2023-02-12, 16:46
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Nu kommer ju inte jag hamna i en sån rättegång. Inte hon heller.
Nog står hon väl för sina handlingar. Hon tycker säkert själv i efterhand att det var dumt gjort. Men i stunden var det inte det. Eftersom hon förmodligen inte fick de signalerna från killen vid tillfället. Men hon stängde ner sin sida. Det säger ju nåt.
Och som sagt fortfarande…KILLEN ÄR FÖR FAN VUXEN ! Har inte han något eget ansvar alls?

Det vet vi inte än men hon kommer med största sannolikhet bli anmäld. Vi får se vad som händer då. Om så sker så kommer inte situationen för hennes del se bra ut rent rättsligt hur mycket du än vill vrida och vända på det.

Ja, hon stängde ned sin verksamhet av en anledning eftersom hon förstår att det inte finns något att försvara. Hon vet att hon är helt körd och det med sina egna handlingar. Hon fick inga signaler eller svar från honom alls vilket i det här fallet är problemet. Hade han tackat ja och beklagat sig efter hade jag varit lika skeptisk som du.

Du kan skrika hur mycket du vill om att han "är vuxen". Han åkte inte dit för att ta en kopp kaffe och mysstund, det var för övrigt ingen tinderdejt heller. Han var där i egenskap av patient och det finns inga som helst rimliga anledningar att försvara hennes beteende, hur vuxen han än må vara.
Citera
2023-02-12, 16:47
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du gör dig enbart till åtlöje och visar klart och tydligt vilken okunskap du besitter.

Ja, du bevisar ju din fantastiska argumentation och "kunskap" genom ditt intetsägande svar i form av en oneliner.
Citera
2023-02-12, 16:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du kan väl inte göra honom helt ansvarslös för att han fick en skön avsugning. På hennes hemsida står klart och tydligt att kramterapi är en behandlingsform. Mannen kan väl läsa eller är han helt jävla menlös den stackaren. Varför väljer han en massör om han nu är livrädd för beröring. Han blev sexuellt utnyttjad när han var fyra år och nu älta det när han är vuxen är enbart tramsigt. Släpp det och gå vidare. Personligen tror jag han har en massa andra diagnoser som inte beror på att han blev utnyttjad som fyraåring. Han behöver troligtvis professionell hjälp av en utbildad psykolog. Springa till Sara och Dumpen direkt efteråt är ju enbart löjligt och oerhört korkat i min värd. Hon gjorde inte avsugningen för att göra honom illa utan hon ville ge honom en trevlig stunds avkoppling. Troligtvis hade hon fattat tycke för honom och tolkade att han också var intresserad. Att då vilja förstöra denna kvinnans liv luktar borderline lång väg.

Oralsex mellan två vuxna människor i samtycke är inte ens olagligt, så vad är det egentligen som Dumpen hänger ut? Dumpen ska vad jag vet hänga ut vuxna som söker sex med barn, men i och med detta kan dom ju lika gärna spränga femtonårsgränsen och börja trolla även vuxna som söker sex med myndiga fast unga, eller sexsökare i allmänhet. Men det har ju Dumpen i och för sig redan sagt vid minst en konfrontation, att det vore lika fel även om det är en som fyllt 15. Så vips kan Dumpen hänga ut vem de själva uppfattar som moraliskt klandervärd även om, personen inte gjort något olagligt eller haft några kriminella avsikter överhuvudtaget.
Citera
2023-02-12, 16:49
Medlem
Citat:
Nu blev jag nyfiken. Vilken lagstiftning har tillkommit pga #metoo?
Sexuella trakasserier var inte speciellt ok före #metoo heller. Det enda den rörelsen gjorde var ju att sätta ljus på hur utbrett beteendet var på arbetsplatser. Drabbade i beroendeställning lät det passera för att de var rädda om jobbet.
Problemet hade inte funnits om människor hade haft lite mer integritet. Det gäller både offer och utövare.
Det är lite väl OT men ok, inlägget får tas bort om moderator tycker så. Diskrimineringslagstiftningen skärptes, fackföreningarna formulerade tydligare åtgärdsplaner och flera ger mer stöd till utsatta på arbetsplatsen (vilket är en stor del av livet) samtyckeslagen kom liksom tydliga formulerade utbildningsmål i skolverkets dokument. Finansiering till ungdomsmottagningar och kvinnojourer ökade och framför allt medvetandegjordes många, främst äldre, om att vissa beteenden inte är okej. För de flesta yngre män, som jag själv, blev det en ögonöppnare om hur programmerad man är att använda visst språkbruk och hur kvinnor i min mammas generation haft det och hur det dröjer kvar. Att vi inte ska reproducera skiten samt lägga skulden där den hör hemma, inte leta hos kvinnor efter klädsel eller beteende vi kan skylla på, utan hos dem som faktiskt sexualiserar sina arbetskamrater, skolkamrater eller personer i allmänhet.
Citera
2023-02-12, 16:50
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Eh…hade du läst artikeln så hade du sett att Fredrik började gå hos terapeuten 2021.
Fanns Dumpen ens 2021?

"Med de orden började min kontakt med “Fredrik”.
Det var sommaren 2021 som vi inledningsvis kom i kontakt med varandra."

Finns att läsa i artikeln. Kontakten har varat sedan dess. Dumpen kom live 2021 i maj. De har haft andra projekt innan detta också.

Edit: Skrev augusti men detta var felaktigt.
Senast redigerad av Tourni 2023-02-12 kl. 16:53.
Citera
2023-02-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon verkar helt sakna gränser. Vilket ju är skadligt för de som hon vill hjälpa genom att ha sex med eller våldta, vilket det nu är. Men även om han nu har blivit utsatt för våldtäkt eller sexuella övergrepp som barn så är det inte Dumpens sak. Jag blir rent av arg när de gör så här för det försvårar för dem att nå målet att se till att grooming blir en polissak och att de får brottsprovocera.

Hon skriver till "Fredrik":

Fredrik: Är det normalt det som hände igår? Eller var det bara något som hände oss?

J: Normalt vill jag inte säga att det är. Men unikt. Det händer ibland när jag känner att det funkar. När man är på samma frekvens. Jag har själv läkt mycket på det sättet. Det blir ju en omprogrammering på djupet. På många plan. Lyckokänsla, bekräftelse. Man läker snabbare.

Som jag sa, jag har vissa klienter som får en njutningsfull helkroppsmassage. Men då är jag mer massör än deltagare. Jag tycktes det kändes rätt att göra. Tänkte inte. Kändes det fel för dig?

Fredrik: Väldigt unik upplevelse. Men hur hjälper jag dig?

J: Du hjälper mig genom att göra mig en bättre "hjälpare". Om min intuition visade mig rätt. Att det blev en positiv reaktion i dig. Att jag kunde hjälpa dig. Jag måste själv släppa min murar för att kunna hjälpa direkt från hjärtat. Jag kunde det igår. Så du hjälpte min "lilla flicka" att våga. All läkning är ett samspel.
Frekvens, unikt men händer ibland, hjälpare, brrr....
Citera
2023-02-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Det vet vi inte än men hon kommer med största sannolikhet bli anmäld. Vi får se vad som händer då. Om så sker så kommer inte situationen för hennes del se bra ut rent rättsligt hur mycket du än vill vrida och vända på det.

Ja, hon stängde ned sin verksamhet av en anledning eftersom hon förstår att det inte finns något att försvara. Hon vet att hon är helt körd och det med sina egna handlingar. Hon fick inga signaler eller svar från honom alls vilket i det här fallet är problemet. Hade han tackat ja och beklagat sig efter hade jag varit lika skeptisk som du.

Du kan skrika hur mycket du vill om att han "är vuxen". Han åkte inte dit för att ta en kopp kaffe och mysstund, det var för övrigt ingen tinderdejt heller. Han var där i egenskap av patient och det finns inga som helst rimliga anledningar att försvara hennes beteende, hur vuxen han än må vara.

Det kommer naturligtvis bli nerlagt medan förundersökningsledaren garvar skiten ur sig bakom stängd dörr. Men jag tvivlar på att grabben anmäler.
Och du kan fortsätta behandla honom som en oskyldig liten pojke. Stackars liten.

Jag försvarar inte hennes beteende. Jag försvarar inte hans heller.
Jag dömer dem inte heller.
Jag konstaterar bara kallt att det inte finns något offer i den här löjliga historien.
Citera
2023-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det kommer alltid att finnas problemflickor, och givetvis så ska de inte har några priviliegier som andra inte har. Givetvis så ska de hålla ingångna avtal, och om de anklagar någon för något så ska de givetvis kunna bevisa det.
Tror inte "problemflickorna" har privilegier, herregud tvärt om antagligen. problempojkar och problemflickor är inte dina att använda sexuellt för att de typ skär sig, hur tänker du människa? Hur tror du de här problembarnen skapas? För inte fan är det enbart en diagnos utan sårbarhet som utnyttjats av såna som dig, det är en gemensam faktor hos många. Dumpen visar väl det ganska tydligt med sina vittnesmål. Jag antar att din nihilistiska inställning är kronisk så jag sparar mer ingående argumentation får de som faktiskt ser problemet med att utnyttja unga.
Citera
2023-02-12, 16:56
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Det kommer naturligtvis bli nerlagt medan förundersökningsledaren garvar skiten ur sig bakom stängd dörr. Men jag tvivlar på att grabben anmäler.
Och du kan fortsätta behandla honom som en oskyldig liten pojke. Stackars liten.

Jag konstaterar bara kallt att det inte finns något offer i den här löjliga historien.

Tror personligen det blir en anmälan.

Ja, då får vi vara ense om att vara oense. God kväll.
Citera
2023-02-12, 16:58
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:

Jo det det finns ett stort offer och det är kvinnan. Hennes namn och verksamhet är nu fullständigt ödelagt tack vare att Dumpen har publicerat henne på Dumpen.
Citera
2023-02-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
"Med de orden började min kontakt med “Fredrik”.
Det var sommaren 2021 som vi inledningsvis kom i kontakt med varandra."

Finns att läsa i artikeln. Kontakten har varat sedan dess. Dumpen kom live 2021 i maj. De har haft andra projekt innan detta också.

Edit: Skrev augusti men detta var felaktigt.

Ok, såg det också nu. Men undrar då osökt varför han kontaktar dem redan då?
Förefaller som han skickar ut spröt lite överallt i jakt på hjälp eller bekräftelse.
Hursomhelst så verkar han inte vara vid sina sinnes fulla bruk.
Ligger förmodligen mer bakom än bara ett trauma från 4-års ålder.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-12 kl. 17:30.
Citera
2023-02-12, 17:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ok, såg det också nu. Men undrar då osökt varför han kontaktar dem då?
Förefaller som han skickar ut spröt lite överallt i jakt på hjälp eller bekräftelse.
Hursomhelst så verkar han inte vara vid sina sinnes fulla bruk.
Ligger förmodligen mer bakom än bara ett trauma från 4-års ålder.

Har kvinnan fått möjlighet att berätta sin version innan hon blev uthängd på Dumpen? Nej troligtvis inte. Att publicera denna story utan att avslöja vem kvinnan är, det är en sak, men att bara ge versionen från den ena personen och utan att höra den ande men ändå identifiera och stämpla den andre som sexualförbrytare är inte okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in