2023-02-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Gör ingenting, om några år när hon undrar om det ska bli seriöst med barn och grejer, säger du bara, att du aldrig skulle kunna tänka dig något seriöst med henne. Tills dess är det bara simma lugnt.

Men nu är det så att jag älskar henne. Tycker dessutom att det är sjukt omanligt att ljuga för att få sex.
Citera
2023-02-11, 16:15
Medlem
Trakessons avatar
Problemet är inte hos henne utan hos dig. Det finns knappt någon svensk tjej över 15 år som aldrig knullat någon gök under konstiga omständigheter. Vad i helvete har vad hon gjort innan hon träffade dig med ert förhållande att göra och vad ger dig rätten att döma?
Kan du inte sluta grubbla över hennes tidigare sexpartners är det lika bra att du gör slut och lever ensam, eller skaffar en tjej som levereras med oskuldsgaranti. Det bästa är nog om du väljer celibat för du verkar inte vuxen nog för en sexuell relation.
Citera
2023-02-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Med den inställningen borde du ju bara dejta nunnor..

Det är inte en inställning. Inte så att jag vill gifta mig med en oskuld. Det är tankar och känslor som bara dyker upp.
Citera
2023-02-11, 16:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex14
En som vill vara ärlig kanske?

Ärlig, höll du på att fråga ut henne eller hur ska man tolka det?
Citera
2023-02-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Problemet är inte hos henne utan hos dig. Det finns knappt någon svensk tjej över 15 år som aldrig knullat någon gök under konstiga omständigheter. Vad i helvete har vad hon gjort innan hon träffade dig med ert förhållande att göra och vad ger dig rätten att döma?
Kan du inte sluta grubbla över hennes tidigare sexpartners är det lika bra att du gör slut och lever ensam, eller skaffar en tjej som levereras med oskuldsgaranti. Det bästa är nog om du väljer celibat för du verkar inte vuxen nog för en sexuell relation.

Klart det spelar roll vad man gjort tidigare för det säger väldigt mycket om vem man är som person.

Förstår du att du dömde någon i samma mening du predikat att man ska inte döma andra? Vill gärna skippa dumma och onödiga kommentarer. Lider du inte av samma problem som jag, kul för dig.
Senast redigerad av alex14 2023-02-11 kl. 16:24.
Citera
2023-02-11, 16:21
Medlem
Hur står det till själv då? Aldrig knullat med någon du inte planerat giftemål med?
Citera
2023-02-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ärlig, höll du på att fråga ut henne eller hur ska man tolka det?

Vi pratade om relationer, vi bor i en mindre stad och risken att man känner nån som känner nån är stor. Hon snokade på min fb tex för att ta reda på vilka tjejer jag haft tidigare.
Citera
2023-02-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linjal82
Hur står det till själv då? Aldrig knullat med någon du inte planerat giftemål med?

Ingen som lekt med mig för att få sex iaf. Eller nån som sett ner på mig.
Citera
2023-02-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ingen som lekt med mig för att få sex iaf. Eller nån som sett ner på mig.
Men den här tjejen har alltså legat med nån som sett ner på henne? Lider hon av någon form av psykisk ohälsa? Många gör ju tyvärr såhär pga bekräftelse. Att dem inte duger till
Citera
2023-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ska försöka formulera det enkelt, tydligt och kortfattat.
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?

du borde göra slut å gå vidare.. ta en paus från att träffa tjejer och jobba på dig själv, sänk ditt ego något.
Citera
2023-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linjal82
Men den här tjejen har alltså legat med nån som sett ner på henne? Lider hon av någon form av psykisk ohälsa? Många gör ju tyvärr såhär pga bekräftelse. Att dem inte duger till

Inte uttalat men det är tydligt att killen säg ner på henne.
Hur skulle du tolka det om en kille jagat dig i flera månader för att när du sedan legat med honom få höra att han aldrig tänkt sig ha nåt seriöst med dig?
Citera
2023-02-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salle3000
du borde göra slut å gå vidare.. ta en paus från att träffa tjejer och jobba på dig själv, sänk ditt ego något.

Är det pga för mycket stolthet jag mår dåligt menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in