Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Det tror inte jag men det blir en väldigt ot diskussion men vi kan enas om att det finns div supervapen som har gjort klassiskt krig fullständigt överflödiga skulle jag tro. Ja tänkte på vårt gamla skyddsrum med under gymnasieskolan och det var ju fallfärdigt redan när jag gick i skolan.

Undra vad dom ens är byggda för att klara....
Ja, precis. Risken är att om Putte och hans angehang känner sig pressade, så tar de till kärnvapen osv. för att "vinna till varje pris". Hitler ville ju sätta allt ur spel, när han insåg att spelet var förlorat. Putte verkar vara lika vansinnig han. Men utifrån hur situationen nu ser ut, så kan vi lika gärna bli ihjälskjutna av någon förlupen kula från kriminella eller dö i ett terroristdåd från islamistiska fundamentalister som är arg över att Rasmus har bränt böcker. Eller så kommer det en ny aggressiv pandemi och tar kol på oss. Eller så kollapsar miljön under klimathotet. Den som lever får se hur den kommer dö, om den hinner märka det dvs. Under tiden får vi först och främst försvara/skydda våra barn. Och sedan får vi vuxna göra en insats och försvara varandra och landets gränser. Eller göra våra insatser i civilförsvaret.
men skyddsrummen behöver fan ses över...