort även om både Varberg och Degerfors är nedflyttningskandidater. Jag tror vi kan överraska lite och hålla oss utanför bottenstriden. Så... åtta?
Citera
2023-02-14, 20:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Spelschemat är släppt för Superettan 2023:
https://www.superettan.se/nyheter/nyheter-fran-superettan.se/sa-spelas-superettan-2023

Deltagande lag:
Helsingborgs IF
GAIS
Örgryte IS
AFC Eskilstuna
Jönköping Södra IF
Örebro SK
Östers IF
IK Brage
Västerås SK
Trelleborgs FF
Gefle IF
Utsiktens BK
Skövde AIK
Östersunds FK
GIF Sundsvall
Landskrona BoIS
Detta var väl bra för er? https://fotbolldirekt.se/2023/02/14/officiellt-frederik-holst-skriver-pa-for-helsingborgs-if Fredrik Holst klar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in