Citat:
Ursprungligen postat av
intothewild2
Ca 50/50 AB/BA. Sommaren efter T6.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlenn
Jag skulle inte sga att 50 procent AB och 50 procent BA r helt okej, snarare vldigt bra. Starkt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kycklingtass
Intressant. Jag har fljt denna trden i ngra r mitt intryck har varit att konsensus bland skribenterna har varit att allt under 50% AB r halvkassa betyg, och att 50/50 BA/AB har setts som okej betyg.
Men det kanske har varit lite som med FB-kukar, idel verdrifter fr att framhva sig sjlv 😁
50% AB r mycket bra betyg jmfrt med snittet. Dremot r det inte mycket bra betyg fr den som vill ha jobb p en toppbyr, dremot inte vrdelsa betyg heller.
Aldrig sett ngon diskutera lngden p sin lem hr, men det sker vl inte s ofta i juridikforumet. Sjlv r man medelstor.
(30 cm r medel, va?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Sc1231
Som jag har frsttt det p senare tid s rcker 50/50 AB fr anstllning p samtliga byrer, nog vara att det kanske r ngot mer av en uppfrsbacke n fr ngon med 80% AB.
50/50 AB rcker ven mer n gott till ting i flera orter s verlag skulle jag iaf sga att det r bra betyg, ven om det r som du sger att mnga p fb skert inte hller med
Citat:
Ursprungligen postat av
hugganugga46
Baserat p vad som skrivits i denna trd har marknaden ndrats ganska drastiskt p senare r. Fr inte s lnge sen anmrkte ngon p att frr var 75+% AB nstintill ett krav fr intervju p strre byrer. Numera hr man talas om folk med 30% som jobbar p MSA. ven ting r en helt annan historia. Man kunde sitta ting med nstintill noll AB slnge man var villig att flytta ut till mitt-i-ingenstans.
Med det sagt tror jag inte andelen som fr hga betyg har ndrats s vrst. 50/50 r bra eftersom du har chans p de flesta jobben. Men det finns fortfarande mnga med riktigt bra betyg.
Jo, fr ngra r sen var det ofta arkivering i det runda arkivet fr den anskning som kom in med mindre n 70% AB. Mer specifikt sades det ofta att de frvntade sig runt 50% AB p obligatoriska kurser, och i stort sett bara AB p specialkurser.
Vet inte hur mycket sanning som lg obligatoriska/specialkursfrdelningen, dock, d det var ett rykte och inte ngot som jag hrt ngot belgg fr.
Att man ltt skulle kunna f tingsplats med noll AB lter dock inte helt korrekt. Mjligen med massa pong frn juridiskt arbete eller andra studier (som ocks gav meritpong under gamla systemet).