2023-02-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Det faktum att uthängningarna är förtal?

Genom att i en rättegång hävda att faktumet är att uthängningarna är förtal kommer du nog ingen vart är jag rädd.
Citera
2023-02-10, 16:39
Avslutad
Citat:
Och där är cirkeln sluten. JK har redan sagt att de inte kommer ta upp förtalsfall mot dumpen.
Så det är upp till de uthängda att själva stämma dem i tinget.
Skulle de göra det tror jag definitivt att de skulle ha en bra chans.
Om en duktig och enveten advokatbyrå (inte nödvändigt detsamma som dyr och känd)
med tex annans medias skyldighet att betala eventuell förlust men också rätt att följa och skriva om fallet utifrån handplockade gäddor (kontaktat och frågat) så hade Dumpen helt säkert dömts.

Höga dagsböter, villkorlig dom och stort skadeståndet beroende på vilka skador som hade kunnat påföras föreningen Dumpen.
Citera
2023-02-10, 16:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Och där är cirkeln sluten. JK har redan sagt att de inte kommer ta upp förtalsfall mot dumpen.
Så det är upp till de uthängda att själva stämma dem i tinget.
Skulle de göra det tror jag definitivt att de skulle ha en bra chans.
Enligt denna sida kan rättskydd ersättas via försäkring, men Sara har sagt hon inte bryr sig, dumplingarna betalar nog hennes skadestånd.
Juristen kommer hjälpa dig att se över ditt rättsskydd och se vilka kostnader som täcks av din hemförsäkring.
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/stamma-for-fortal/
Citera
2023-02-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Genom att i en rättegång hävda att faktumet är att uthängningarna är förtal kommer du nog ingen vart är jag rädd.

Du lyssnar inte. Det dumpen gör ÄR förtal.
Sara vet själv om det och har sagt att hon är beredd att sitta i fängelse för sin sak.
Det handlar bara om att minst en gädda tar frågan till tinget. Sen är dumpen körd.
Då måste de pixla varenda bild och video.
Tyvärr är det inte så troligt att någon av gäddorna kommer dit.
Citera
2023-02-10, 16:43
Medlem
Citat:
Du lyssnar inte. Det dumpen gör ÄR förtal.
Sara vet själv om det och har sagt att hon är beredd att sitta i fängelse för sin sak.
Det handlar bara om att minst en gädda tar frågan till tinget. Sen är dumpen körd.
Då måste de pixla varenda bild och video.
Tyvärr är det inte så troligt att någon av gäddorna kommer dit.

Men vilket avsnitt i brottsbalken avser du när du talar om förtal?

Du säger förtal som om det var en självklar sak. Du måste ju precisera vad som är förtal och på vilket sätt.
Citera
2023-02-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Enligt denna sida kan rättskydd ersättas via försäkring, men Sara har sagt hon inte bryr sig, dumplingarna betalar nog hennes skadestånd.
Juristen kommer hjälpa dig att se över ditt rättsskydd och se vilka kostnader som täcks av din hemförsäkring.
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/stamma-for-fortal/

Om en gädda går fram och vinner så är det ett(1) skadestånd. Sen har du 190 gäddor till i dagsläget som kan gå på det första fallet och få samma skadestånd.
Ser inte att dumplingarna kan eller vill betala dem alla.

En annan följd blir ju att de blir tvungna att pixla allting.
Citera
2023-02-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men vilket avsnitt i brottsbalken avser du när du talar om förtal?

Du säger förtal som om det var en självklar sak.

Det finns massor med betydligt mildare fall än dessa som blivit dömda.
Spela inte dum för fan.
Citera
2023-02-10, 16:55
Medlem
Citat:
Spela inte dum för fan.
Då är det en enkel sak för dig att länka till något av alla dessa fall?
Citera
2023-02-10, 16:56
Medlem
Citat:
Spela inte dum för fan.

Mildare på vilket sätt då? Du tycks inte ha den minsta lilla insikt om hur förtal i lagens mening ser ut då du bara kacklar på som en liten dum kråka. Men mitt misstag, jag trodde du hade klart för dig vad på Dumpen som var solklara förtal. Att du skulle citera detta och ge en motivation. Det hade gett en bra diskussion. Nu idisslar du som en fågel ju.
Citera
2023-02-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Då är det en enkel sak för dig att länka till något av alla dessa fall?

Jag överlåter det åt dig. Delegering kallas det.
Ni dumplingar blir oroliga över det faktum att en gädda som tar detta till tinget faktiskt kommer vinna.
Sara får betala skadestånd, vilket hon kallt räknar med att ni betalar. Precis som ni betalade hennes privata kronolle skulder 😂😂.

Stackars jävlar.
Citera
2023-02-10, 17:02
Bannlyst
Citat:
Jag har estimerat ungefär 2.4%. Baserat på allmänna barnhusets studie som görs med jämna mellanrum. Senast 2021.

Den siffran kan absolut stämma, då rör det sig oftast om en äldre man som har ljugit och sagt att han är en ung kille först och väl på plats när så får tjejen reda på att så inte är fallet. I dumperns påhittade scenario som de hävdar är ”vanligt” så är 14 åriga tjejer väldigt promiskuösa och har en stark dragning till tjocka medelålders män.

”Gäddorna” har skickat bilder på sig själva till tjejen eller killen och trots att han har öl mage ser ut som fan så vill denna 14 åringen fortfarande träffas. Vilket är helt ologiskt då det måste vara en befinnande liten procent av den åldersgruppen som skulle ha något intresse efter att ha sett bilderna.

Till er som håller bättre koll på statistik än vad jag gör kan ingen skicka mig en länk med studier på hur många unga tonårstjejer/ killar det är som har velat träffa äldre män efter att ha sett bilder på dem och vetat om deras ålder.Och hot eller manipulation ska heller inte vara involverat.Existerar dessa scenarion ens? Alltså att en ung tonåring vill träffa en oattraktiv man som är 100 % ärlig om sig själv.
Senast redigerad av 60minuter 2023-02-10 kl. 17:06.
Citera
2023-02-10, 17:03
Medlem
Citat:
Jag överlåter det åt dig. Delegering kallas det.
Ni dumplingar blir oroliga över det faktum att en gädda som tar detta till tinget faktiskt kommer vinna.
Sara får betala skadestånd, vilket hon kallt räknar med att ni betalar. Precis som ni betalade hennes privata kronolle skulder 😂😂.

Stackars jävlar.

Jag efterfrågar bevis eftersom det du hävdar helt enkelt inte är sant. Det finns inte "massor med fall" som du hävdar. Så upp till bevis ditt äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in