2023-02-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Nu har hennes hemsida plockats ner. Nu är hennes verksamhet helt död för att en kund var missnöjd och tog hjälp av Sara och Dumpen. Det här känns inte bra alls. Stackars kvinna som nu står utan försörjning och allt hon kämpat för har varit helt förgäves.

Jag kan tycka att hon inte hade behövt ta ner den. Det är hennes eget val i så fall. Och är därmed inget offer i den meningen.
Personligen hade jag nog rått henne att chilla lite innan hon tog det beslutet. Låta det hela lugna ner sig lite.
Hon har ju egentligen inte gjort något fel, rent krasst. Och definitivt inget olagligt.

Att hon ska skuldbeläggas för en annan vuxen människas oförmåga att ta egna beslut är bara åt helvete.

Men hon kan säkert bara starta upp sidan igen när hon så önskar. Kanske är det också tanken.
Citera
2023-02-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så hon skulle då sälja sex genom att dra till sig personer med svåra psykologiska problem. Och få dem att köpa sex fast de tror att de få hjälp med sina problem.

Först manipulation och sen överrumplingssex.

Jag lägger ut möjliga alternativa (och fullt rimliga) teorier till hela den här minst sagt luddiga storyn.
Finns ingenting som säger att det killen berättar är sant.
Och vi vet absolut ingenting om bakgrunden till hur han ens kom i kontakt med den terapeuten.
Lär ju knappast varit hans psykologs rekommendation.

#MeToo är död. Dumpen har bara inte fattat det.
Citera
2023-02-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag lägger ut möjliga alternativa (och fullt rimliga) teorier till hela den här minst sagt luddiga storyn.
Finns ingenting som säger att det killen berättar är sant.
Och vi vet absolut ingenting om bakgrunden till hur han ens kom i kontakt med den terapeuten.
Lär ju knappast varit hans psykologs rekommendation.

#MeToo är död. Dumpen har bara inte fattat det.
#metoo är död för att avsikten med kampanjen nu till hög grad implementerats i samhället och lagstiftningen, Dumpens avsikt är liknande fast mer kategoriserat.
Citera
2023-02-12, 13:04
Medlem
Men vad i helvete!?

Var finns denna terapi, det låter precis vad jag är i behov av för att läka på djupet!

Skämt åt sido, jag tyckte dumpen gjorde bra saker men det där var ju något bland det löjligaste jag hört, typiskt svenskt moralbeteende.
Citera
2023-02-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
#metoo är död för att avsikten med kampanjen nu till hög grad implementerats i samhället och lagstiftningen, Dumpens avsikt är liknande fast mer kategoriserat.

Nu blev jag nyfiken. Vilken lagstiftning har tillkommit pga #metoo?
Sexuella trakasserier var inte speciellt ok före #metoo heller. Det enda den rörelsen gjorde var ju att sätta ljus på hur utbrett beteendet var på arbetsplatser. Drabbade i beroendeställning lät det passera för att de var rädda om jobbet.
Problemet hade inte funnits om människor hade haft lite mer integritet. Det gäller både offer och utövare.
Citera
2023-02-12, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Helt fantastiskt att en gränslös och självcentrerad individ som Jenny (Janne?) också kan hängas ut på Dumpen. Dessutom är relevanskriteriet uppfyllt. En person som varit utsatt för sexuella övergrepp som barn blir förledd av en professionell behandlare, som utger sig för att vara kvinna men som egentligen är transa, vilket är en gravt försvårande omständighet. Sara blir upprörd för att hon själv varit drabbad som barn och uthängningen av Jenny (Janne?) följer av denna koppling. Inga konstigheter alls. Utmärkt att verksamheten stoppas då Jenny (Janne?) uppger att hon tagit emot ett flertal som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn.

Dumpen kunde ha förvarnat om att den journalistiska gärningen kan komma att breddas men alla vet att Dumpen inte agerar skolat. Har man stöttat deras känslomässigt motiverade uthängningar tidigare, med allt vad det innebär av potentiella brister på rättssäkerhet, är det dubbelmoral att nu ta avstånd från en lika känslomässigt motiverad uthängning.

Du är en gravt försvårad omständighet, hon var tjej 1980 enligt SvBef
Citera
2023-02-12, 13:53
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Du är en gravt försvårad omständighet, hon var tjej 1980 enligt SvBef
Om nu så skulle vara fallet så gör det sak samma. Det enda på riktigt försvårande just nu är att jag tappade min daim som slog i vristen och gled in under spisen. Längesen jag var så känslomässigt involverad i något.
Citera
2023-02-12, 14:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Knappast ideologiskt. Du vill leva i ett samhälle fullt med kostsamma trasiga personer så länge du, som offer för dina hormoner och en mycket snäv mansbild har större rättigheter än alla andra kategorier i samhället? Okej...
Det kommer alltid att finnas problemflickor, och givetvis så ska de inte har några priviliegier som andra inte har. Givetvis så ska de hålla ingångna avtal, och om de anklagar någon för något så ska de givetvis kunna bevisa det.
Citera
2023-02-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Nu har hennes hemsida plockats ner. Nu är hennes verksamhet helt död för att en kund var missnöjd och tog hjälp av Sara och Dumpen. Det här känns inte bra alls. Stackars kvinna som nu står utan försörjning och allt hon kämpat för har varit helt förgäves.

Jag är verkligen besviken på detta handlande. Det handlar om två vuxna människor. Även om det till och med att begåtts brott har det ju inget att göra med huvudnäringen för Dumpen. De tappar verkligen i respekt och allt det de byggt upp har nu raserats. De kommer aldrig att kunna tvätta bort detta bottennapp.
Citera
2023-02-12, 14:39
Medlem
Dumpen tycks mena att de varnar för detta företag då hon söker klienter att behandla som har varit utsatta för sexuella övergrepp. Men det handlar om vuxna människor. Sen finns det ju alla möjliga som har klagomål på läkare, andra massörer, kristallhealing, försäljare av pulver för bantning, tabletter och oljor och gud och fan vet allt.

Att bredda sitt sökande och agerande mot andra personer än de som ger sig på barn är heeeeelt utanför ramarna. Jag är mycket besviken nu.
Citera
2023-02-12, 14:49
Medlem
Citat:
Dumpen tycks mena att de varnar för detta företag då hon söker klienter att behandla som har varit utsatta för sexuella övergrepp. Men det handlar om vuxna människor. Sen finns det ju alla möjliga som har klagomål på läkare, andra massörer, kristallhealing, försäljare av pulver för bantning, tabletter och oljor och gud och fan vet allt.

Att bredda sitt sökande och agerande mot andra personer än de som ger sig på barn är heeeeelt utanför ramarna. Jag är mycket besviken nu.

Jag hittar ingenstans att hon specifikt erbjudit behandling till folk utsatta för sexuella övergrepp.
Har du länk till den informationen?
Däremot såg jag en sida där hon betygsatts av tidigare klienter, de flesta verkar vara kvinnor, som gett henne väldigt bra betyg får man säga (4.8 av 5).

En lång lista av olika behandlingstyper presenteras, men ingenting om specifikt sexualbrottsutsatta.
Citera
2023-02-12, 15:14
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Så här står det om "Fredrik":

– Jag mår nog inte så bra.
Med de orden började min kontakt med “Fredrik”.
Det var sommaren 2021 som vi inledningsvis kom i kontakt med varandra.
Han berättade om sin barndom och hur han redan som fyraåring utnyttjades sexuellt.
Hans första förövare var en kvinna.

Från tablettpåverkan och ett totalt mörker har Fredrik lyckats ta sig upp. Med en känslomässig berg-och-dalbana som motvikt har kampen för ett bättre mående inte varit lätt alla dagar.
Inledningsvis växlade självmordstankarna och tomheten plats med varandra.

Att som terapeut använda sig av massagetekniker för att sen ha en sexuell interaktion med en klient under den tid som han betalar för att få hjälp är väl direkt ovärdigt om inte värre.

Jag har samma åsikt. Ändå vill jag mena att detta är inte Dumpens sak utan rättsvårdande myndigheter

En person som går för att få hjälp är alltid i underläge och beroendeställning. En seriös terapeut eller behandlare skulle aldrig utnyttja det. En person som tidigare varit utsatt för övergrepp sätter sin tillit till terapeuten. Vad jag vet kan det vara åtalbart.

Varje person som utför terapeutisk behandling seriöst ska ha leg för vad hen gör.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-02-12 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in