2023-02-13, 21:47
Medlem
Ganonitos avatar
Går vinstpengarna till välgörenhet precis som när det är kändisspecial i Postkodmiljonären?
Citera
2023-02-13, 22:01
Medlem
Jonas Von Essen nästa vecka. Han lär ju inte i alla fall ha tid att gå ut på sina minnespromenader för att hitta rätt svar med en svarstid på 5 sekunder.
Citera
2023-02-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jonas Von Essen nästa vecka. Han lär ju inte i alla fall ha tid att gå ut på sina minnespromenader för att hitta rätt svar med en svarstid på 5 sekunder.
Knappast.

Såg dock i trailern att han verkade briljera även i detta program . Mannen är ett levande uppslagsverk.
Citera
2023-02-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Går vinstpengarna till välgörenhet precis som när det är kändisspecial i Postkodmiljonären?
Jag har fattat det som att pengarna går till välgörenhet ja .
Citera
2023-02-13, 22:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har fattat det som att pengarna går till välgörenhet ja .

Förklarar varför det är så lätta frågor då. Om Kanal 5(?) verkligen var seriösa med att väcka programmet till liv igen ska det vara som i originalversionen på Tv4 med Magnus Härenstam, att det är privatpersoner som tävlar.
Citera
2023-02-13, 23:05
Medlem
Citat:
Förklarar varför det är så lätta frågor då. Om Kanal 5(?) verkligen var seriösa med att väcka programmet till liv igen ska det vara som i originalversionen på Tv4 med Magnus Härenstam, att det är privatpersoner som tävlar.

Så speciellt lätta frågor tycker jag inte det är. I Jeopardy är det ju meningen att frågorna på den lägsta nivån ska vara lätta och bli lite svårare ju högre beloppet man kan vinna är i samma kategori.
Citera
2023-02-13, 23:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Så speciellt lätta frågor tycker jag inte det är. I Jeopardy är det ju meningen att frågorna på den lägsta nivån ska vara lätta och bli lite svårare ju högre beloppet man kan vinna är i samma kategori.

Men så är det ju i Postkoden också. Lätta frågor på de lägre nivåerna och svårare på de högre. Förutom när det är kändisspecial. Då är frågorna lätta för nivån. Just för att det är till välgörenhet.
Citera
2023-02-13, 23:32
Medlem
Citat:
Men så är det ju i Postkoden också. Lätta frågor på de lägre nivåerna och svårare på de högre. Förutom när det är kändisspecial. Då är frågorna lätta för nivån. Just för att det är till välgörenhet.

När vanligt folk ställer upp i frågesport är det väl oftast personer som anser sig vara bra på frågesport eller mer allmänbildade än snittet som tävlar eller så har de närstående eller bekanta som anser det. När kändisar ställer upp kan det vara vilka stolpskott som helst som t.ex. Janne Josefsson och Cecilia Frode som tävlar.
Citera
2023-02-13, 23:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
När vanligt folk ställer upp i frågesport är det väl oftast personer som anser sig vara bra på frågesport eller mer allmänbildade än snittet som tävlar eller så har de närstående eller bekanta som anser det. När kändisar ställer upp kan det vara vilka stolpskott som helst som t.ex. Janne Josefsson och Cecilia Frode som tävlar.

Just eftersom det är till välgörenhet så tenderar frågorna att vara enklare än genomsnittet. Åtminstone i Postkoden. Ska väl dock erkänna att jag inte sett nya Jeopardy än utan går bara på vad folk sagt i den här tråden.
Citera
2023-02-14, 00:19
Medlem
Citat:
Jeopardy kommer aldrig nånsin bli som på Härenstams tid . Men jag håller absolut med om det vore mer seriöst om vanliga privatpersoner deltog .

Har väl egentligen inget emot kändisspecialer men räcker gott och väl att man har det nån gång ibland .
Citera
2023-02-14, 15:30
Medlem
rikastistorstans avatar
Doreen ska ändå ha kredd för att hon lyckades stava sitt eget namn rätt!
Citera
2023-02-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Knappast.

Såg dock i trailern att han verkade briljera även i detta program . Mannen är ett levande uppslagsverk.

Det kunde ju ha gett honom lite motstånd i alla fall istället för en random neger och nån random kåt slyna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in