2023-02-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Mildare på vilket sätt då? Du tycks inte ha den minsta lilla insikt om hur förtal i lagens mening ser ut då du bara kacklar på som en liten dum kråka. Men mitt misstag, jag trodde du hade klart för dig vad på Dumpen som var solklara förtal. Att du skulle citera detta och ge en motivation. Det hade gett en bra diskussion. Nu idisslar du som en fågel ju.

Du verkar jättekunnig på området. Upplys mig eller sluta snacka skit. Du får ingen gotcha av mig.
Wallin vs Virtanen. Den är nog i paritet.
Citera
2023-02-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Du verkar jättekunnig på området. Upplys mig eller sluta snacka skit. Du får ingen gotcha av mig.
Wallin vs Virtanen. Den är nog i paritet.

Jag vet faktiskt inte hur du tänker när du säger att något är förtal. Börja med att leta reda på något som Dumpen har skrivit så kan vi titta på det tillsammans. För jag antar att du har något som du tycker är extra hemskt. Citera det så kan vi titta på det.
Citera
2023-02-10, 17:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Som jag sagt till dig tidigare. Det kommer en dag i ditt liv när någon säger exakt samma sak om dig.
Du har inget existensberättigande, för du är alldeles för hårt tappad.
Man skördar det man sår. Det här vet jag, därför att allt, exakt allt, vi tänker, säger och gör i livet formar oss till dem vi är.
Och ditt hat formar dig just nu. Och hat kommer du få skörda.

Det gäller väl även Gäddorna/pedofilerna?
Citera
2023-02-10, 17:18
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte hur du tänker när du säger att något är förtal. Börja med att leta reda på något som Dumpen har skrivit så kan vi titta på det tillsammans. För jag antar att du har något som du tycker är extra hemskt. Citera det så kan vi titta på det.

Du är i sanning hårt tappad. Är du så dum så du tror att en domstol tittar på vad som är skrivet specifikt?
Det tittar på helhet och kontext..det betyder sammanhang…för publikation av videos och bilder.
I dumpens fall är det solklart att de pekar ut 191 människor, till dags dato, som pedofiler och våldtäktsmän. Inte för att det har någon som helst betydelse, men många av dem är inte ens dömda för något.

Domstolen kommer med hög trolighet komma fram till att det är grovt förtal.
Sara vet om detta och säger sig vara beredd på att ta smällen. Men jag tror inte hon är medveten om hur fet den smällen kommer bli. Ärligt talat.
Det enda som saknas är en gädda med mod och medel. Och det är bara en tidsfråga. Och ju fler gäddor som hängs ut, desto hårdare blir smällen.
Citera
2023-02-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det gäller väl även Gäddorna/pedofilerna?

Det gäller exakt alla
Citera
2023-02-10, 17:40
Medlem
Zloths avatar
Någon mer som har lagt märke till att de som söker sig till 12-14 åringar verkar ligga på samma mentala nivå?
Citera
2023-02-10, 17:41
Medlem
Citat:
Du är i sanning hårt tappad. Är du så dum så du tror att en domstol tittar på vad som är skrivet specifikt?
Det tittar på helhet och kontext..det betyder sammanhang…för publikation av videos och bilder.
I dumpens fall är det solklart att de pekar ut 191 människor, till dags dato, som pedofiler och våldtäktsmän. Inte för att det har någon som helst betydelse, men många av dem är inte ens dömda för något.

Domstolen kommer med hög trolighet komma fram till att det är grovt förtal.
Sara vet om detta och säger sig vara beredd på att ta smällen. Men jag tror inte hon är medveten om hur fet den smällen kommer bli. Ärligt talat.
Det enda som saknas är en gädda med mod och medel. Och det är bara en tidsfråga. Och ju fler gäddor som hängs ut, desto hårdare blir smällen.

Om en åklagare ska ta detta till domstol så måste man nog specificera vad man anser vara förtal.

Och du har inte den blekaste aning, du sitter här som en känslomässig flöjel och mår så dåligt att du sitter och hoppas att någon annan ska drabbas illa av något. Så länge du gör det kommer du inte att börja må bra. Det är kört då. Så attityd ska ändras först !!!

Det är klart att Sara vet att det de gör är inkonventionellt och någon gång så säger eller skriver eller gör de något som kan vara brottsligt. Det måste alla som verkar för att förändra något så ingrott som att man får inte anklaga män för att våldta barn och det inte ens om man vet om att de har gjort det. Det ska vara deras rätt, och det ska mörkas.

Och det är ju det som vi andra vill förändra. Det ska inte mörkas när män söker efter barn i sexuellt syfte. Polisen som åkte dit hans kollega gick förbi och Sara talade om att han var där för att träffa ett barn att våldta - och den polisen ringde efter polisen. Det är en rättskaffens man och polis.

De här som tjatar om att man ska ta gäddornas perspektiv hör till det gamla. Att det ska fortsätta att vara mäns rätt att få våldta barn utan att någon får säga något.

Nej, det är nog nu !!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2023-02-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
Ingen finns ju flera som gjort det vad dillar du om?

Det är inte en anmälan till JK som diskuteras.
Citera
2023-02-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Någon mer som har lagt märke till att de som söker sig till 12-14 åringar verkar ligga på samma mentala nivå?

Ha ha ja verkligen. Så är det. Och samtidigt så utstrålar texten en belåtenhet med sig själv. Det är väl sällan de får uppleva den känslan bland vuxna människor.
Citera
2023-02-10, 17:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja precis.
Det behöver inte bara handla om sexuellt intresse utan att man även är på samma mentala nivå. Dels att man själv står på den nivån mognadsmässigt eller att man inte klarar av en vuxen kvinna som har vilja, åsikter och krav.
Citera
2023-02-10, 17:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är ju exakt det jag säger.
Dumpen räknar kallt med att ingen kommer stämma.
Men det är bara en tidsfråga.
Ärligt av henne. Men jag tror inte hon är medveten om hur fet smällen blir när den kommer.
Hon agerar enkom affektivt.
Hur skulle du göra som Gädda i detta fall?
Citera
2023-02-10, 17:51
Medlem
Citat:
Om en åklagare ska ta detta till domstol så måste man nog specificera vad man anser vara förtal.

Och du har inte den blekaste aning, du sitter här som en känslomässig flöjel och mår så dåligt att du sitter och hoppas att någon annan ska drabbas illa av något. Så länge du gör det kommer du inte att börja må bra. Det är kört då. Så attityd ska ändras först !!!

Det är klart att Sara vet att det de gör är inkonventionellt och någon gång så säger eller skriver eller gör de något som kan vara brottsligt. Det måste alla som verkar för att förändra något så ingrott som att man får inte anklaga män för att våldta barn och det inte ens om man vet om att de har gjort det. Det ska vara deras rätt, och det ska mörkas.

Och det är ju det som vi andra vill förändra. Det ska inte mörkas när män söker efter barn i sexuellt syfte. Polisen som åkte dit hans kollega gick förbi och Sara talade om att han var där för att träffa ett barn att våldta - och den polisen ringde efter polisen. Det är en rättskaffens man och polis.

De här som tjatar om att man ska ta gäddornas perspektiv hör till det gamla. Att det ska fortsätta att vara mäns rätt att få våldta barn utan att någon får säga något.

Nej, det är nog nu !!!!!!!!!!!!!!!!!

Du verkar inte förstå att uthängningarna i sig själva är grovt förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in