2023-02-14, 10:37
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det finns en kanal på Youtube där en man intervjuar missbrukare, prostituerade osv. Soft white underbelly tror jag den heter. Lyssna på de kvinnliga narkomanerna... Nästan alla har blivit våldtagna när de var unga vilket fick dem att börja knarka.

Killar som börjar knarka vad beror det på är det också sexbrott som är orsaken.
Citera
2023-02-14, 10:39
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Visst du har säkert rätt och jag är inte speciellt kunnig inom området. Så mina ord är enbart som lekman och har ingen vetenskaplig grund alls utan det är bara vad jag personligen tycker.

Jag har inte heller någon "vetenskaplig grund" jag har bara mina egna erfarenheter och alla jag träffat på gatan, i smutsiga förortslägenheter, på parkbänkar och i fängelset... Om man faktiskt väljer att lyssna på folk med erfarenheter istället för att raljera som ett rövhål så kan man faktiskt berika sin syn på världen.

Många skribenter här inne vet inte vad de pratar om. De ser dumpen som ett hinder för deras sexualitet eller ideologi. De kan inte sätta sig in i hur offren känner sig och de vill inte lyssna för det skulle skära sig mot deras förutfattade meningar.

De skulle behöva ändra uppfattning. Och det är ju otrevligt och jobbigt. Jag tror inte det går att omvända såna människor som Qstar och Gynekologstolen, men genom att berätta om mina erfarenheter och ta debatten kanske man kan så ett frö hos NÅGON i alla fall.
Senast redigerad av Mindbreath 2023-02-14 kl. 10:44.
Citera
2023-02-14, 10:39
Medlem
Citat:
Du förstår att du inte får fripass att förminska bara för att du säger "nu vill jag inte förminska"? Du framstår ändå som en röv. Att bli våldtagen är ett TRAUMA. Det är inte någon liten jobbig händelse som man glömmer och går vidare från. Det påverkar en djupt och om man inte får professionell hjälp att bearbeta detta trauma så kan det sätta spår hela livet.

Dessutom kan det bli en snöbollseffekt. Våldtäkten leder till ångest som leder till destruktiva beteenden. Om du går och pratar med kvinnliga heroinister så bär väldigt många på traumatiska sexuella händelser. Det finns en kanal på Youtube där en man intervjuar missbrukare, prostituerade osv. Soft white underbelly tror jag den heter. Lyssna på de kvinnliga narkomanerna... Nästan alla har blivit våldtagna när de var unga vilket fick dem att börja knarka.

Det går inte att jämföra ett frivilligt samlag mellan vuxna, med ett övergrepp. I mitt fall var det övergrepp som 13 åring > alkohol > cannabis och extacy > heroin > ännu mer sexuella övergrepp och fängelse. Det blir en våldsam spiral som sätts igång av traumat i barndomen.

Jag kan tycka att har man inte gått vidare från en traumatisk händelse efter 40 år sa har man helt andra problem än den traumatiska händelsen i sig.
Citera
2023-02-14, 10:41
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Killar som börjar knarka vad beror det på är det också sexbrott som är orsaken.

Alla som börjar med tyngre droger för det för att de har ett hål att fylla. Det kan absolut vara sexuella övergrepp hos män också. Eller så är det en trasig uppväxt i allmänhet. Eller så är det en närstående som dött... Det är lite mer stigma att prata om sexuella övergrepp som män så det finns nog ett stort mörkertal där.
Citera
2023-02-14, 10:43
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag kan tycka att har man inte gått vidare från en traumatisk händelse efter 40 år sa har man helt andra problem än den traumatiska händelsen i sig.

Ja, alla har rätt till en åsikt. Men din åsikt förändrar inte vad PTSD är och hur det yttrar sig de som blivit offer för övergrepp.
Citera
2023-02-14, 10:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ibland har man verkligen undrat. Nu skall man inte skratta åt sexoffer men ibland är det svårt. Läste på Dumpen om en kvinna som är 59 år och hon skrev att hon mått dåligt hela sitt liv och har svårt att sköta ett arbete för att hennes kille tvingade henne till analsex när hon var 17 år. Tycker en gemensam nämnare för många sexaoffer är att dom ältar händelsen i all evighet och sedan skyller deras misslyckande liv på det som hände. Nu vill jag inte förminska sexoffer men det finns något som heter släpp och gå vidare. Alla har vi väl råkat illa ut på ett eller annat vis. Sexoffer har inte ensamrätt på den känslan och många andra upplevelser är lika hemska. Ursäkta mina hårda ord till alla er som blivit drabbade.

Det finns ingen rimlighet i att Dumpen uppmuntrar en man tycka synd om sig själv och hänga ut en kvinna bara för att han själv gått med på en avsugning. Att nära ältandementaliteten och självömkan är inte bra. Trams är däremot precis vad det är.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-02-14 kl. 10:50.
Citera
2023-02-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ja, alla har rätt till en åsikt. Men din åsikt förändrar inte vad PTSD är och hur det yttrar sig de som blivit offer för övergrepp.

Som sagt, lider man av PTSD för att man fick en kuk i arslet av sin pojkvän för 40 år sen har man helt andra problem.
Men jag skulle inte vara det minsta förvånad om den kvinnan haft ett relativt problemfritt liv med familj och karriär utan större påverkan från den händelsen med annat än att den passerar som en flyktig tanke när hon blir påmind. Tex som när hon läser Dumpen.
Citera
2023-02-14, 11:00
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Min erfarenhet av missbrukare det är att dom flesta har en bokstavskombination typ ADHD i botten och det är den som är orsaken till missbruket. Att dom flesta är sexoffer det tror jag är fel. Men som sagt det är bara min personliga åsikt.
Citera
2023-02-14, 11:00
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Som sagt, lider man av PTSD för att man fick en kuk i arslet av sin pojkvän för 40 år sen har man helt andra problem.
Men jag skulle inte vara det minsta förvånad om den kvinnan haft ett relativt problemfritt liv med familj och karriär utan större påverkan från den händelsen med annat än att den passerar som en flyktig tanke när hon blir påmind. Tex som när hon läser Dumpen.
Mänskligheten har genomlidit krig och elände ända in i modern historia och ändå kunnat leva vettiga liv i efterhand.

Dumpen riskerar i vissa fall att uppmuntra ett ältande hos vuxna om är osunt och skapar svaga människor.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-02-14 kl. 11:02.
Citera
2023-02-14, 11:04
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Min erfarenhet av missbrukare det är att dom flesta har en bokstavskombination typ ADHD i botten och det är den som är orsaken till missbruket. Att dom flesta är sexoffer det tror jag är fel. Men som sagt det är bara min personliga åsikt.

Ja, många män med åsikter i den här tråden. Och som sagt, jag hyser inga illusioner att kunna omvända någon. Men jag måste ändå dela med mig av mina ERFARENHETER från verkligheten som en motpol mot alla "åsikter".
Citera
2023-02-14, 11:09
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ja, många män med åsikter i den här tråden. Och som sagt, jag hyser inga illusioner att kunna omvända någon. Men jag måste ändå dela med mig av mina ERFARENHETER från verkligheten som en motpol mot alla "åsikter".
Det är bra att du påpekar din åsikt. Fortsätt med det. Personligen är jag ganska mottaglig för fakta och statistik. Flum och oseriöst tyckande är sådan som går bort direkt. Tyvärr är det mycket sådant man läser på Dumpen. Därför läser jag inget inte där längre.
Citera
2023-02-14, 11:11
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Mänskligheten har genomlidit krig och elände ända in i modern historia och ändå kunnat leva vettiga liv i efterhand.

Dumpen riskerar i vissa fall att uppmuntra ett ältande hos vuxna om är osunt och skapar svaga människor.

Har du ens öppnat en historiebok? Har du läst om första världskriget, andra världskriget, Vietnamkriget, konflikten i Kongo, Jugoslavien osv... Du kan knappt läsa en mening innan du stöter på soldater med PTSD som fått hela sina liv förstörda på grund av traumat de utsatts för. Tror du att det var annorlunda under 30 åriga kriget eller Napoleonkrigen? Tror du inte de få soldaterna som återvände drömde mardrömmar och hade ångest?

Trauman leder till psykisk ohälsa. Att du pratar om att "älta" är bara för att du vill förminska människor som lider. De svenska soldaterna med PTSD från kongokonflikten, skall de också sluta älta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in