2023-02-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ovanför min text finns det som jag svarade på. Jag har fetmarkerat din text så du förstår att medborgarna förstår vad som gäller och vad de vill ska gälla. De hatar de som våldtar barn. Förstår du bättre nu?

Min poäng är att du missar poängen med posten.
Den behandlar syftet med lagar. Inte vad som styr folks hat. Hat är inte en del av samhällskontraktet.
Citera
2023-02-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Min poäng är att du missar poängen med posten.
Den behandlar syftet med lagar. Inte vad som styr folks hat. Hat är inte en del av samhällskontraktet.

Nej precis, hatet mot Dumpen är inte en del av samhällskontraktet.
Citera
2023-02-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Om medborgarna tycker som dumplingarna, hur kommer det sig då att lagen inte ser ut som dumplingarna vill?

Det är väl vita äldre män som är de som ytterst har styrt lagarna. Men nu blir det andra tider. Det har tagit tid, men nu åker de dit gäddorna.

Förmögna människor har alltid kunnat skydda sina barn bättre än fattigas. Både fattiga kvinnor och fattiga barn (de flesta av alla) har alla kunnat våldta och andra har vänt bort blicken. Att vilja att de ska fortsätta som många i tråden vill (även om de försöker låtsas om annat, genomskinligt) är det slut med nu. De förmögna har stiftat lagar, förmögna män vill säga men det har ju förändrats. Bad luck va?
Citera
2023-02-10, 15:20
Avslutad
https://medieombudsmannen.se/
https://medieombudsmannen.se/beslut/smalanningen-klandras-for-krankande-och-skadande-uppgifter-om-anhorig-till-domd-pedofil/
Citat:
JANUARI 17 2023
Smålänningen klandras för kränkande uppgifter om anhörig till dömd pedofil
Även om utpekandet är mycket begränsat kan publiceringen, med hänsyn till uppgifternas ytterst kränkande karaktär, inte passera medieetiskt. Han hade även gjort försök via sociala medier och appar. Emma och hennes man hade fått höra detta på omvägar då deras barn bedömts som för unga för att vara i riskgrupp för mannen.
Pedofilen hade i december dömts till dagsböter för sexuellt ofredande och försök till utnyttjande av barn för sexuell posering. Just nu satt han häktad misstänkt för sju fall av våldtäkt mot barn.
Emma återkom gång på gång till hur samhället och rättssystemet brast i skyddet av barnen.
Även om Dumpen avsagt sig all pressetik, skulle Medieombudsmannens bedömningar i dylika ärenden ändå kunna fungera som fingervisningar i stämningar mot Dumpen?
Citera
2023-02-10, 15:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja och majoriteten hatar de som våldtar barn.
Det finns många som hatar regeringspartierna, som hatar kungahuset, o.s.v. Det kommer inte automatiskt ändra Sveriges styrelseskick, och bra det, Sverige ska inte styras utifrån hat, utan utifrån sunt faktainhämtande.

Hat är pest och förgiftar samhället, är orsak till misshandel och annat elände. Varför gynnar Dumpen hat?
Citera
2023-02-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsGustaf
https://medieombudsmannen.se/
https://medieombudsmannen.se/beslut/smalanningen-klandras-for-krankande-och-skadande-uppgifter-om-anhorig-till-domd-pedofil/ Även om Dumpen avsagt sig all pressetik, skulle Medieombudsmannens bedömningar i dylika ärenden ändå kunna fungera som fingervisningar i stämningar mot Dumpen?

Problemet är väl att chansen är minimal för att en uthängd person ska driva en stämning i tinget.
Och detta är ju precis vad Dumpen räknar med.
Citera
2023-02-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det finns många som hatar regeringspartierna, som hatar kungahuset, o.s.v. Det kommer inte automatiskt ändra Sveriges styrelseskick, och bra det, Sverige ska inte styras utifrån hat, utan utifrån sunt faktainhämtande.

Hat är pest och förgiftar samhället, är orsak till misshandel och annat elände. Varför gynnar Dumpen hat?

Sorry..blev lite fel där…kan man radera en post?
Om inte, så förtydligar jag med att jag håller med posten jag citerat här.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-10 kl. 15:33.
Citera
2023-02-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Det är fint att du förstår att ingenting ändras automatiskt. Man måste jobba för det. Och det gör Dumpen och det är därför folk gillar det och uppmuntrar dem i deras gärning. Man måste vara bra dum om man inte förstår det.

Hat är en slags vanmakt, och det är väl det man känner emot att barn våldtas och torteras. Det är väl därför man tycker Dumpen är bra. För upp det hela på ett annat plan så att fängelsestraffen förhindrar gäddor att delta i samhällslivet. De bör hållas i fängelse för andras säkerhet.

Barns säkerhet är viktigare än gäddors frihet. De ska hållas i fängelse. Eller som i USA i särskilda städer med fotbojor.
Citera
2023-02-10, 15:39
Medlem
Citat:
Sorry..blev lite fel där…kan man radera en post?
Om inte, så förtydligar jag med att jag håller med posten jag citerat här.

Oj då var du emot det han skriv. OOiippps.

De män som våldtar barn behöver hållas utanför samhället. De ska inte finnas mitt i smeten.
Citera
2023-02-10, 15:40
Avslutad
Citat:
Problemet är väl att chansen är minimal för att en uthängd person ska driva en stämning i tinget.
Och detta är ju precis vad Dumpen räknar med.
Men man kan kanske anse att Medieombudmannens avgöranden bör utgöra hyfsat pålitliga grunder för fällande domar i domstol, eller menar du att Medieombudmannen inte kan sin sak om vad som även är strikt juridiska övertramp?
Att Dumpen avsagt sig dessa riktlinjer är deras val men förändrar inte lag och rätt. Avgöranden från Medieombudmannen säger en hel del hur stämningar skulle sluta.
Citera
2023-02-10, 15:47
Avslutad
Haha, såg just på dumpens fb, där en medlem ogillade åldersskillnader och skrev att det inte spelar någon roll om barnen är 13 eller 15 som gäddorna kontaktar. Då skrev någon att Patrik Sjöberg själv är jättegammal men gillar tjejer runt 18 år. Det inlägget fick inte vara kvar särskilt länge.
Citera
2023-02-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsGustaf
Men man kan kanske anse att Medieombudmannens avgöranden bör utgöra hyfsat pålitliga grunder för fällande domar i domstol, eller menar du att Medieombudmannen inte kan sin sak om vad som även är strikt juridiska övertramp?
Att Dumpen avsagt sig dessa riktlinjer är deras val men förändrar inte lag och rätt. Avgöranden från Medieombudmannen säger en hel del hur stämningar skulle sluta.

Ingen diss nu, men är osäker på vart du försöker komma.
Dumpen har som du säger utgivningsbevis. Och vad jag sett så är det väldigt svårt att få ett sådant återkallat. Att inte följa riktlinjerna för pressetik är inte en av grunderna.
Däremot får de inget presstöd pga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in