Lite lustigt att det ibland kommer superlätta frågor på det högsta beloppet i en kategori, då det rimligen borde vara lätta frågor på den första frågan och sen gradvis svårare för varje fråga i en kategori. T.ex. vem valdes till statsminister är 2006 låg på högsta beloppet i den kategorin, det vet väl nästan alla att det var Reinfeldt som blev.
Hursomhelst är Jonas von Essen riktigt bra på mycket, men hade det inte varit för att tredje ronden har mycket högre belopp än de första två plus att han fick alla dubbelchanserna hade lika gärna Stefan eller Erik kunnat vinna den semifinalen.
Jag trodde på förhand att det skulle bli rena utklassningen och det blev det men inte av den jag trodde, fanken så vass
hon var Anna Charlotta, kunde t o m basisten i Metallica.
Jag hade faktiskt henne som favorit. Imponerade i kvarten.
Sen hade förmodligen Patrik fått psykiska men efter sin kvart.
Risk att han aldrig blir sig lik igen. (9x6=45)
Vilken insats av Jonas, visste från början att han skulle vinna men vilken prestation. Blir svårt att klå hans poäng framöver.
Har dock aldrig fattat hans "minnespalats" där han hämtar sin information. Jag fattar ifall man kan saker som största länder, flaggor osv. Men känns som att han har kunskap om allting.