2023-02-13, 22:30
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Dumpen har en ganska dåligt ovana att i majoriteten av fallen inte publicera hela loggar dvs de kanske publicerar den ena fiskaren men inte de andra gäddan varit i kontakt med eller så är de kraftig nedkortade. Det i sig gör ju att en konversation helt kan sättas ur sin kontext och man kan glatt hävda att de aldrig tar kontakt eller att de pratat med 14 andra barnkonto. Inte för jag försvarar gäddorna på något vis, men ska man hänga ut folk tycker iallafall jag att man ska publicera hela materialet så det Dumpen faktiskt hävdar (t.ex att de varit i kontakt med flera barnkonton) kan objektivt kontrolleras..

https://dumpen.se/2022/07/20/micke-hade-inte-forstatt-att-halla-tungan-i-mun-napp-122/

42 sekunder in i klippet har de klippt bort en väldigt intressant sekvens, vad fan hände lixom
Citera
2023-02-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
https://dumpen.se/2022/07/20/micke-hade-inte-forstatt-att-halla-tungan-i-mun-napp-122/

42 sekunder in i klippet har de klippt bort en väldigt intressant sekvens, vad fan hände lixom

Asså…begår inte Patrik övergrepp i den där videon?
Ganska säker på att det är olagligt att med våld hindra någon från att kliva in i sin egen bil
Senast redigerad av Qstar 2023-02-13 kl. 22:53.
Citera
2023-02-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike

Ja det krävs ju ingen raketforskare för att förstå att det klipps och klistras för att gynna ens argument. Det är så som gammelmedia har jobbat i årtionden.
Citera
2023-02-13, 22:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Ja det krävs ju ingen raketforskare för att förstå att det klipps och klistras för att gynna ens argument. Det är så som gammelmedia har jobbat i årtionden.
Bristen (snarare totala avsaknaden av) på objektivitet är enligt mig ett av de absolut största problem med Dumpen.
Citera
2023-02-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om man samtidigt tycker att det är fel att agera som Dumpen, kan man inte kompensera genom att göra samma. Dessutom om man tror det är olagligt eller i alla fall en gråzon, så gör man inte så. Kör igång själv vetja.

Men vafan har ni inte några motförslag om hur man kan göra istället för hur dumpen gör.
Sitter ni bara och tjurar och hatar utan egna ideer?
Gynekologstol, vad säger du?
Citera
2023-02-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Men vafan har ni inte några motförslag om hur man kan göra istället för hur dumpen gör.

Det har getts flera alternativa lösningar på problemet.
Den vanligaste och mest självklara är utbildning och information.
Eftersom det är ett problem som kräver en långsiktig lösning.

Predatorerna försvinner inte för att man jagar dem.
Antalet offer minskar dock om man utbildar/informerar barn och föräldrar om riskerna på internet.
Citera
2023-02-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Asså…begår inte Patrik övergrepp i den där videon?
Ganska säker på att det är olagligt att med våld hindra någon från att kliva in i sin egen bil
Hahahhaha e du dum på riktigt.

Ring och snacka med åklagaren vart focus ligger, slemmig gädda eller att nån står ivägen vid bildörren.

Nä nu är nii för många gäddor här i tråden, kanske skulle ni starta en egen tråd, den kunde heta.

Jag vill ligga med barn.
Gör det

Och glöm inte att mejla era lokala politiker så ni kan göra nya lagar.
Så får vi se hur det går.
Citera
2023-02-13, 23:00
Medlem
Citat:
Hahahhaha e du dum på riktigt.

Ring och snacka med åklagaren vart focus ligger, slemmig gädda eller att nån står ivägen vid bildörren.

Nä nu är nii för många gäddor här i tråden, kanske skulle ni starta en egen tråd, den kunde heta.

Jag vill ligga med barn.
Gör det

Och glöm inte att mejla era lokala politiker så ni kan göra nya lagar.
Så får vi se hur det går.

Ytterligare ett bevis på hur intelligenta dumplingar är. Klassisk tomte.
Nu stod han ju inte bara i vägen för dörren. Han aktivt med våld hindrade honom från att öppna den.
Citera
2023-02-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Det har getts flera alternativa lösningar på problemet.
Den vanligaste och mest självklara är utbildning och information.
Eftersom det är ett problem som kräver en långsiktig lösning.

Predatorerna försvinner inte för att man jagar dem.
Antalet offer minskar dock om man utbildar/informerar barn och föräldrar om riskerna på internet.

Jasså, du menar att man kan skriva förslag här på ett anonymt forum, och sen kommer justitieministern och skolministern förbi och samlar in förslagen?

Är det så du tänker?

Ingen ide om att genomföra dina egna förslag?
Citera
2023-02-13, 23:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag tycker att det fungerade bättre innan incestpaniken på 1980-talet, så jag föreslår att man gör som man gjorde då. Jag har aldrig förstått vad problemet med snuskgubbar som sitter och skriver skit till fjortisar är.
Citera
2023-02-13, 23:22
Medlem
Citat:
Vi skulle kanske författa en liten varningstext om precis det du skrev nyss.

Sen turas vi om att tposta den här vart 10e inlägg, bara så at tman inte glömmer bort att här är alla gäddor samlade..

Kanske såhär

För nytillkomna läsare-en varning
Här i tråden finns fullt med fula gubbar eller gäddor.
De snackar ofta om att det är okej med de yngsta tonåringarna, gärna 15.1 år.
De försöker normalisera jakten på barn eller så försöker de lägga ut rökridåer eller liksom grumla debatten om barns rättigheter till skydd.
Kopiera och lägg in denna varningstext om du ser för mycket gädderier.

Jag varken ful eller gädda. Vad är din ursäkt?
Tyvärr förefaller du bortom räddning.

Får du vara uppe så här dax förresten?
Senast redigerad av Qstar 2023-02-13 kl. 23:27.
Citera
2023-02-13, 23:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Alltså, det är faktiska gäddor du pratar med. De har knappast intresse av det. De hänger här för att skapa irrelevanta diskussioner och måla upp en illusion av att det skulle finnas gråzoner. Se det som en slags undanmanöver. En smokescreen.
Nämn en här på Flashback som har blivit uthängd av Dumpen. Du kan ju även nämna någon som har skrivit att de brukar ragga fjortisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in