2023-02-10, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej.

Det gjorde dom ju inte. 6 år har ju gått och inget gjordes.

Jo. Är det inte roligare att leka edgey kring sånt som inte är helt uppenbart? Att Putins mongoarmé bombar städer och landsbygd försöker ju inte ens de själva förneka. Du är så jävla förutsägbar och tråkig..
Citera
2023-02-10, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Precis, jag stannar inte bland sossar som vill stjäla allt från mig och ändå påstå att jag är girig. Var jag än flyttar så finns det vänner, grannar, arbetskamrater, barn, sjuka gamla, handikappade. I de flesta länder uppskattar de dock sådana som mig men inte i Sverige. Då väljer jag länder där jag uppskattas och hjälper dem.
Ja så länge det inte blir krig, då drar du.

Citat:
Kommer givetvis inte uppehålla mig i länder som är på väg in i krig och heller inte i länder med en massa kriminalitet.
Citera
2023-02-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Ja jag är inte livegen utan kan flytta var jag vill. Så länge det är bra på en plats och jag trivs där stannar jag och annars drar jag vidare och bidrar i ett nytt land.
Citera
2023-02-10, 17:58
Avstängd
Citat:

Ja, uppenbarligen. Kan inte klandra de som inte vill strida men att gömma sig bakom en massa bortförklaringar om att det är andras fel är fan pinsamt.
Citera
2023-02-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, uppenbarligen. Kan inte klandra de som inte vill strida men att gömma sig bakom en massa bortförklaringar om att det är andras fel är fan pinsamt.

Det blir inte en bortförklaring för att du inte får som du vill. Du får lära dig att det inte finns berlinmurar runt länder längre. Svårt för en kommunist att acceptera förstår jag men så är verkligheten.
Citera
2023-02-10, 18:04
Avstängd
Citat:
Det blir inte en bortförklaring för att du inte får som du vill. Du får lära dig att det inte finns berlinmurar runt länder längre. Svårt för en kommunist att acceptera förstår jag men så är verkligheten.

Jo. Du lägger upp det som om det skulle handla om att du egentligen hade stridit ifall det inte vore för ditten och datten men som du redan skrivit så hade du stuckit oavsett. Det är att bortförklara sig. Som sagt: följ ditt hjärta men försök inte tuta i andra att det hade kunnat vara på något annat sätt.
Citera
2023-02-10, 18:05
Medlem
Citat:
Jo. Du lägger upp det som om det skulle handla om att du egentligen hade stridit ifall det inte vore för dikten och datten men som du redan skrivit så hade du stuckit oavsett. Det är att bortförklara sig. Som sagt: följ ditt hjärta ba men försök inte tuta i andra att det hade kunnat vara på något annat sätt.

Nej jag har inte sagt att jag skulle strida, detta är bara din fantasi. Varför skulle jag göra det, riskera livet för lite mark som jag inte ens äger?
Citera
2023-02-10, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det gjorde dom ju inte, fienden leder dom fortfarande.

Aha ta efter? Vem skall vi slåss mot just nu? Du kanske skall sluta snömosa och tala ur skägget och säga vem fienden är nu en gång för alla?

Du måste vara världens mest förvirrade hbtqpeddo kommunist.
Ja, du har säkert en annan uppfattning men ukrainarna ser såna som skjuter på dem och deras familjer som fiender. Sånt som naturligtvis inte störa dig om nån gjorde.
Citera
2023-02-10, 18:13
Medlem
Citat:
Givetvis, men den flög över huvudet på dig, givetvis.

Nej det verkar däremot vara du som läst in att jag skulle kunna tänka mig att kriga trots att jag sagt motsatsen. Du saknar läsförståelse.
Citera
2023-02-10, 18:16
Avstängd
Citat:
Nej det verkar däremot vara du som läst in att jag skulle kunna tänka mig att kriga trots att jag sagt motsatsen. Du saknar läsförståelse.

Nej, jag har hela tiden konstaterat att du inte skulle kunna kriga. Detta helt oberoende av folks attityder mot dig eller vilket land du bor i. Men bra. Då har vi rett ut det.
Citera
2023-02-10, 18:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Som sagt: du ska inte försöka leta upp lite nya kraftord du kan använda? De tappar liksom sin 'oumpf" om man använder de hela tiden till allt och alla, i alla sammanhang.

Du är lite som en gitarrist som bara kan spela "shoreline".

Uppdatera ju från andra tråden så vad mer kräver du? Du är ju salty så träffande är det.

Citat:
Ja, du har säkert en annan uppfattning men ukrainarna ser såna som skjuter på dem och deras familjer som fiender. Sånt som naturligtvis inte störa dig om nån gjorde.

Nä dom gjorde ju inte det. Dom sköt ju dom på torget med då 2014, ingen skillnad på Poroshenko och Zelensky.

Inte störa mig? Hur logiskt var det när jag bara pratar om att skydda min familj. Det är inte skydda landet som stör dig så håll nu ditt fokus guldfisken.
Citera
2023-02-10, 18:20
Medlem
Citat:
Nej, jag har hela tiden konstaterat att du inte skulle kunna kriga. Detta helt oberoende av folks attityder mot dig eller vilket land du bor i. Men bra. Då har vi rett ut det.

Jag har som sagt aldrig sagt att jag skulle kriga så du slår in öppna dörrar. Varför skulle jag riskera livet för mark som jag inte ens äger, helt irrationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in