2023-02-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ungar nu alltså som fjortonår. Det finns en massa vuxencontent som ungar kan inspireras av. Tror inte att Dumpen är speciellt utmärkande där. Det har slagit mig att det nog inte är så.

Naturligtvis inte. Inte så att dumpen är den mest profilerade siten avseende pedofiljakt.
Har du andra exempel på vuxen content som inspirerar 14åringar i Sverige att söka ut just pedofiler att misshandla?

Antingen är du i fullständig förnekelse som dumpling du är, eller så är du bara fullständigt naiv.
Jag lämnar till dig att välja.
Citera
2023-02-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var någon som sa att han skulle stänga Dumpen på nolltid.
Det verkar lättare sagt än gjort.
Dumpen är här för att stanna och störa.

Fick höra ryktesvägen att det är några fler som planerar att göra det Dumpen gör nu.

Det är bra för då får gäddorna lite nya att chatta med som troligtvis kommer skriva lite annorlunda i chattarna till gäddorna.

Samt att det kommer ju bli fler gäddor som hängs ut .
Håller just nu på att undersöka vad deras hemsida heter/ kommer heta.
Citera
2023-02-10, 11:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så är det ju. En annan sak som gör att de inte förstår att barn inte vill ha sex med dem att de inte bryr sig ett skapande grand i vad barnet vill. De känner att nu ska jag lura ett barn att ha sex med mig och när de inte får motstånd så är de övertygade om att de har varit duktiga. De har lyckats köra över barnets vilja. För så är det ju när de kontaktar riktiga barn också.

Varför de tror att Dumpensbarnkonton vill träffa dem är för att de ser sig som duktiga manipulatörer och är nöjda över att det gick så enkelt denna gång. Andra gånger får de mer motstånd och de kanske egentligen tycker det är roligare fast på ett annat sätt.

Huvudsaken är att vad barnet vill i situationen är helt ointressant. De kan fråga vad åt du till lunch och få svaret att de var pannkaka och då slänger de fram en runkvideo.

Och det är väl de som är kritiken till Dumpen att de "lurar" männen, man tycker inte att man borde få "lura" männen. Men om sanningen ska fram och det ska den så har de lurat sig själv vad gäller Dumpen. Men ingen kritik kommer till att gäddorna manipulerar=lurar barn till att träffa dem. Vi vet inte där hur många som våldtar barnet med våld eller om det bara är genom att få barnet att ge med sig eller att barnet visar sig vilja men inte kan ge samtycke. Våldtäkt i vilket fall som helst.

Kritiken från vissa gäller bara att Dumpen har lurat lurarna. Och det är inte slumpen ... att de hamnar på Dumpen!
Hur vet du vad baaaarnen vill? Jag tycker att Dumpen med tillhörande svans sätter sig på lite väl höga hästar när de säger sig företräda baaaarnen. När jag vad baaaaarn så visste jag vad jag ville, och om Dumpen hade existerat då så hade jag sannolikt hatat dem på ungefär samma sätt som jag hatade Barnmiljörådet och Hem och Skola. Låt mig sköta mig själv var min inställning, och med tanke på hur livet har gått hittills så hade jag rätt.
Citera
2023-02-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Fick höra ryktesvägen att det är några fler som planerar att göra det Dumpen gör nu.

Det är bra för då får gäddorna lite nya att chatta med som troligtvis kommer skriva lite annorlunda i chattarna till gäddorna.

Samt att det kommer ju bli fler gäddor som hängs ut .
Håller just nu på att undersöka vad deras hemsida heter/ kommer heta.

Ja, det finns alldeles för få som hjälper gäddorna till utlösning i chattarna.
Citera
2023-02-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Ja, det finns alldeles för få som hjälper gäddorna till utlösning i chattarna.

OM det stämmer så är det väl jättebra! Det ska kännas när man är en gädda!

Hoppas ryktet stämmer för det finns många gäddor som lurar i vassen

Sen kan man ju tänka sig att ju fler gäddor som hängs ut desto större chans att det kommer en lag som gör det straffbart att sexchattar med barn.
Citera
2023-02-10, 11:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Sen kan man ju tänka sig att ju fler gäddor som hängs ut desto större chans att det kommer en lag som gör det straffbart att sexchattar med barn.
Ju fler som hängs ut desto mindre effekt. Tänk dig till exempel om en miljon personer (ja, det finns sannolikt så många män som tänder på ungdomar i Sverige) hängs ut. Kommer någon ens att bry sig då?

För övrigt så är grooming redan olagligt i Sverige, och därför så kommer lagen sannolikt inte att ändras.
Citera
2023-02-10, 11:21
Medlem
Citat:

Vad den lagen nu skulle göra för skillnad.
Det är olagligt att sprida barnporr. Ändå händer det hela tiden. Undrar vad det beror på…..
Citera
2023-02-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Finns flera exempel på aktivitet liknande dumpen, men där "fiskarna" istället utpressat "gäddan" eller misshandlat de ordentligt. Senast i veckan var det några 14-åringar som fick ryggdunk för att de letat upp, träffat, utpressat och sedan anmält en gubbe.
Jävlar vilken positiv samhällsutveckling!

Jasså det säger du, det vill jag läs mer om, berätta mera. Är det sant?

Historien låter märklig att de både skulle utpressat och misshandlat och sen fått beröm, av vem?
Citera
2023-02-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ju fler som hängs ut desto mindre effekt. Tänk dig till exempel om en miljon personer (ja, det finns sannolikt så många män som tänder på ungdomar i Sverige) hängs ut. Kommer någon ens att bry sig då?

För övrigt så är grooming redan olagligt i Sverige, och därför så kommer lagen sannolikt inte att ändras.

…och ju fler gäddor som hängs ut, desto fler bleknar med tiden. Ingen jävel som kommer ta sig tid att kolla historiken. Endast de 2-3 färskaste gäddorna är ”aktuella” sas…resten har förmodligen fått nytt jobb och ny flickvän. Och så har de blivit bättre på att undvika ”vuxna barn”
Citera
2023-02-10, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
[...]
Nästa undran är enkel - vill Sverige att vår yttandrefrihet och våra utgivningstillstånd ska tillämpas på det sätt som dumpen gör? Bristen på åtgärder från tex JK's håll, samt att de pressetiska reglerna inte är en förutsättning för utgivnimgstillstånd, tyder helt klart på att svaret är Ja.
I tillägg till det glömmer jag inte att mer PR-kåta folk än S&P är svårt att hitta idag. Just nu springer de runt i massa rättegångar och förhör relaterat till helt andra saker än dumpens syfte, och de lyfter fram det som en solskenshistoria...

Det är ett beklagligt förfall i rättssäkerheten, att det krävs ekonomiska "muskler" för att överpröva JK:s beslut. Få privatpersoner har den möjligheten.
Citera
2023-02-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Ni gäddor arbetar verkligen på övertid med att försöka avdramatisera era övergrepp.

”Tänder på ungdomar” — det är en förflyttning som heter duga. Att vilja träffa 13-åringar för ett förgripa sig på dem har inget med ”tända på ungdomar” att göra.

Sök hjälp.
Citera
2023-02-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Vad den lagen nu skulle göra för skillnad.
Det är olagligt att sprida barnporr. Ändå händer det hela tiden. Undrar vad det beror på…..

Konstig logik.

Det en lag först och främst innebär är att en person kan lagföras och straffas. Huruvida brottet i fråga begås mer sällan är enbart en bonus.

Men jag förstår att ni svettas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in