2023-02-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsGustaf
Men man kan kanske anse att Medieombudmannens avgöranden bör utgöra hyfsat pålitliga grunder för fällande domar i domstol, eller menar du att Medieombudmannen inte kan sin sak om vad som även är strikt juridiska övertramp?
Att Dumpen avsagt sig dessa riktlinjer är deras val men förändrar inte lag och rätt. Avgöranden från Medieombudmannen säger en hel del hur stämningar skulle sluta.

Vad är Mo Medieombudsmannen?

Det här är Medieombudsmannen

MO finns till för att allmänheten ska kunna få upprättelse om någon utpekad skadats av en publicering. Men Medieombudsmannen finns också till för att svenska medier ska få verka fritt – utan inblandning från lagstiftaren.

Hur menar du med det du skriver? De ska ju verka för att svenska medier ska få verka fritt.
Citera
2023-02-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Som jag sagt till dig tidigare. Det kommer en dag i ditt liv när någon säger exakt samma sak om dig.
Du har inget existensberättigande, för du är alldeles för hårt tappad.
Man skördar det man sår. Det här vet jag, därför att allt, exakt allt, vi tänker, säger och gör i livet formar oss till dem vi är.
Och ditt hat formar dig just nu. Och hat kommer du få skörda.

Exakt våldtäktsmän kommer att få skörda. Dumpen gör ett bra jobb på det sättet. De finslipar saker eftersom men målet är att män som vill våldta kommer att intervjuas av dem där de ställt träff med barn som de vill våldta.

Den senaste där som namnet inte är ute än på kanske har tittat in här. Han var i den gruppen som kallas "Pappas lilla flicka" och det är väl där de varnar varandra för Dumpen. När de inte delar bilder på barnen de har våldtagit.

Edit: de vet vem han är nu

Edit 2: Unga hungriga var gruppen
Senast redigerad av Sturuf 2023-02-10 kl. 15:58.
Citera
2023-02-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Exakt våldtäktsmän kommer att få skörda. Dumpen gör ett bra jobb på det sättet. De finslipar saker eftersom men målet är att män som vill våldta kommer att intervjuas av dem där de ställt träff med barn som de vill våldta.

Den senaste där som namnet inte är ute än på kanske har tittat in här. Han var i den gruppen som kallas "Pappas lilla flicka" och det är väl där de varnar varandra för Dumpen. När de inte delar bilder på barnen de har våldtagit.

Du verkar tro att du är god för att du tycker de är onda. Jag har nyheter till dig.
Du är inte god. Du är exakt lika ond som du försöker påstå att andra är.
Det ingen skillnad på deras ondska och din. Ondska är ondska.
Citera
2023-02-10, 16:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Haha, såg just på dumpens fb, där en medlem ogillade åldersskillnader och skrev att det inte spelar någon roll om barnen är 13 eller 15 som gäddorna kontaktar. Då skrev någon att Patrik Sjöberg själv är jättegammal men gillar tjejer runt 18 år. Det inlägget fick inte vara kvar särskilt länge.
Oönskat plockas bort så fort de ser, plockade bort mitt direkt och inser att det är ingen idé att skriva där.
Citera
2023-02-10, 16:05
Medlem
Citat:
Du verkar tro att du är god för att du tycker de är onda. Jag har nyheter till dig.
Du är inte god. Du är exakt lika ond som du försöker påstå att andra är.
Det ingen skillnad på deras ondska och din. Ondska är ondska.

Du verkar väldigt emotionell just nu. Lugna ner dig! Ingen bryr sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Oönskat plockas bort så fort de ser, plockade bort mitt direkt och inser att det är ingen idé att skriva där.

Klart att de plockar bort påståenden om Patriks eventuella kärleksliv. Det har ju ingenting med saken att göra när han inte är tillsammans med någon som är minderårig. Han en del tycker att det är vidrigt med att gubbar är ihop med 15-åringar är en sak men det är inte olagligt men det kan ju ändras. Vi lever ju i ständig förändring.
Citera
2023-02-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Haha, såg just på dumpens fb, där en medlem ogillade åldersskillnader och skrev att det inte spelar någon roll om barnen är 13 eller 15 som gäddorna kontaktar. Då skrev någon att Patrik Sjöberg själv är jättegammal men gillar tjejer runt 18 år. Det inlägget fick inte vara kvar särskilt länge.

Försökte posta där ett tag…så fort det handlade om kritik mot dumpen kom det inte med.
Men fick in en post som godkändes. Den plockades bort efter en stund när de förstod att den inte var till dumpens fördel. Tog en stund innan slanten trillade ner dock.
Dumpen är inget annat än en klubb för inbördes beundran.
Det enda positiva egentligen är att alla miffon kan sitta där och ventilera sitt hat tillsammans.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-10 kl. 16:31.
Citera
2023-02-10, 16:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
[quote=Sturuf|83431540Klart att de plockar bort påståenden om Patriks eventuella kärleksliv. Det har ju ingenting med saken att göra när han inte är tillsammans med någon som är minderårig. Han en del tycker att det är vidrigt med att gubbar är ihop med 15-åringar är en sak men det är inte olagligt men det kan ju ändras. Vi lever ju i ständig förändring.[/QUOTE]

Blev konstigt, mitt svar.
Nu var det inte om Patrik, kommer inte ihåg vad, men det var kritik. Inlägg där Dumpen beröms plockas nog inte bort.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-02-10 kl. 16:15.
Citera
2023-02-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Man är på jobbet en dag och kommer sen tillbaks till en pedofilfestival i tråden! Jaja ni försvinner snart som alla andra peddozar innan er.

Så vad har vi på den senaste Gäddjoggen (Napp #191) Göteborg?

Än ingenting, men jag såg att hos Dumpen att de vet vem han är nu. Så några ledtrådar kanske dyker upp senare under dagen. Han är ju nyseparerad.

Sen en fråga, om man är 34 år och jobbar som maskinoperatör skriver man då jag jobbar som maskin operatör?

Särskriver sitt jobb??
Citera
2023-02-10, 16:14
Avslutad
Citat:
Ingen diss nu, men är osäker på vart du försöker komma.
Dumpen har som du säger utgivningsbevis. Och vad jag sett så är det väldigt svårt att få ett sådant återkallat. Att inte följa riktlinjerna för pressetik är inte en av grunderna.
Däremot får de inget presstöd pga detta.
Utgivningsbevis eller inget utgivningsbevis spelar ingen roll när en journalist inför domstol med eller utan ett sånt måste kunna motivera sig skäligt.
Ett utgivningsbevis ger ingen "extra" rätt att förtala. I en domstol gäller samma lagar och regler. Ett utgivningsbevis ger absolut ingen gräddfil.
En journalist måste kunna motivera en uthängning, dvs ett eventuellt förtal. Om motivet fallerar juridiskt sett så är utgivningsbevis till absolut ingen hjälp alls.
Citera
2023-02-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsGustaf
Utgivningsbevis eller inget utgivningsbevis spelar ingen roll när journalister inför domstol med eller utan sådana måste motivera sig.
Ett utgivningsbevis ger ingen "extra" rätt att förtala. I en domstol gäller samma lagar och regler. En journalist måste kunna motivera en uthängning, dvs ett eventuellt förtal. Om motivet fallerar juridiskt sett så är utgivningsbevis till absolut ingen hjälp alls.

Och där är cirkeln sluten. JK har redan sagt att de inte kommer ta upp förtalsfall mot dumpen.
Så det är upp till de uthängda att själva stämma dem i tinget.
Skulle de göra det tror jag definitivt att de skulle ha en bra chans.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-10 kl. 16:25.
Citera
2023-02-10, 16:34
Medlem
Citat:
Och där är cirkeln sluten. JK har redan sagt att de inte kommer ta upp förtalsfall mot dumpen.
Så det är upp till de uthängda att själva stämma dem i tinget.
Skulle de göra det tror jag definitivt att de skulle ha en bra chans.

Kan du ange vad som skulle vara en bra chans för att stämma någon för förtal och lyckas med det?
Citera
2023-02-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kan du ange vad som skulle vara en bra chans för att stämma någon för förtal och lyckas med det?

Det faktum att uthängningarna är förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in