2023-02-11, 15:47
Medlem
Ska försöka formulera det enkelt, tydligt och kortfattat.
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?
Citera
2023-02-11, 15:52
Medlem
Emellies avatar
Nu är jag inte kille, men jag ville bara skriva att du måste lära dig att förlåta och låta bero.

Är hon en bra flickvän i övrigt så gör du dig själv en otjänst om du låter hennes, eventuella klavertramp i dåtid, bli erat förfall som par.

Hon är bara en människa, hon har gjort fel, och så har säkerligen även du. Glöm det idag och fokusera på det som ligger framör er.
Citera
2023-02-11, 15:57
Medlem
Det här med att glömma bort är ungefär lika effektivt som att säga till en person som lider av depression att sluta deppa.

Jag är va min natur wn person som överanalyserar och funderar väldigt mycket. Och visst kan jag tåla en hel del av hennes misstag men det här känns bara för mycket. Tyvärr.
Citera
2023-02-11, 16:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Varför väljer du att ta del av sån där skit då, finns väl ingen snubbe som vill höra något liknande?

Och vad är det för jävla brud då som väljer att sitta och berätta om sina gamla pojkvänner?
Senast redigerad av halaltarzan 2023-02-11 kl. 16:11.
Citera
2023-02-11, 16:04
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex14
Ska försöka formulera det enkelt, tydligt och kortfattat.
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?
Gå och kamma dig, skaffa dig ett jobb och se till att du har något roligt att göra på fritiden.
Att fundera på vilken kuk som varit i vems fitta låter enbart som att du har svårt att ta till dig hur verkliga livet fungerar.
Citera
2023-02-11, 16:05
Medlem
Detta är ett bra exempel på att man aldrig ska prata om eller berätta något om sina tidigare relationer eller sitt tidigare sexliv.
Man tror man berättar om det i något slags samförstånd med den nya, men det slår till 99% alltid tillbaka i någon form.
Citera
2023-02-11, 16:06
Medlem
Amazon-mannens avatar
Med den inställningen borde du ju bara dejta nunnor..
Citera
2023-02-11, 16:06
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Gör ingenting, om några år när hon undrar om det ska bli seriöst med barn och grejer, säger du bara, att du aldrig skulle kunna tänka dig något seriöst med henne. Tills dess är det bara simma lugnt.
Citera
2023-02-11, 16:07
Medlem
Låt bli att dejta horor.
Citera
2023-02-11, 16:10
Medlem
Så du menar att det är oviktigt för dig att veta vem den eventuella morsan till dina barn har varit innan ni träffades? Om hon varit otrogen 10 ggr tidigare, spelat in porrfilmer eller haft trekant med dina grannar?
Citera
2023-02-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Låt bli att dejta horor.

Hon hade inte legat med nån på många år, Hon har inte ens haft många killar innan mig. Så skulle inte kalla henne för hora direkt.
Citera
2023-02-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Varför väljer du att ta del av sån där skit då, finns väl ingen snubbe som vill höra något liknande?

Och vad är det för jävla brud då som väljer att sitta och berätta om sina gamla pojkvänner?

En som vill vara ärlig kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in