Citat:
Ursprungligen postat av
Saxomophon
Tänk att den här tråden fortfarande lever... Jag är inget fan av SD, röstar M, men ärligt talat skiter jag fullständigt i vem som ligger med vem, är otrogen, har vilken fetisch, klär sig som det andra könet eller stoppar vad i vilket hål så länge personen ifråga har samtycke från eventuella deltagare, inget olagligt görs och personen ifråga i övrigt sköter sitt jobb och betalar sin skatt. 50-talet ringde nyss och ville ha sin moralpanik tillbaka, går det att ordna?
Den lever för att det handlar om att förstöra karriären för ett potentiellt hot mot vänstern. PP är stor på sociala medier, och har generellt gjort ett bra jobb att profilera sig som en norrländsk light-version av Hanif Bali. Nån frågade varför jag är ”besatt” av att försvara PP här, vilket jag inte är. Jag skiter fullständigt i vad han gör på fritiden, däremot är det problematiskt ur ett demokratiskt perspektiv när andra inte respekterar gränserna för privatliv och rätt till integritet hos politiskt aktiva.
Det är svårt nog idag att få intelligenta vettiga människor att våga eller vilja ge sig in i partipolitiken, bara att titta på kvaliteten på diverse riksdagsledamöter. Jag tar själv hellre någon som levt, som skaffat olika typer av erfarenheter, som gått på minor, som tänjt på gränser och tänkt nya tankar - än incel-Martin som gått igenom livet som ett jävla helgon och aldrig tänkt en originell tanke.