2023-04-09, 22:09
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Har inte årskort på varken NP3 Arena eller Jämtkraft Arena.
Är däremot medlem i Helsingborgs IF

ok
Citera
2023-04-09, 22:20
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Ribban Östersund i 90e minuten.

Östersund har skapat mycket chanser ikväll,, förtjänar 3 pinnar mot usla örebro.
Östersunds problem är att de behöver för många målchanser för att göra mål. Örebro hade några bra kortare perioder men var det sämre laget.

Så oavgjort kändes rätt.
Citera
2023-04-10, 09:28
Medlem
MarlonBrandys avatar
Då hälsar vi Helsinki IF välkomna till vår borg idag. Vädret är halvklart till mulet men uppehåll, och plastmattan är nyklippt så att ett gräslag ska kunna få fäste. Tidig matchstart, ingen mening att bese spektaklet på fastande mage, så en lätt lunch och en bira får det bli innan.

Spekulationerna i stan ligger närmast på publiksiffran, gissningarna varierar från 1000-1500. Lite dåligt när ett så förnämt lag kommer på besök. Hur många blir det i bortaföljet?

Nykomlingarna borde ni väl städa av ganska enkelt, eller hur? Mycket allsvensk rutin som konfronteras med ett lag som har svårt att klara av motstånd från gärdsgårdsserien.

Vid pass 15.00 har vi svaret.
Citera
2023-04-10, 09:40
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Brage gjorde en superfin försäsong, men efter de två inledande omgångarna är man återigen nedtryckt i de bekanta skoskaften. GAIS körde över oss helt rättvist idag, närmre 4-0 än 3-1. Det var långsamt och slarvigt, Brage-spelarna klarade inte alls av GAIS höga pressspel, förlorade i princip varenda närkamp och såg inte ens intresserade ut att vara på plan. Jag hoppas Klebér väljer att starta med Redenstrand i nästa match, han är stabilare i uppbyggnadsspelet än Persson som helst bara spelar hem bollen vid varje givet tillfälle och stannar upp spelet. Om inte Tot Wikström är återställd så skulle jag gärna se Pontus Jonsson starta också för att få lite mer fart på högerkanten.

Det blir en tidig måstematch mot ÖSK nästa helg! Då måste de ta tre poäng om inte moralen ska knaka ihop fullständigt!

Det är ju en måstematch för ÖSK med, försäsongen har sett riktigt bra ut med fina prestationer både i cupen och träningsmatcher, men nu är det verkligen tillbaka till hur det såg ut förra säsongen. 0 mål på två matcher och knappt skapat en målchans, mot Östersund så var det riktigt uselt och verkligen tillbaka till gamla synder, det man kan ta med sig är att försvaret ser helt okej ut till skillnad mot förra säsongen.

Jaja grymt viktigt match för båda lagen som behöver få lite framtidstro. Väl mött.
Citera
2023-04-10, 13:53
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Satan vad bollen studsar på Gefles plastmatta, kan vara den sämsta i svensk elitfotboll bortsett från Tele2 möjligtvis.

Dock hoppas jag självklart på att heifs respass till Divison 1 kommer allt närmre med en förlust idag, men jag vill absolut inte se Gefle i Allsvenskan heller.
Citera
2023-04-10, 14:47
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Satan vad bollen studsar på Gefles plastmatta, kan vara den sämsta i svensk elitfotboll bortsett från Tele2 möjligtvis.

Dock hoppas jag självklart på att heifs respass till Divison 1 kommer allt närmre med en förlust idag, men jag vill absolut inte se Gefle i Allsvenskan heller.

Håller med. Helsingborg är nu nära Division Ett. Vilka ollon som tippade föreningen i toppen. Jävlar vad experter de är. Nej, vi åker ur. Lika bra det. Sopor. Vi är inte bättre och förtjänar skit.
Citera
2023-04-10, 14:59
Medlem
Citat:
Viktigt att vi studsar tillbaka imorgon mot Gefle. Torsk är inte på tapeten.

Östersund visar att man är ett stabilt bra mittenlag på BA. Spännande derby i nästa omgång mot Sundsvall. Hoppas på hemmaseger där. Kan bli en intressant fajt.

Vad blir det till torsken då?
Citera
2023-04-10, 15:05
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det är ju en måstematch för ÖSK med, försäsongen har sett riktigt bra ut med fina prestationer både i cupen och träningsmatcher, men nu är det verkligen tillbaka till hur det såg ut förra säsongen. 0 mål på två matcher och knappt skapat en målchans, mot Östersund så var det riktigt uselt och verkligen tillbaka till gamla synder, det man kan ta med sig är att försvaret ser helt okej ut till skillnad mot förra säsongen.

Jaja grymt viktigt match för båda lagen som behöver få lite framtidstro. Väl mött.
Ja det var inte utan att man led lite med er förra säsongen: på pappret så bra förutsättningar men på planen såg det oftast bedrövligt ut i de tiotalet matcher jag tittade på. Ni ligger högt i tabellen på mitt tips inför säsongen så det känns lite snopet att det startat så illa.

Det kommer vara två lag i stort behov av poäng som möts på lördag och det ska bli roligt att se matchen på plats på Behrn. Jag hoppas dock att jag tycker det var roligare än du efter 90 spelade Väl mött!
Citera
2023-04-10, 15:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombieguy
Vad blir det till torsken då?

Smågodis
Citera
2023-04-10, 15:09
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Håller med. Helsingborg är nu nära Division Ett. Vilka ollon som tippade föreningen i toppen. Jävlar vad experter de är. Nej, vi åker ur. Lika bra det. Sopor. Vi är inte bättre och förtjänar skit.

jag sa 8-10 folk håna mig men åker nog inte ut tror mitt 8-10 tips blir rätt
Citera
2023-04-10, 15:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Bedrövligt att se. Men heder åt hif klacken som orkade sjunga och heja fram laget. En djävla resa t/r för se en match… tur det gick på Discovery…
Citera
2023-04-10, 15:54
Medlem
MarlonBrandys avatar
Överraskad att vi inte fick stryk av maktfaktorn HIF idag, men det verkar som att ex-allsvenskarna saknar både tyngd och speed. Tror att Gefle hade pluskilo och pluscentimeter på motståndet.

Men jävlar vad nära det var att HIF tog ledningen strax före vårt mål. Skott i ribban från nära håll. Men nåja, sett över hela matchen hade vi fler chanser.

Det som talar för både HIF och GIF i serien är att försvaren ser ganska solida ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in