2023-02-08, 07:12
Medlem
Om man tittar på sammansättningen av lagen i Allsvenskan, så borde följande typer av lag ta de 3 första platserna i Superettan:

A) Ett norrlandslag, GIF Sundsvall, Brage eller Gefle (dock ej Östersund)
B) Ett skånelag, Helsingborg, Landskrona eller Trelleborg.
C) Ett ”Ö-lag”, Örebro, Öster eller Örgryte (dock ej Östersund).

I botten: Östersund, Utsikten, Eskilstuna.
Senast redigerad av Vitalio 2023-02-08 kl. 07:22.
Citera
2023-02-08, 08:47
Bannlyst
Personligen hoppas jag de klassiska lagen tar steget upp dvs HIF,GAIS,ÖIS,BOIS,Öster etc.
De får gärna ersätta Värnamo,Sirius och Varberg i Allsvenskan samt ÖFK och AFC Eskilstuna får gärna trilla så långt ner det bara går i seriesystemet och göra Dalkurd sällskap.
Senast redigerad av ytmamz 2023-02-08 kl. 08:57.
Citera
2023-02-08, 10:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Personligen hoppas jag de klassiska lagen tar steget upp dvs HIF,GAIS,ÖIS,BOIS,Öster etc.
De får gärna ersätta Värnamo,Sirius och Varberg i Allsvenskan samt ÖFK och AFC Eskilstuna får gärna trilla så långt ner det bara går i seriesystemet och göra Dalkurd sällskap.
Sirius tycker jag ska vara i Allsvenskan. Dom kommer från Sverige 4:e största stad och bör ha en bra bas på sikt. Dessutom är dom etablerade sen flera år nu och aldrig varit riktigt nära att åka ur.

Örebro bör komma upp med. OM det ska vara med något från Norrland så är det Sundsvall som gäller.
Senast redigerad av Steff83 2023-02-08 kl. 10:21.
Citera
2023-02-08, 10:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Om man tittar på sammansättningen av lagen i Allsvenskan, så borde följande typer av lag ta de 3 första platserna i Superettan:

A) Ett norrlandslag, GIF Sundsvall, Brage eller Gefle (dock ej Östersund)
B) Ett skånelag, Helsingborg, Landskrona eller Trelleborg.
C) Ett ”Ö-lag”, Örebro, Öster eller Örgryte (dock ej Östersund).

I botten: Östersund, Utsikten, Eskilstuna.
Brage är inte Norrland. Gefle i teorin visserligen, men tveksamt i praktiken. Sundsvall är som det enda laget som på allvar kan representera Norrland om det är nödvändigt.
Citera
2023-02-09, 02:55
Medlem
Svartvittskanes avatar
Lycka är att vara BoIS!
Citera
2023-02-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Brage är inte Norrland. Gefle i teorin visserligen, men tveksamt i praktiken. Sundsvall är som det enda laget som på allvar kan representera Norrland om det är nödvändigt.
För oss är Borlänge Norrland.
Sirius ligger på gränsen.
Citera
2023-02-11, 21:45
Medlem
Örgryte spelade ut öster idag.
Citera
2023-02-12, 08:12
Medlem
zebra121s avatar
För mig som typ bor mellan Jämtland och Medelpad så visade Östersund igår att de definitivt kommer vara bättre än i fjol. Seger med 3-0 mot GIF Sundsvall.

Skulle tippa Östersund i mitten som sämst medan Sundsvall nog får ett mellanår likt 2020. Åker ur gör de inte men över 30 matcher lär Östersund och Sundsvall vara strax bakom toppen eller i mitten.
Citera
2023-02-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
Örgryte spelade ut öster idag.

Öster vann sinna första matcher mot hbk med 4-0 och skövde 2-1, vilket låter bra ? tydligen gjorde öster sitt mål på straff och tre mål i baken känns överraskande. Nu hat väl öis tagit öster gammla målvakt ?

Någon som har koll på ösk, södras och landskronas försäsong går ? Kanske needmorebrandy kan scouta eller hört något ?

gais möter utsikten idag, gais ser starka ut och deras f,d tränare är nu hos utsikten.
Citera
2023-02-12, 10:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Någon som har koll på ösk, södras och landskronas försäsong går ? Kanske needmorebrandy kan scouta eller hört något ?
Utav dessa tre lag har jag bara sett Jönköping Södra och då bara i en match, men där såg de bra ut. De slog mitt älskade HIF och gjorde det ganska övertygande. En googling visar följande:

Örebro SK:
IK Brage - ÖSK 1-1
ÖSK - Jönköping Södra IF 1-1

Jönköping Södra IF:
J-Södra - Åtvidabergs FF 1-0
J-Södra - Helsingborgs IF 1-0
J-Södra - United IK 3-2
Örebro SK - J-Södra 1-1

Landskrona BoIS:
Trelleborgs FF - BoIS 1-1
IFK Värnamo - BoIS 2-1
Sønderjysk ES - BoIS 0-2
Boldklubben af 1893 - BoIS 1-0
BoIS - Hellerup IK 1-1
Citera
2023-02-12, 21:26
Medlem
Mr. Majestyks avatar
17 av 22 startspelare i dagens match GAIS-Utsikten spelar/har spelat i GAIS. Lite weird. De som spelar i GAIS nu vann med 2-1.
Citera
2023-02-12, 22:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
17 av 22 startspelare i dagens match GAIS-Utsikten spelar/har spelat i GAIS. Lite weird. De som spelar i GAIS nu vann med 2-1.

Jag hoppas GAIS går upp i allsvenskan. Klassisk klubb som hör hemma med oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in