2023-02-10, 04:49
Medlem
Nu när ungdomsrabatten är slopad så väntar nog minst fem år för den här ynglingen. En klen tröst men folk är någorlunda trygga på vägarna ett tag till.
Citera
2023-02-10, 05:01
Medlem
Jaha, då va han i farten igen...?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEm0nL/okand-vansinnesforare-gripen-efter-nytt-bilran
Citera
2023-02-10, 05:57
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Instämmer med allas inlägg om hur sjuka lagar vi har som låter bottenskrapet vara annanstans än inlåst!
Sörjer vårt lands förfall mer än att bli förbannad sedan länge nu dock. Tröstlöst

Jag håller med dig. Tröstlöst. Jag har barn och sörjer hur deras uppväxt blir.

Men, jag förstår inte; Enligt diverse undersökningar vill majoriteten av Sveriges medborgare ha längre straff. Också de intagna har påpekat hur korta straffen är. Inget görs politiskt. Om standarden på svenska fängelser sänktes kunde vi bygga fler…
Citera
2023-02-10, 06:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När kom han ut ur fängelset? "nyligen" stod det.

Kan ju inte varit länge sedan... och nu är han igång igen. Han är ju fullständigt beroende. Måste vara ett tvång.

Frågan är hur många till som behöver dö i hans vansinnesfärder innan de låser in honom för evigt? Svaret är förmodligen: obegränsat antal
Just eftersom han aldrig kommer bli inlåst för evigt.

Och eftersom ingen har dött eller skadats nu, så får han väl någon mesig påföljd, böter, villkorligt eller någon månad i fängelse? Samhällstjänst möjligen?

Jag är inte insatt i straffskalor, men han kommer förmodligen inte få något nämnvärt straff. Vilket ju per automatik innebär att han redan innan sommaren är ute och riskerar andras liv i vansinneskörningar.

Han fick 3 år för dödskraschen och sen får de rabatt som vanligt så man sitter ju kanske bara ca 2 år. Har aldrig förstått varför de dömer ut ett straff på x antal år när man aldrig sitter den tiden man dömts till. Spelar ingen roll om du sköter dig i fängelset eller inte
Citera
2023-02-10, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tänk vad de anhöriga till den här avlidna personen (för ca. 3 år sedan) känner nu när de läser att den här jäveln är ute och härjar igen, och inte bara att han är ute, utan att han är igång med de bokstavligen livsfarliga vansinneskörningarna så fort han kommer ut från finkan.

De måste ju känna total hopplöshet. Deras anhörig är dödad av den här jäveln, och han har frikort till att kunna fortsätta härja runt.

Ja man måste ta lagen i egna händer nu mera i detta laglösa helvete som politikerna ordnat annars får man aldrig någon rättvisa!
Citera
2023-02-10, 07:43
Medlem
g-in-a-gis avatar
Jag kan verkligen inte förstå varför man inte gör något åt rättssytemet i Sverige. Det är ju helt jävla otroligt att en sån här kamelknullare får komma ut gång efter gång och begå nya brott.
Han är ju uppenbart psykiskt sjuk på så sätt att han är helt likgiltig till andra människors liv. Verkar ju ha nåt sjukligt begär att begå dessa brott.
Citera
2023-02-10, 08:57
Medlem
JustZlatans avatar
Är detta svinet? Rinkebysvängen 95.
https://mrkoll.se/person/sverigetoppen/mUxauerApuhQuerAsqqkcYfrpuhQcYfrkyqRaQkyqRaQkyqRaQ cYfr

Så man vet vilken adress man ska undvika.
Citera
2023-02-10, 09:01
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag håller med dig. Tröstlöst. Jag har barn och sörjer hur deras uppväxt blir.

Men, jag förstår inte; Enligt diverse undersökningar vill majoriteten av Sveriges medborgare ha längre straff. Också de intagna har påpekat hur korta straffen är. Inget görs politiskt. Om standarden på svenska fängelser sänktes kunde vi bygga fler…

För att majoriteten består numera av fortsatt oförstående svenskar OCH dessa missanpassade ”medborgare”. Tillsammans går de hand i hand mot än mer bedrövliga tider.. Vi andra sörjer för vi ser och förstår

Killen i fråga är inte unik. Hemska tanke att vi importerat problem till våra barns framtid
Citera
2023-02-10, 09:24
Medlem
Uppenbarligen något fel i huvudet på mannen så lås in honom på psyk istället.
Citera
2023-02-10, 12:25
Medlem
E ju helt upp o ner i Sverige för många år sen så höjde dem praxis på grovt narkotikabrott från 2kg till 5kg gällande cannabis kan inte alla höjningar men. En sån höjning ger ju alla som inte tyckte det var värt risken på 2 grönt ljust att nu ere ju faan värt det man får ju sälja 4kg hasch utan att det blir grovt brott. Undra om Sverige behövde dryga ut sin ekonomi då staten väljer vem som är kriminell nu. 2000:- minst på varje ringa. :P
Citera
2023-02-10, 15:30
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har aldrig förstått varför de dömer ut ett straff på x antal år när man aldrig sitter den tiden man dömts till. Spelar ingen roll om du sköter dig i fängelset eller inte

För att Sverige är ett daltande jävla mesland som gillar att ta den upp i röven. Tyvärr.
Citera
2023-02-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Misstänkt för 220 brott. Riktig börda för samhället.... Han kommer ju aldrig bidra eller bli normal. Borde inte han låsas in för alltid?

kvartsvarv med kniven så är det färdigt, dödsstraff för dessa jävla invalider vore inte fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in