2023-02-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
t den här mannen hade en hel kyrkogård i källaren.

Vad menar du med det där? Eller vad har jag missat?
Citera
2023-02-12, 15:36
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
FRÅN ARTIKELN I TS:

”För Sara blev det tydligt, i takt med att utredningen växte, hur många som under åren misstänkt att något inte stod rätt till hemma hos henne.

Det är något som gör henne ledsen idag – att det är så många som vetat men inte gjort något förrän hennes väninna skrev ett anonymt brev till polisen.”

Samtidigt framgick ju att hon kallats till många samtal hos soc, just utifrån oro angående hennes och Håkans familjesituation.

Men det är givetvis svårt för andra att ingripa när den som blir utsatt själv inte medverkar/klarar av att medverka.
Citera
2023-02-12, 15:37
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vad menar du med det där? Eller vad har jag missat?
Det var inte menat bokstavligt utan en lek på uttrycket skelett i garderoben.
Citera
2023-02-12, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Samtidigt framgick ju att hon kallats till många samtal hos soc, just utifrån oro angående hennes och Håkans familjesituation.

Men det är givetvis svårt för andra att ingripa när den som blir utsatt själv inte medverkar/klarar av att medverka.

Artikeln beskriver sista mötet, då är hon INTE avlyssnad

Citat:

Plötsligt går en av socialsekreterarna ut ur rummet. Den andra, en kvinna som Sara aldrig sett förut, vänder på ett kollegieblock och håller upp det mot Sara.

Där står: ”Är du avlyssnad?”.

Nej, det är hon inte. Diktafonen sambon skickade med henne, för att spela in allt som sägs när han inte är med, är kvar i bilen.

Sara får veta att i rummet bredvid sitter poliser. Utan hennes vetskap har en polisutredning påbörjats. Om hon bara vågar berätta den här gången så kommer de direkt åka och gripa sambon.

Den här majdagen blir första gången som Sara gläntar på dörren. Och ut flödar nio års tortyr.
Slut citat.
Citera
2023-02-12, 15:57
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Artikeln beskriver sista mötet, då är hon INTE avlyssnad

Citat:

Plötsligt går en av socialsekreterarna ut ur rummet. Den andra, en kvinna som Sara aldrig sett förut, vänder på ett kollegieblock och håller upp det mot Sara.

Där står: ”Är du avlyssnad?”.

Nej, det är hon inte. Diktafonen sambon skickade med henne, för att spela in allt som sägs när han inte är med, är kvar i bilen.

Sara får veta att i rummet bredvid sitter poliser. Utan hennes vetskap har en polisutredning påbörjats. Om hon bara vågar berätta den här gången så kommer de direkt åka och gripa sambon.

Den här majdagen blir första gången som Sara gläntar på dörren. Och ut flödar nio års tortyr.
Slut citat.

Jo, jag såg det. Men om hon pallat hade hon kanske kunnat skriva en lapp till soc tidigare.
Hur hade hon tänkt förklara för Håkan-cp att hon lämnat diktafonen i bilen? Han skulle antagligen våldtagit henne i tre dygn om det uppdagades.
Citera
2023-02-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Även om läraryrket tappat rejält i status är det knappast white trash-människor som jobbar inom det yrket. Det kräver trots allt några år på universitet.

Jag tror mer på någon defekt i hjärnan. Hur som helst är det något som inte står rätt till. Om anklagelserna stämmer är han bara ett eller två steg från Fritzl-nivå.
S*derman är ju ett gammalt Roslagsnamn. Han kanske är av någon inavlad skärgårdssläkt.
Citera
2023-02-12, 16:10
Medlem
Jag kan till 100% garantera att det är han!
Citera
2023-02-12, 16:16
Medlem
GM måste ju fått en sexuell kick av detta, det är mer än det klassiska kontrollbehovet och svartsjukan... 10 år är för lite... Han måste ha varit jäkligt manipulativ. Undrar i fall han gjort något i sin lärarroll med... kanske är en före detta elev som blev hans sambo... skulle inte förvåna mig.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2023-02-12 kl. 16:22.
Citera
2023-02-12, 16:23
Medlem
En jovialisk, blekfet tönt som går hem, spöar upp och våldtar frugan... Hade man ju inte kunnat gissa på det mesiga yttre direkt. Om det finns någon rättvisa i världen så får han igen det i finkan.
Citera
2023-02-12, 16:33
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
S*derman är ju ett gammalt Roslagsnamn. Han kanske är av någon inavlad skärgårdssläkt.

En intressant teori. Åklagaren får helt enkelt göra en släktutredning.
Citera
2023-02-12, 16:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Tänkte direkt på den snarlika historian som kom fram för ett tag sedan, där var väl mannen inom försvarsmakten..?
Trodde först det var samma fall tills jag läste att gubbfan är lärare.
Citera
2023-02-12, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Camkaze
Jag kan till 100% garantera att det är han!

Utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in